۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند، صبح را بهتر آغاز کنید
کد خبر: ۱۶۰۳۷۹
تاریخ انتشار: 2019 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
غالب افراد صبح زود را با کج خلقی، بی‌حوصلگی، بی‌انگیزه‌ای و بدون برنامه شروع می‌کنند. در این وضعیت، هیچ‌کس برنده نیست و شما، همسرتان، فرزندان‌تان، همکاران‌تان و مدیرتان سودی نمی‌برند. چون شما بهترین و طلایی‌ترین زمان روز را از دست دادید و روحیه بد شما مانعی برای پیشرفت و رشد است؛ اما امروز باید به چه چیزهایی فکر کنم؟

این عادت ۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند هر روز صبح را با روحیه بهتر و شاداب‌تری آغاز کنید

این عادت ۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند هر روز صبح را با روحیه بهتر و شاداب‌تری آغاز کنید «تابناک با تو»؛ غالب افراد صبح زود را با کج خلقی، بی‌حوصلگی، بی‌انگیزه‌ای و بدون برنامه شروع می‌کنند. در این وضعیت، هیچ‌کس برنده نیست و شما، همسرتان، فرزندان‌تان، همکاران‌تان و مدیرتان سودی نمی‌برند.

چون شما بهترین و طلایی‌ترین زمان روز را از دست دادید و روحیه بد شما مانعی برای پیشرفت و رشد است.

نمی‌توانیم به شما توصیه کنیم این روحیه بد و کج خلقی را برای همیشه کنار بگذارید ولی هک‌های کوچکی هستند که کمک می‌کنند این وضعیت را تغییر دهید و صبح‌ها را با نشاط، بهره‌وری و انرژی مثبت بیشتری آغاز کنید.

این عادت و تمرین را هر روز صبح انجام دهید. نیازی نیست برای آن زمان خاصی کنار بگذارید و در هنگامی که دارید چای را دم می‌کنید و منتظر جوش آمدن آب هستید یا آماده رفتن به بیرون از خانه می‌شوید؛ از خودتان این سه سؤال زیر را بپرسید؛

۱- امروز باید شاکر چه چیزی باشم؟

این عادت ۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند هر روز صبح را با روحیه بهتر و شاداب‌تری آغاز کنید

هنگامی می‌توانید یک صبح با نشاط را آغاز کنید که قدردان باشید. طبق نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده و در ژورنال Positive Psychology انتشار یافت؛ قدردانی باعث امید و خوشبختی بیشتر می‌شود و انسان را شادتر می‌کند.

تحقیق دیگری نیز در ژورنال Personality and Social Psychology منتشر شده که نشان می‌دهد قدردانی باعث بهبود زندگی و شخصبت بهتر می‌شود. رابرت امونز، استاد قدردانی در این تحقیق می‌گوید شاکر بودن ارتباط مستقیمی با بهزیستی دارد.

هنگامی که شما در ابتدای صبح به دنبال چیزهایی برای قدردانی و شاکر بودن هستید؛ ضمن اینکه قطعا چیزهایی پیدا می‌کنید که ارزشمند هستند و باید برایشان قدردان بود؛ فراموش می‌کنید چه چیزهایی ندارید یا حالات بد مرتبط با ناامیدی و یاس را از خود دور می‌کنید.

۲- امروز باید شاکر چه کسی باشم؟

این عادت ۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند هر روز صبح را با روحیه بهتر و شاداب‌تری آغاز کنید

احساس قدردانی باعث افزایش روحیه شما می‌شود. شما با گفتن یا انجام دادن کاری می‌توانید از کسی تشکر و قدردانی کنید. می‌توانید آخر وقت یک چیز کوچک خریداری کرده و به طرف مقابل خود بدهید یا اینکه هدیه ارزشمندی برایش تدارک ببینید.

هنگامی که از فردی تشکر می‌کنید؛ در حقیقت دارید روحیه خود را بالاتر می‌برید و بیشتر از اینکه به نفع دیگری باشد؛ شما منفعت خواهید برد. شاکر بودن از کسی می‌تواند کمک کردن به او، مشورت دادن، توجه کردن، پای صحبت‌های او نشستن، حل مشکلاتش یا حتی یک تفریح کوچک باشد.

۳- امروز باید به چه چیزهایی فکر کنم؟

این عادت ۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند هر روز صبح را با روحیه بهتر و شاداب‌تری آغاز کنید

تجربه نشان می‌دهد کج خلقی و بد رفتاری در شروع صبح به عواملی مانند مستاصل بودن؛ عدم تمرکز، عدم برنامه داشتن یا تحمل کردن چیزی برمی‌گردد. هنگامی که شما برنامه و تمرکز داشته باشید؛ روز خود را خوب شروع می‌کنید و انرژی‌های منفی ذهن‌تان کمتر خواهند بود.

پس، در ابتدای صبح بهتر است از خودتان سوال کنید امروز باید درباره چه چیزهایی فکر کنم؟ افکار و انرژی‌های ذهنی خود را به سوی این موضوع‌ها سوق دهید و جلو پراکندگی و آشفتگی ذهنی را بگیرید. کلا این یک فرمول روان‌شناسی است: هر وقت ذهنی منفی پیدا می‌کنید؛ به دنبال تمرکز روی چیزی یا کاری باشید.

حتی اگر به ایده خوبی فکر نکنید؛ باز هم تمرکز ذهنی به شما کمک می‌کند روز خوبی داشته باشید. وقتی درباره چیزی فکر کردید؛ سریعا چندین ایده و پیشنهاد پیرامون آن را ترسیم و یادداشت کنید. مثلا، اگر درباره خرید یک محصول فکر می‌کنید؛ سریعا پیش خودتان برنامه‌ریزی کنید از کجا و چگونه بخرید. اگر طراح هستید؛ چند ایده اولیه را در ذهن مجسم کنید و اگر مدیر هستید؛ چند کاری که باید برای امروز تصمیم‌گیری کنید را مرور کنید.

به این ترتیب، ذهن شما در کل طول روز درگیر این موضوع خواهد بود و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

۶۰ ثانیه‌ای به شما کمک می‌کند، صبح را بهتر آغاز کنید

تمام این سه پرسش بالا بیشتر از ۶۰ ثانیه وقت شما را در شروع روز نمی‌گیرد ولی باعث افزایش روحیه و بهره‌وری می‌شود. این هک زندگی را به کار بگیرد و تکرار کنید تا عادت‌تان شود و بعد نتایج معجزه‌آسای آن را ببینید.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار