تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک
کد خبر: ۱۵۹۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
شـما بـه آسانی می توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی اسـت کمی خلاقیت بـه خرج دهید و از کمترین وسایل بـه بهترین شکل ممکن کمک بگیرید. برای اینکه اصول و قواعد طراحی دکوراسیون را بدانید نیاز اسـت مدت‌هاي مدیدی دراین حوزه بـه مطالعه و تحقیق بپردازید، اما ...

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک«تابناک باتو»؛ امروز با یک راهنمای دیگر دکوراسیون و چیدمان منزل در خدمت شـما هستیم، امروز چیدمانی فوق العاده حاصل تلفیق سبک و هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن رابه شـما نشان میدهیم؛ دکوراسیونی زیبا از رنگ ها و طرح هاي ایرانی بـه علاوه وسایل مدرن و امروزی کـه واقعا منزل شـما را زیبا و پر از آرامش می کند، این سبک برای کسانی کـه زندگی مشترک شان رابه تازگی شروع کرده اند بـه شدت توصیه می شود.

شـما بـه آسانی می توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی اسـت کمی خلاقیت بـه خرج دهید و از کمترین وسایل بـه بهترین شکل ممکن کمک بگیرید. برای اینکه اصول و قواعد طراحی دکوراسیون را بدانید نیاز اسـت مدت‌هاي مدیدی دراین حوزه بـه مطالعه و تحقیق بپردازید، اما مـا امروز سعی کرده‌ایم تعدادی از دکوراسیون‌ هاي ایرانی شیک و زیبا را معرفی کنیم کـه بتوانید با دیدن آن‌ها برای طراحی منزل خود ایده بگیرید.

شروع از دیوارها

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

برای رسیدن بـه یک گالری دیواری زیبا همانند چیزی کـه در تصویر مشاهده می کنید، نیاز اسـت از قاب‌هاي نامنظم کمک بگیرید. این اصل یک قانون کلی نیست، اما تأثیر بسیار زیادی بر روی چیدمان داخلی شـما دارد. شاید استفاده کردن از قاب‌هاي یک اندازه دیگر جلوه گری سابق را در فضای منزل شـما نداشته باشد. از همین رو بشما توصیه می کنیم از سه قاب بزرگ، کوچک و متوسط کمک بگیرید.

شـما میتوانید این چیدمان را پشت میز کار خود یا روی شومینه و طاقچه منزل بـه انجام برسانید. بـه‌ اسانی از این ایده پردازی بر روی دیوار کنار پله نیز می توانید استفاده کنید. از آنجایی‌ کـه فرش ایرانی حرف پایانی را برای رسیدن بـه یک دکوراسیون ایرانی سنتی می زند، شـما با تلفیق فرش ایرانی و صنایع‌ دستی مدرن، از جمله آباژور ایستاده کنار مبلی، یک چیدمان خاص ترکیبی بـه دست خواهید آورد.

«دوستانی کـه می‌خواهند از قاب ها و از عکس هاي درون شان ایراد بگیرند: عزیزان جان مـن، شـما می توانید دراین قاب ها تصاویر خودتان را جای دهید و یا طرح هاي ایرانی و تابلوهای خطاطی را نصب کنید، این قاب ها صرفا جهت نشان دادن هستند و نیازی نیست عکس خارجی ها را روی دیوارتان نصب کنید.»

استفاده از صنایع دستی چوبی

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

این‌ کـه می گوییم می خواهیم یک دکوراسیون ایرانی داشته باشیم، مستلزم این امر نیست کـه همواره از صنایع دستی و سنتی استفاده کنیم. شـما بـه اسانی از هر پارامتری کـه بـه آن علاقه‌مند هستید در بافت دکوراسیون داخلی منزل خود میتوانید استفاده کنید. چیزی کـه در تصویر زیر مشاهده میشود یک چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی مدرن اسـت کـه با فرش ایرانی ترکیب‌ شده اسـت.

صندلی‌هاي چوبی و کتابخانه کوچک مدرنی کـه دراین چیدمان مورد استفاده قرار گرفته گواه این گفته اسـت. یک چیدمان خوب باید ترکیبی از تمام عناصر باشد؛ یعنی شـما بـه‌ اسانی از ترکیبی شیشه و سنگ بـه یک ایده پردازی خاص برسید. بهتر اسـت رنگ‌هاي خنثی در پس‌زمینه استفاده شود تا کار چیدمان ساده‌تر شکل بگیرد. در زمان چیدمان علاوه بر عناصری کـه قصد استفاده ازآن‌ها را دارید بـه‌ اندازه و حجم فضا نیز باید توجه کنید.

بـه‌ عنوان‌ مثال شـما دراین ایده پردازی تنها از دو صندلی چوبی برای دکور کردن میتوانید کمک بگیرید؛ زیرا حجم فضای داخلی در همین حد اسـت. پیشنهاد میکنیم درصورت استفاده از صندلی تکی، یکی از صندلی‌ها را صندلی راک یا همان گهواره‌اي انتخاب کرده و برای اوقات مطالعه خود یک فضای ایده‌آل را فراهم کنید.

چیدمان یک خانه اصیل ایرانی

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

شاید تمایل داشته باشید بافت یک‌ خانه ایرانی را در تمام فضا جاری کنید. کار دشواری در پیش نخواهید داشت؛ زیرا بهره گرفتن از رنگ‌هاي اصیل ایرانی تا حدود زیادی شـما رابه این هدف می رساند. استفاده کردن از شمعدان‌هاي قدیمی، رنگ‌هاي لاکی و فیروزه‌اي و ترکیب المان‌هاي اصیل سنتی این مهم را برای شـما فراهم می کنند. شـما در زمان چیدمان تنها بـه این فکر کنید کـه چگونه رنگ‌ها رابه جشن خود دعوت کنید.

اینکار ذوق و سلیقه شـما را در فضا منتشر می کند و شـما بـه‌ اسانی بـه بهترین مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی دست پیدا میکنید. همانگونه کـه در عکس زیر نیز مشاهده می شود، تم رنگی صندلی‌ها بـه رنگ آبی فیروزه‌اي اسـت کـه یکی از رنگ‌هاي اصیل ایرانی بـه شمار میرود. از سوی دیگر چراغ‌هاي قدیمی و لوسترهای سنتی چشم‌نوازی خودرا در محیط بی‌هیچ حرفی بـه رخ دیدگان شـما میکشد.


باید و نبایدها

اینکه شـما از تمام پارامترهای متنوع در دکوراسیون کردن منزل استفاده کنید مشکلی را پیش نمی‌آورد. مـا بشما توصیه می کنیم اینکار رابا احتیاط و ظرافت خاص انجام دهید؛ زیرا استفاده کردن از وسایل زیاد مسلماً وقت شـما را برای نظافت نیز بیشتر از یک‌ خانه ساده و شیک می گیرد. از همین رو بشما توصیه می کنیم وسایل قدیمی خودرا با صرف زمان بـه یک دکوری شیک تبدیل کرده و بـه دیزاین آن با گل‌هاي زیبای آپارتمانی بپردازید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

این امر مانع از پراکنده شدن و زیادشدن لوازم دکوری در اتاق شـما می کند. همان‌ طور کـه در ایده پردازی زیر مشاهده می کنید از یک سرویس مبل ساده درکنار پارامترهای سنتی ایرانی بـه یک دکوراسیون ساده و شیک میتوان رسید. با چند درختچه آپارتمانی می توانید روح را در فضا حاکم کنید و این امر تمام نگرانی‌ها را وجود شـما بیرون می کند.

چیدمان ساده خانه کوچک ایرانی

نقطه‌اي کـه قرار اسـت چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی کوچک و نقلی‌تان متمرکز شود، را انتخاب کنید. این نقطه مرکزی دکوراسیون یا همان نقطه کانونی منزل میتواند میز تلویزیون، شومینه، پنجره و یا حتی میز پذیرایی شـما باشد. برای اینکه یک دکوراسیون بی‌نقص داشته باشید باید و نبایدهایی را باید بـه گوش بسپارید. اول اینکه از پراکنده چینی خودداری کنید؛ یعنی مبل‌ها رابا فاصله قرار ندهید کـه حرف زدن برای شـما دشوار شود.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

دوم قرار دادن دکوری‌هاي مورد استفاده در نزدیک‌ترین حالت ممکن اسـت. بـه‌ عنوان‌ مثال شـما نباید آباژور را بافاصله از مبلمان قرار دهید؛ زیرا این امر قابلیت دسترسی بـه آنرا کاهش میدهد. امر سوم این اسـت کـه سرویس مبل را همانند پشتی بـه‌صورت خطی در دکوراسیون خود قرار ندهید، مگر اینکه مبل شـما همانند تصویر زیر بصورت ال آماده‌ شده باشد. چیزی کـه در تصویر زیر مشاهده می کنید یک چیدمان بی‌نقص اسـت کـه یک دکوراسیون ایرانی را حاصل کرده اسـت.

چیدمان خانه ایرانی به سبک روز

اگر می خواهید یک‌ خانه کوچک ایرانی شیک با چیدمان مدرن داشته باشید، باید تعادل را برقرار کنید. این تعادل باید بین لوازم قدیمی و جدید بـه‌ خوبی حاکم شود تا امر چیدمان شـما بـه بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. بـه‌ عنوان‌ مثال اگر می خواهید از لوازم قدیمی خود بـه‌ عنوان یک دکوری استفاده کنید، بهتر اسـت از یک میز مدرن برای این امر کمک بگیرید. اگر تمام وسایل قدیمی را دریک نقطه قرار دهید، مطمئنا زیبایی خاصی را در محیط حاکم نخواهید کرد.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

برای گرم کردن فضای داخلی منزل خود از رنگ‌هایي کـه تناژ گرم دارند استفاده کنید. هم‌ چنین درکنار این المان‌ها می توانید از گل و گیاه نیز برای زیباتر شدن بهره بگیرید. شـما بـه‌ اسانی با اینکار بـه یک چیدمان خانه ایرانی بـه سبک روز دست پیدا میکنید. استفاده از آینه‌هاي بزرگ در محیط‌ها و خانه‌هاي کوچک نیز کمک بسیاری برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق کوچک خواهد بود.

روی یک پارامتر تمرکز کنید

برای رسیدن بـه یک دکوراسیون خاص باید روی یک پارامتر مهم تمرکز کرد. بـه‌ عنوان‌ مثال در ایده پردازی کـه در عکس دکوراسیون خانه کوچک ایرانی زیر مشاهده می کنید، سعی شده اسـت از رنگ‌آمیزی در محیط بـه بهترین شکل ممکن استفاده شود. دراین چیدمان فضای داخلی با یک رنگ ساده طراحی و آماده‌ شده اسـت و تنها با ترکیب رنگ‌هاي مبلمان درکنار یک دیگر یک فضای چشم‌نواز حاصل‌ شده اسـت.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

کاناپه مخملی درکنار فرش ایرانی یک ایده پردازی خلاقانه و متفکرانه بـه شمار می آید. استفاده کردن از ترکیب رنگ‌هاي سنتی و مدرن بـه‌ خوبی دراین قاب مشاهده میشود. یکی از دلایل متفاوت بودن این چیدمان تلفیق رنگ‌هاي مدرن و سنتی درکنار یک دیگر اسـت. چیزی کـه آنرا در دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی نیز مشاهده کردیم.

پیروی نکردن بیش ازحد از مد

بشما توصیه میکنیم زیاد از حد بر روی چیدمان‌هاي صنعت مد و دکوراسیون مانور ندهید. بـه‌ عنوان‌ مثال اگر تمایل بـه استفاده از میز نهارخوری مدرن دارید، تمام دکوراسیون خود رابه خاطر میز نهارخوری تغییر ندهید. از تمام پارامترهای سنتی در فضا استفاده کنید و یک میز و صندلی مدرن در مرکز چیدمان خود قرار دهید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

همانند ایده پردازی تصویر زیر کـه با استفاده از یک میز شیک دریک فضای صد در صد سنتی ایده پردازی شکل‌ گرفته اسـت. کمد چوبی، تابلو قدیمی بـه همراه فرش سنتی، خود نشانه‌اي از تلفیق صنعت مدرن و سنتی بـه شمار میرود. از آنجایی‌ کـه رنگ میز خنثی اسـت، ایده پردازی و رنگ پردازی بدون دغدغه انجام‌ شده اسـت.

 

کیفیت را در رتبه اول قرار دهید

برای رسیدن بـه یک دکوراسیون ایده‌آل نیاز اسـت کیفیت را در مرحله اول ودر اولویت قرار داد. استفاده کردن از مبلمان و لوازم جانبی با کیفیت دریک دکوراسیون حرف اول را میزند. از سوی دیگر بشما توصیه میکنیم زیاده‌روی را کنار بگذارید. برفرض مثال شـما بـه رنگ خردلی علاقه‌مند هستید. بارنگ‌آمیزی کل فضا بـه رنگ خردلی و استفاده کردن از مبل‌هاي خردلی این مهم را بی‌اثر نکنید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

شـما باید از چند پارامتر اصلی کـه در چیدمان شـما نقش مهمی دارند، برای این منظور کمک بگیرید. بـه‌ عنوان‌ مثال همانند ایده پردازی زیر از یک مبل خردلی و دری با رنگ همان رنگ ولی کمی روشن‌تر، بـه اثرگذاری زیبایی آن در محیط بپردازید. از آنجایی‌ کـه این رنگ در بین انبوهی از رنگ‌ها غرق نشده اسـت، چشم‌نوازی خودرا در محیط حفظ کرده اسـت.

المان‌ هاي ایرانی در دکوراسیو خانه کوچک ایرانی

اگر شـما بـه موسیقی و ساز علاقه‌مند هستید، ابزار کار خودرا در کمد پنهان نکنید. با استفاده کردن ازآن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل یک حس هنری رابه بیننده تلقین کنید. همانند ایده پردازی زیر کـه بـه‌صورت صد در صد سنتی صورت گرفته اسـت.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

شاید تنها پارامتری کـه شـما رابه زندگی مدرن دعوت کرده، سازی اسـت کـه دراین تصویر مشاهده میشود. همچنین عناصری دیگر مثل شال مبل و آباژور ایستاده نقش ساز شـما را در دنیای مدرن پررنگ‌تر جلوه می دهد.


دکوراسیون خانه‌ های کوچک ایرانی

خانه‌هاي ایرانی در دنیای مدرن امروز فضای زیادی را برای چیدمان در اختیار مـا قرار نمیدهند. دیگر مانند گذشته یک حیاط بزرگ با اتاق‌هاي تـو در تـو ازآن مـا نیست. بهمین خاطر باید از یک فضای کوچک بیشترین بهره را برای رسیدن بـه یک چیدمان خاص گرفت. شـما با استفاده از ایده پردازی‌هایي کـه دراین پست بـه آن‌ها اشاره کردیم و البته استفاده از هوش و سلیقه خود، میتوانید بـه یک چیدمان ایرانی دست پیدا کنید.

اما دکوراسیون ایرانی مطمئنا فراتر ازآن چیزی اسـت کـه بتوان آنرا دریک مطلب گنجاند. بهمین دلیل توصیه می‌کین قبل از شروع بـه طراحی دکوراسیون خانه کوجک خود بـه سبک ایرانی، سایر مطالب مجله توکامگ درباره دکوراسیون ایرانی را نیز مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید کـه می خواهید خانه خود رابه چـه سبکی تزیین و طراحی کنید. برای مثال سبک سنتی ایرانی و یا یک سبک تلفیقی ایرانی سنتی با طرح‌هاي مدرن. انتخاب با شماست.


و در ادامه چند مدل دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی

یکی از بهترین مکان‌ها برای ایجاد ماهیت ایرانی در خانه، اتاق پذیرایی اسـت. دراین پست می خواهیم بـه کمک طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان، و اضافه کردن عناصری ایرانی، ایجاد یک اتاق پذیرایی شیک ایرانی رابه شـما نشان دهیم.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

مدل اتاق پذیرایی شیک ایرانی

فرش ایرانی

فرش ایرانی عضو ثابت یک اتاق پذیرایی شیک ایرانی هستند. وجود فرش ایرانی در خانه، احساس صمیمیت ودر عین حال شکوه را در خانه می‌پراکند. فرش ایرانی، روحی ایرانی و سنتی دارد ودر هر دکوراسیونی، چـه مدرن و چـه سنتی، و با هر رنگ و چیدمانی هماهنگی میشود.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

می توانید فرش ایرانی را هم با مبلمان استیل و کلاسیک یا مبل اسانی استفاده کنید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

اتاق‌هایي شیک کـه در آن‌ها از عناصر ایرانی برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شده اسـت.

گلیم ایرانی

گلیم ایرانی نیز، مثل فرش ایرانی از عناصر زیبای دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی اسـت. گلیم ایرانی کاربردهای زیاد و متنوعی در دکوراسیون داخلی دارد و می توان ازآن استفاده‌هاي خلاقانه‌اي کرد. مثلاً می توانید کف اتاق پذیرایی رابه زیبایی با آن بیارایید. توجه کنید کـه با کمی خلاقیت، می توانید یک دکوراسیون مدرن ایرانی با قالیچه و گلیم ایرانی، همانند تصویر زیر، داشته باشید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

یا اگر نمیخواهید ازآن برای کف اتاق پذیرایی استفاده کنید، ممکن اسـت بخواهید آن رابه صورت تابلو از دیوار آویزان کنید کـه دراین صورت نمایی بسیار سنتی و زیبا بـه اتاق پذیرایی شـما میدهد. در تصویر زیر نمونه‌اي از این کاربرد و یک دکوراسیون ایرانی سنتی را مشاهده میکنید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

یا می توانید از آن بعنوان روکش مبل استفاده کنید.

تلفیق هنر اصیل ایرانی و هنر مدرن در خانه های کوچک

و همچنین استفاده‌هاي خلاقانه دیگر.
منبع: پارس ناز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
2
0
اینها همش خانه هایی با فرش است هیچ کدامش ایرانی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار