طرز تهیه نان ذرت خانگی گیاهی در فر و بدون فر
کد خبر: ۱۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: 2019 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
نان ذرت یکی از بهترین و سالم‌ترین انواع نان‌ها در آمریکا و مکزیک است که حاوی مقادیر بالای فیبر بوده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است، قند خون را کاهش می‌دهد و برای کاهش کلسترول بالای خون مفید می‌باشد. ما در این مقاله آموزش درست کردن نان ذرت خانگی خوشمزه در فر و بدون فر در تابه را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان ذرت خانگی گیاهی در فر و بدون فر«تابناک باتو» نان ذرت یکی از بهترین و سالم‌ترین انواع نان‌ها در آمریکا و مکزیک است که حاوی مقادیر بالای فیبر بوده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است، قند خون را کاهش می‌دهد و برای کاهش کلسترول بالای خون مفید می‌باشد. ما در این مقاله آموزش درست کردن نان ذرت خانگی خوشمزه در فر و بدون فر در تابه را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان ذرت خانگی گیاهی در فر و بدون فر
مواد لازم برای تهیه نان ذرت

آرد سفید گندم کامل – ۱ فنجان
آرد ذرت – ۱ فنجان
بیکینگ پودر – ۱ قاشق غذا خوری
نمک – نصف قاشق چای خوری
مریم گلی تازه ریز شده – ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
شیر گیاهی (شیر نارگیل، شیر بادام یا شیر برنج) – ۱ فنجان
کدو تنبل – یک چهارم فنجان
شیره خرما – یک چهارم فنجان

طرز پخت نان ذرت خانگی در فر

فر را روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) قرار دهید.

یک قالب نان استاندارد ۲۳ سانتی متری را چرب کنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ آرد گندم را با آرد ذرت، بیکینگ پودر و نمک ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مریم گلی خرد شده، شیر گیاهی، پوره کدوتنبل و شیره خرما را به مواد اضافه کنید و تا وقتی خوب ترکیب گردند، مخلوط کنید.

خمیر را در قالب بریزید و برای ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد، نان درت زمانی پخته شده که اگر خلالی را در مرکز آن فرو ببرید، تمیز بیرون بیاورید و روی آن سفت باشد.
طرز تهیه نان ذرت گیاهی تابه‌ای

در یک کاسه بزرگ آرد گندم را با آرد ذرت، بیکینگ پودر و نمک ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مریم گلی خرد شده، شیر گیاهی، پوره کدوتنبل و شیره خرما را به مواد اضافه کنید و تا وقتی خوب ترکیب گردند، مخلوط کنید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید.

یک تابه‌ی چدنی را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود حالا از خمیر چانه بگیرید و خوب پهن کنید (به اندازه‌ی یک کف دست)، خمیر را در تابه بیندازید و بگذارید تا ۲ دقیقه پخته شود سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را هم بگذارید تا پخته شود.

کوکا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار