آیت‌الله سبحانی: پنجشنبه‌ها نباید تعطیل شود
کد خبر: ۱۶۰۰۸۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد این موضوع تصویب شود.

وی روز سه‌شنبه در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر این موضوع تصویب شود مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد که باید نسبت به آن توجه داشت.

آیت‌الله سبحانی: تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید تصویب شود

وی گفت: ما نمی‌توانیم کارخانه‌های بخش خصوصی را این‌گونه تعطیل کرده و آن‌ها را متضرر کنیم، همچنین ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند.

این مرجع تقلید در ادامه بابیان این‌که خوشبختانه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، مدیری روشن، متفکر و طراح می‌باشد و امیدواریم در طراحی‌های خود درزمینهٔ رشد حوزه‌های علمیه موفق عمل کند، با انتقاد از تعطیلی‌های بسیار حوزه و دانشگاه بیان کرد: متاسفانه بهترین روزهای سال ازنظر خوشی آب‌وهوا به دلیل تعطیلات از بین می‌رود.

آیت‌الله سبحانی گفت: تعطیلات در عید بهترین وقت درس است، ولی درس‌ها در دانشگاه و قم از بین می‌رود.

وی همچنین با اشاره به این‌که نسبت به مسائلی که وهابیت مطرح می‌کنند در حوزه باید روشنگری شود، گفت: فعالیت در شبکه‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌ای حوزوی مطلوب است، ولی باید این فعالیت‌ها در خصوص جلوگیری از رشد شبهات وهابیت و پاسخگویی به آن‌ها تمرکز بیشتری یابد.

وی با اشاره به انتشار کتابی در رد عقاید شیعه با استفاده از نهج‌البلاغه و با اسم ایشان افزود: آن‌ها ترجمه این کتاب را به بنده نسبت دادند که بنده نیز ردیه کاملی در این زمینه نوشتم؛ در نقد وهابیت باید بدانیم که مرز بین وهابیت و اهل سنت را رعایت کنیم و تعرضی به اهل سنت نشود.

وی با اشاره به اهمیت بهبود کیفیت آموزشی در دروس حوزوی، بیان کرد: توضیحات مدیر حوزه‌های علمیه درزمینهٔ برنامه جدید آموزشی و همچنین طرح راهنمای تحصیلی طلاب جالب‌توجه است؛ بنده نیز چند تن از طلاب مبرز را در درس اصول تعیین کرده‌ام که درس گذشته را برای طلاب دیگر تقریر می‌کنند؛ تاکنون سه حلقه ایجادشده است و شاید امسال این حلقه را گسترده‌تر کنیم تا اشکالات طلاب رفع شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این شیوه آموزشی در نجف اشرف نیز مرسوم بود و وقتی‌که مرحوم آخوند از منبر پایین می‌آمد آیت‌الله شیخ علی قوچانی این درس را برای دیگران تقریر می‌کرد.

وی با ذکر این مطلب که حوزه باید در مباحث علمی خود به نتیجه سریع‌تر برسد، یادآور شد: مردم و جوانان این عصر کمتر حوصله و صبر پرداختن به مطالعات و مباحثات طولانی را دارند و به همین دلیل باید زودتر آن‌ها را به نتیجه برسانیم که مبلغان و نویسندگان به کارهای خود برسند.

وی اضافه کرد: اگر برنامه خوب باشد و استادان نیز دلسوزی کنند، حوزه به نتیجه بهتری می‌رسد؛ درگذشته طلاب فرصت بیشتری داشتند و مشکلات کمتری در بیرون از حوزه داشتند و شبهات کمتری نیز مطرح می‌شد که این‌همه وقت آن‌ها را بگیرد.

وی همچنین با تجلیل از علمای مازندران بیان کرد: مرحوم ابن شهرآشوب از بزرگ‌ترین این علما است که وقتی به بغداد آمد و مباحث خود را مطرح کرد همگان را شگفت‌زده نمود.

مرکز خبرحوزه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
24
1
چطوره کل مملکت را تعطیل کنیم بریم خانه هایمان خیلی تولید و کسب و کار هست حالا پنجشنبه هم تعطیل کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اولا که تهران پنجاه ساله پنجشنبه ها تعطیله و این ظلم به کارمندان شهرستانی هست. در ثانی حوزه ها تعطیلات تابستانی دارندولی ادارات ندارند. تمام کشورهای پیشرفته هفته ای دو روز تعطیلند و این ربطی به مسیحی یا غیر مسیحی ندارد. تجربه نشان داده تعطیلات دو روزه باعث افزایش بهره وری میشود بر خلاف تصور تعطیلات دو روزه میزان ساعتهای کاری کاهش پیدا نمیکند.
ناشناس
| |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
داداش من برای اجاره محل کارگاهم کلی پول می دهم حالا اگه پنچشنبه تعطیل باشه که بدبخت می شم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
1
40
در اینگونه مواردچرا مراجع تقلید اظهارنظرمیکنند و آقای روحانی وزرای کار و اقتصاد و آقای نوبخت و .....سکوت میفرمایند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
30
کیفیت کار مهم است.
کمترین تعطیلات دنیا مربوط به ایران است.
با تعطیلی پنج شنبه ها یا شنبه ها راندمان کار افزایش می یابد ضمنا"مهم ساعات کار هفتگی است که تغییر نمی کند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
13
بنظر من حد و حدود مراجع بایستی در چهار چوب قانون محدود شود، اینکه نمیشه در هر زمینه ای اظهار نظر کنند.
ازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
8
اصلا با تعطیلی پنج شنبه ها ی شهر تهران متضرر نشدیم؟ الان با تعطیلی پنج شنبه ها ی تهران امار تصادفات و ترافیک های جاده بالاتر نرفته؟
فقط اگر شهرستانی ها تعطیل بشن متضرر میشین؟
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
10
درست میفرمایند. باید شنبه ها تعطیل باشه که ارتباطات با دنیا هم کمتر دچار اختلال بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
12
چرا اقتصاد دانها نظر نمیدهند...
ایرانی
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
2
ایشان معلومه دلشان به حال شرکت های خصوصی می سوزد. نه عزیزم تعطیلی پنج شنبه ها را خود شرکت های خصوصی انجام می دهند. نگران نباشید. شرکت ما چند سالی است که این کار را می کند. و مقدار زیادی از پرت مواد و اضافه کاری کم شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
1
متاسفانه در کشور ما قوانین کارخوب تعریف نشده, و بیشتر کارفرماها و روسای کمپانیها از این موضوع سوء استفاده میکنند...یک کارگر باید 40 ساعت در هفته کار داشته باشه ,یعنی 8 ساعت کار در روز , مثل خیلی از کشورهای صنعتی دنیا...و بیش از 8 ساعت کار باید اضافه حقوق پرداخت بشه...متاسفانه در ایران این قوانین رعایت نمیشه و از کارگران و کارمندان عزیزء ما سوء استفاده میشه...حالا این 40 ساعت کار میتونه در قالب 5 روز باشه و کارگر محترم باید به خانواده و زندگی خودش برسه, خدای ناکرده برده که نیستند این عزیزان..این حق یک کارگر و کارمندان هست که باید بهشون داده بشه, بعد باید حقوق کارمندان در روزهای تعطیل مشخص بشه , اگه کارفرمایی از این ساعات کاری از کارگرها و کارمندان استفاده میکنه باید اضافه حقوق تعلق بگیره به کارگران و کارمندان ...بنظر من پیشنهاد یا فتوای ایشان زیر پا گذاشتن حق مسلم کارگران و کارمندان کشور عزیز ماست و مردم باید از این حق مسلم عزیزان ما دفاع کنند....این کشور که کشور برده داری نیست...و اکثر اقازاده ها که در راس این شرکتها و کمپانیها هستند اینرو خوب میدانند.ولی از این طریق میخواهند هزینه هاشون رو از جیب قشر کارگر و کارمند پایین بیآرند. ما باید در مقابل این زیاده خواهیها بایستیم...تعطیلی 2 روزء حق مسلم این مردمِ و باید بهشون داده بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
3
ما مسلما برای حل مسائل دینی ، به متخصصان دینی یعنی مراجع محترم تقلید نیازمندیم.
اما اقتصاد، مسائل اقتصادی، تعداد روزهای کاری و راندمان آن نیز متخصص اقتصادی می طلبد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار