زمان بیهوشی چه اتفاقاتی برای بدنمان می‎افتد؟
کد خبر: ۱۵۹۷۵۶
تاریخ انتشار: 2019 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

173سال پیش در چنین روزی اولین بار از یک ماده شیمیایی برای بیهوش کردن بیماران در بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا استفاده شد و از آن روز به بعد به خاطر فواید بیهوشی و کمکی که به درمان بیماری‌ها کرده‌است، این روز به نام روز جهانی بیهوشی در جهان ثبت شد.

از یک تا ۱۰ را برعکس می‎شمارید و کم‌کم به خواب می‎روید، به همین سادگی. مغز دیگر نمی‎داند در طول این مدت که بیهوش بوده‌‏اید چه اتفاقاتی برای بدن شما رخ داده‌است. داروی بیهوشی مثل یک ماده خواب‏‌آور، قشر مغز و قسمت‎هایی از ساقه مغز را که با بیهوشی مرتبط هستند آرام می‏‌کند و تنفس هم آرام می‏‌شود. وقتی به هوش می‎آیید فکر می‎کنید دقیقا همین چند ثانیه پیش بود که خواب‎تان برد و هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده‌است.

در زمان بیهوشی نمی‏‌توانید سرفه کنید و با این کار از ورود مواد داخل معده به ریه‎ها جلوگیری کنید برای همین است که پزشکان توصیه می‌‏کنند قبل از عمل جراحی و بیهوشی حتما محتویات معده‎تان خالی شود و دیگر هم چیزی نخورید. هرکسی بعد از بیهوشی دردسر‌هایی دارد که خواه ناخواه باید با آن‎ها کنار بیاید البته ممکن است فقط یکی دو روز طول بکشد، اما به هرحال تهوع و سرگیجه از بیشترین مشکلاتی است که برای خیلی‎ها به وجود می‎آید.

بیهوشی چند حالت در بدن ما ایجاد می‏‌کند؛ اول این‌که برای آن‌که درد را احساس نکنیم نوعی بی‌حسی در بدن به وجود می‌آورد. هوشیاری را از بین می‌برد تا ما به اتفاقاتی که در طول عمل جراحی می‎افتد آگاه نباشیم، چون قطعا باعث ترس و نگرانی و استرس شدید می‎‏شود. فراموشی حافظه در زمان عمل کمک می‎کند نفهمیم چقدر طول کشیده که در اتاق عمل بوده‎ایم و گذشت زمان را احساس نکنیم.

منبع: روزنامه خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار