افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند، ذهنی کارآمدتر دارند
کد خبر: ۱۶۰۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
شاید شما هم به شوخی به همکارتان گفته باشید صبح‌ها تا یک لیوان چای نخورید؛ قادر به انجام هیچ کاری نیستید. حالا باید به شما خبر بدهیم این یک شوخی نیست بلکه نتایج یک تحقیق علمی است. تحقیقی که در تابستان امسال انجام شده و نشان می‌دهد یک نوشیدنی گرم متفاوت می‌تواند عملکرد مغز افراد را بهبود دهد.

نتایج یک مطالعه: افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند؛ ذهنی کارآمدتر و سازمان‌یافته‌ دارند

نتایج یک مطالعه: افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند؛ ذهنی کارآمدتر و سازمان‌یافته‌ دارند «تابناک با تو»؛ شاید شما هم به شوخی به همکارتان گفته باشید صبح‌ها تا یک لیوان چای نخورید؛ قادر به انجام هیچ کاری نیستید.

حالا باید به شما خبر بدهیم این یک شوخی نیست بلکه نتایج یک تحقیق علمی است. تحقیقی که در تابستان امسال انجام شده و نشان می‌دهد یک نوشیدنی گرم متفاوت می‌تواند عملکرد مغز افراد را بهبود دهد. خوردن مرتب و روزانه چای یا دمنوش‌های دیگر باعث می‌شود ذهن شما بهتر فعالیت کند.

محققان از مغز افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند؛ اسکن MRI گرفتند. همین‌طور، اکسن‌های MRI از مغز افرادی تهیه شده که نوشیدنی‌هایی غیر از چای مصرف می‌کنند. مقایسه این اسکن‌های MRI نشان می‌دهد افرادی که چای می‌نوشند، فعالیت مغز سازمان‌دهی شده و کارآمد بیشتری دارند.

نتایج یک مطالعه: افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند؛ ذهنی کارآمدتر و سازمان‌یافته‌ دارند

تمرکز این مطالعه بیشتر روی خود چای بوده تا دمنوش‌های دیگر یا عصاره چای و می‌خواهد ثابت کند چای به طور موثری باعث افزایش فعالیت‌های بخش‌های مختلف مغز برای شکل گرفتن یک شبکه همکارگرایانه می‌شود تا کارها را موثرتر و سازمان‌یافته‌تر انجام دهند.

این تحقیق جدید در آخرین شماره نشریه Aging به چاپ رسیده است و تاثیرات چای را روی آلزایمر، سن پیری، سلامتی، فعالیت‌های ذهنی افراد و فواید آن در درازمدت بررسی می‌کند. این تحقیق می‌گوید خوردن یک فنجان چای در صبح فقط ذهن شما را فعال‌تر نمی‌کند؛ بلکه ده‌ها خاصیت دیگر دارد.

چای سلامتی مغز شما را تضمین می‌کند

میانگین سنی شرکت‌کنندگان در این مطالعه ۷۰ سال بوده است تا محققان به طور کامل ارتباط میان نوشیدن چای و فعالیت‌های ذهنی و سنی را پیدا کنند. محققان دنبال این موضوع بودند که فواید خوردن چای در درازمدت چیست و افرادی که چندین دهه عادت داشتند چای بنوشند، از نظر سلامت مغزی در چه وضعیتی هستند.

نتایج یک مطالعه: افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند؛ ذهنی کارآمدتر و سازمان‌یافته‌ دارند

در این مطالعه انواع چای از جمله چای سیاه، چای سبز، دمنوش‌های چای و غیره مورد بررسی قرار گرفتند و متوجه شدند خوردن چای با آلزایمر هم ارتباط دارد. چای باعث افزایش خلاقیت و تقویت حافظه می‌شود. حتی در این مطالعه و البته مطالعات دیگر ثابت شده چای از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

بسیاری از افراد در ابتدای صبح به مقدار زیادی کافئین نیاز ندارند و می‌توانند به جای نوشیدن یک فنجان قهوه، چای با طعم‌های مختلف را جایگزین کنند. تحقیقات زیادی پیرامون خواص چای و قهوه صورت گرفته که غالب آن‌ها نشان می‌دهند این نوشیدنی‌ها از سلامتی مغز محافظت می‌کنند.

بنابراین؛ احتمالا حق با شماست که تا یک لیوان چای ننوشید، دست به هیچ کاری نخواهید زد.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
نوشيدني گرمِ متفاوت با نوشيدن هر روز يك نوع چاي فرق ميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار