مورد عجیب؛ گوشتِ ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون
کد خبر: ۱۵۹۹۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

هرچند وقت یک بار پیج های مختلف اینترنتی جولانگاهی برای فروش گوشت های لاکچری و گران قیمت می شود که همین امر منجر به واکنش های مختلف نیز شده است.

اگرچه برخی مسئولان بر این باورند که عرضه گوشت های لاکچری با قیمت های گزاف در برخی مغازه های شمال شهر تنها نوعی عوام فریبی است که برخی قشرهای خاص اقدام به خرید آن در بازار می کنند و به طور کامل منکر پرورش دام با شرایط خاص در واحدهای دامداری هستند، اما در مقابل مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران معتقد است که گوشت های به اصطلاح لاکچری همان گوشت ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه‌اش شیر است) و از طرف دیگر برخی عرضه کنندگان معتقدند دام با گرفتن ماساژ عضلانی، گوشتی با بافت لطیف و ساختاری مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ که این امر باعث افزایش قیمت تا کیلویی یک میلیون تومان می شود.

مورد عجیب؛ گوشت ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون!

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه عرضه گوشت لاکچری در بازار صحت ندارد، اظهار کرد: با وجود اذعان برخی فروشندگان مبنی بر توزیع گوشت‌های لاکچری، اما این موضوع کذب است چرا که به هیچ عنوان دام در دامداری‌های خاص پرورش داده نمی‌شود.

وی افزود: عرضه دام لاکچری باید در دامداری‌های خاص و کاملا مکانیزه صورت گیرد که تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.ملکی ادامه داد: دام‌هایی که در دامداری‌های فضای باز نگه داری می‌شوند به سبب برخورداری از آب و هوای مناسب، گوشت با کیفیت بهتری تولید می‌کنند که ممکن است برخی سودجویان با قیمت‌های هنگفت به عنوان گوشت لاکچری اقدام به عرضه در بازار کنند.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با تکذیب پرورش دام لاکچری در کشور اظهار کرد: اگر چه برخی فروشندگان شمال شهر به بهانه فریب قشری خاص اقدام به عرضه گوشت لاکچری با نرخ بالا در بازار می‌کنند، اما به سبب نبود شرایط خاص پرورش تفاوتی میان گوشت و دام به اصطلاح لاکچری با سایر دام‌ها وجود ندارد.

وی در واکنش به اظهارات برخی فروشندگان مبنی بر خوراک و نهاده خاص دام‌های لاکچری در کشور افزود: با توجه به آنکه گوشت از طریق دام تولید می‌شود و همواره غذای اصلی دام علوفه است، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر خوراک مخصوص دام‌های لاکچری و شرایط پرورش در فضای خاص واقعیت ندارد و هر روز سود جویان با اتخاذ روش‌های خاص به دنبال سودجویی و عوام فریبی قشری خاص هستند.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور فروش گوشت لاکچری را غیر قانونی دانست و گفت: با توجه به فراوانی گوشت، برخی افراد سودجو در فضای اینترنتی و فروشگاه‌های شمال شهر به دنبال سودآوری کاذب و حفظ وضع موجود هستند، در حالیکه امسال به سبب شرایط مساعد اقلیمی با افزایش تولید و عرضه در بازار رو به رو هستیم.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور درباره اینکه آیا عرضه گوشت لاکچری صحت دارد، اظهار کرد: گوشت لاکچری همان گوشت ویل است که هم اکنون در برخی مناطق شمال شهر عرضه می‌شود.

وی عرضه گوشت لاکچری با نرخ‌های فعلی را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و گفت: گوساله‌های ویل یا به اصطلاح لاکچری تنها باید شیر مصرف کنند تا خوراک آن‌ها حاوی آهن نباشد، اما عرضه با نرخ‌های یک میلیون تومان به بالا اجحاف در حق مصرف کننده است که تنها عده‌ای خاص قدرت خرید آن را دارند.

مقدسی ادامه داد: اگر چه در شرایط فعلی تنها عده‌ای خاص اقدام به خرید گوشت‌های به اصطلاح لاکچری در بازار می‌کنند، اما بدانند گوشت‌های توزیعی به هیچ عنوان گوشت ویل نیست.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
12
پولهای مفتی که بدون زحمت بدست میادبالاخره باید یه راهی برای خرج کردنش وجود داشته باشه. واقعا" شرم بر شما.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
1
بیماری مهلک اشرافیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار