چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟
کد خبر: ۱۶۰۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
جوش زدن یکی از مشکلاتی است که تعداد بسیاری از ما با آن مواجه هستیم. این جوش‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. می‌توان گفت: به وجود آوردن جوش بسیار ساده است؛ اما از بین بردن آن جزء کار‌های سخت و طاقت فرسا به حساب می‌آید. اما چکار کنیم که دیگر جوش نزنیم؟

چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟«تابناک باتو» جوش زدن یکی از مشکلاتی است که تعداد بسیاری از ما با آن مواجه هستیم. این جوش‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. می‌توان گفت: به وجود آوردن جوش بسیار ساده است؛ اما از بین بردن آن جزء کار‌های سخت و طاقت فرسا به حساب می‌آید. اما چکار کنیم که دیگر جوش نزنیم؟ در ادامه این مقاله با دلایل عمده به وجود آمدن جوش آشنا خواهید شد. در نهایت با روش‌های مختلف برای درمان جوش‌های خود آشنا خواهید شد.

چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟

دلایل عمده جوش زدن

عوامل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن جوش شوند. در ادامه این مقاله با برخی از دلایل که جزء تصلی‌ترین دلایل جوش زدن هستند و ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید آشنا خواهید شد.

تغذیه ناسالم

تغذیه ناسالم یکی از عمده‌ترین دلایل جوش زدن است. خوردن غذا‌های ناسالم، شکلات، نوشابه و فست فود، تاثیرات مستقیمی بر پوست شما دارند. همچنین برخی اط تحقیقات انجام شده ثابت کردند که گا‌ها مصرف محصولات لبنی نیز می‌تواند منجر به ایجاد جوش و آکنه در پوست گردد. علاوه بر آن، مصرف غذا‌های تند نیز باعث می‌شود جوش بزنید.

خواب ناکافی

خواب کافی، درمان بسیاری از مشکلات جسمانی شما را به همراه دارد. اگر به صورت مداوم خواب ناکافی و کمی دارید، مطمئن باشید که جوش‌ها مهمانان دائم شما خواهند بود. علاوه بر جوش، مشکلاتی مثل پیری زود هنگام پوست، افتادگی و تیرگی پوست نیز مربوط به خواب کم می‌شود.

کمبود آب

نوشیدن آب سبب بهبود کیفیت پوست شما خواهد شد. در طول روز حتما به میزان کافی آب بنوشید؛ پس از مدتی کوتاه، تاثیرات فوق العاده و بینظیر آن را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. نوشیدن آب علاوه بر اینکه جوش‌ها را از پوست شما دور می‌کند، باعث می‌شود تا پوست درخشان و شادابی نیز داشته باشید.

چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟

لمس بیش از اندازه صورت

سعی کنید صورت خود را زیاد لمس نکنید. هر قدر هم که احساس می‌کنید دستان شما تمیز و بدون باکتری است، مطمئن باشید که هنوز مقداری باکتری در دستان شما وجود دارد که با لمس زیاد صورت توسط دستان تان، باعث بروز جوش‌های ناخوشایند می‌شوند.

روبالشی پر میکروب

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود جوش بزنید، وجود رو بالشی پر میکروب است. برای اینکه مطمئن شوید جوش هایتان هیچ ربطی به رو بالشی شما ندارد، حداقل هفته‌ای یک مرتبه رو بالشی خود را بشویید.

استفاده مداوم از لوازم آرایش

استفاده مداوم و روزانه از لوازم آرایش می‌تواند باعث شود تا منافذ پوست شما بسته شده و جوش بزنید. همچنین استفاده از کرم‌ها و پنکیک‌های نامرغوب بی کیفیت نیز از جمله عواملی هستند که باعث بروز جوش می‌شوند. در این مورد می‌توانید از لوازم آرایش‌های گیاهی یا گزینه‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث می‌شود تا میزان اکسیژنی که به پوست شما می‌رسد، کمتر شود. وجود ماده‌ای به نام کارسینوژن در دود سیگار باعث بسته شدن منافذ پوست و تحریک پوست و در نهایت ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

عوامل دیگر

عوامل بسیار زیادی مثل مشکلات هورمونی، آب و هوا، شستن بیش از اندازه صورت، نشستن صورت بعد از تعریق، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب و... باعث بروز جوش می‌شود. اما این جوش‌های ناخوشایند و دوست نداشتنی را چگونه از بین ببریم؟

روش‌های طبیعی برای از بین بردن جوش

اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای از بین بردن جوش هایتان هستید، می‌توانید از انواع ماسک‌های خانگی استفاده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از ساده‌ترین و موثرترین ماسک‌های صورت خانگی اشاره خواهیم کرد.

چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟

ماسک دارچین و عسل

دارچین یکی از ادویه‌های مفید است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی که دارد، مدت هاست در دنیای آرایشی و بهداشتی، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. همچنین عسل نیز خواصی بی نظیر برای پوست داشته و دارای خواص ضدباکتریایی بوده و سبب آبرسانی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک تنها به ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین و ۱ قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت.

برای تهیه آن، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید تا ماسک غلیظی تهیه شود. ماسک را به صورت خود زده و با حرکات دورانی روی صورت تان ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند تا به طور کامل خشک شود؛ سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین

اگر قصد دارید منافذ بسته پوست خود را باز کنید، جوش شیرین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین استفاده از جوش شیرین باعث می‌شود تا چربی، چرک و عفونت و التهاب‌های پوستی از بین رفته و پوست شما تمیز شود. نکته‌ای که باید در مورد آن مدنظر داشته باشید این است که از آنجا که جوش شیرین ماده قوی است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه آن را روی کل صورت خود قرار دهید، قدری از آن را در ناحیه کوچکی تست کنید تا مطمئن شوید پوست شما را ملتهب نخواهد کرد.

برای تهیه این ماسک تنها باید ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و قدری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری غلیظی به دست آید. بگذارید ماسک برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت و جوش هایتان بماند؛ در نهایت آن را با کمک حوله نم دار پاک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

از دیگر روش‌های ساده خانگی برای درمان جوش‌های صورت، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ دارای پروتئین فراوانی بوده و از این رو علاوه بر از بین بردن جوش ها، جای باقی مانده از آن روی صورت را نیز از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک می‌بایست ۲ الی ۳ سفیده تخم مرغ را به کمک چند تکه پنبه به صورت خود بزنید. بگذارید این ماسک برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند؛ برای پاک کردن آن از یک حوله نمناک کمک بگیرید و سپس صورت خود را بشویید.

از آنجاکه سفیده تخم مرغ باعث خشکی پوست می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم بعد از استفاده از این ماسک حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک ماست و خیار

این ترکیب علاوه بر طعم خوبی که دارد، برای از بین بردن جوش‌ها نیز بسیار مناسب می‌باشد. ماست حاوی اسید لاکتیک فراوانی است که می‌تواند سبب لایه برداری و از بین بردن جوش‌ها شود. خیار نیز پوشت شما را تغذیه خواهد کرد. برای تهیه این ماسک، باید خیار و ماست را به طریقی با هم مخلوط کنید که حالت خمیری شکل پیدا کرده و خیلی شل نباشد.

آن را روی صورت خود زده، بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باقی بماند و سپس ماسک را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید.

چه‌کار کنیم که جوش نزنیم؟

ماسک عسل و آلوئه ورا

این ترکیب نیز برای از بین بردن جوش‌های شما بسیار مفید خواهد بود. استفاده از این ماسک نه تنها جوش‌های شما را از بین خواهد برد، بلکه به طور کلی از پوست شما مراقبت کرده و آن را تغذیه می‌کند. برای تهیه آن تنها به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت. برای تهیه آن نیز هر دوی این مواد را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود.

سپس آن را روی صورت خود، خصوصا نواحی که جوش دارد بزنید. بگذارید حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه روی صورت باقی مانده و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
مرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار