پیش‌بینی باران پنج روزه در ۲۰ استان
کد خبر: ۱۵۹۹۰۰
تاریخ انتشار: 2019 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، برف و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۰ استان خبر داد و اعلام کرد: از امروز تا آخر هفته دما در مناطق شمالی ۸ درجه کاهش می‌یابد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور با گذر موج تراز میانی جو تا پایان هفته طی امروز در استان‌های واقع در شمالغرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب، برخی مناطق شمالشرق و شرق به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده گاهی وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق روی می‌دهد.

شدت این بارش‌ها برای استان‌های آذربایجان غربی، غرب و جنوب آذربایجان شرقی،‌کردستان و کرمانشاه است.

فردا و روز چهارشنبه در استان‌های واقع در شمالغرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در این دو روز مربوط به استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، لرستان و غرب مرکزی است.

روز پنجشنبه با تضعیف سامانه بارشی، بارش در استان‌های واقع در شمالغرب بوده که گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق است. طی این روز به ویژه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق واقع در استان‌های غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

روز جمعه با عبور سامانه بارشی نسبتا قوی از غرب و شمالغرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمالغرب کشور، دامنه جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های کردستان،‌کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، شمال خوزستان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده امروز در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان،‌کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابر، بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می ‌شود. همچنین از امروز تا آخر هفته در سواحل دریای خزر بارش متناوب باران و وزش باد روی می‌دهد و دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. ضمن این‌که در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمالغرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست.

روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل افزایش باد روی شمال عربستان و جنوب عراق وقوع پدیده گرد و خاک برای استان‌های خوزستان و ایلام پیش بینی شده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار