سرنوشت نامعلوم زهرا کوچولو یک‌ماهه شد
کد خبر: ۱۵۹۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

یک ماه از ناپدید شدن زهرا حسینی شیرازی دختربچه 21 ماهه در قلعه نو شهرری می گذرد و پدر و مادر این دختر از سرنوشت فرزند خود اطلاعی ندارند.

حدود ساعت 9 شب بیست وپنجم خرداد زهرا با نفیسه خواهر هفت ساله خود در مغازه آژانس تاکسی سرویس پدر در کنار منزل مشغول بازی بوده که برای پیاده‌روی شبانه طبق عادت هرروز برای کاردرمانی به دلیل بیماری ام اس پدر زهرا آماده می‌شدند که پدر می‌گوید بعد از شام خوردن برویم و نفیسه برای رساندن پیام پدر به مادر راهی خانه شده و زهرا پشت سرش می‌رود و در همین چند ثانیه از مغازه خارج شده و دیگر به کانون خانواده بازنگشته است و کسی از او خبری ندارد.

برای پیگیری مجدد این موضوع و کمک برای معلوم شدن سرنوشت زهرای 21 ماهه بعد از یک ماه راهی قلعه نو شدیم و علاوه بر راهنمایی بنرها و اطلاعیه‌های گمشدن زهرا کوچولو از هر کسی سراغ منزل این دختر را گرفتیم ما را خیلی سریع به منزل زهرا کوچولو هدایت کردند.

بن بست جهاد در بخش قلعه نو امروز برای خیلی‌ها مخصوصا اهالی نگران و دلواپس قلعه نو محله آشنایی است که رفت‌وآمد در آن زیاد شده و در عرض چند لحظه کودک کمتر از دو ساله یک خانواده به طور عجیبی در این کوچه ناپدید می‌شود و سرنوشت نامعلوم این دختر هر روز نگرانی و دلتنگی خانواده را بیشتر می‌کند.

کوچه با جاده تهران ورامین فاصله کوتاهی دارد و چند کودک با شور و هیجان در محل مشغول بازی هستند و خانمی به استقبال ما آمد و فکر کردیم مادر زهرا باشد ولی با صحبت کردن کوتاه و چند لحظه‌ای معلوم شد با عمه زهرا طرف هستیم و کمی از این اتفاق مرور و گلایه خود از رسانه‌هایی گفت که به جای پرداختن به اصل قضیه و واقعیت، حواشی ایجاد و اعمال نظر شخصی کرده‌اند.

عمه زهرا می‌گوید پلیس گفته خانواده زهرا حسینی شیرازی با ما همکاری نمی‌کند چون به ما گفته‌اند به هر کسی مظنون هستید و شک دارید معرفی کنید و ما هم واقعا با کسی مشکل، خصومت یا دشمنی نداشته‌ایم و ظنی نداریم که بخواهیم الکی فردی را معرفی کنیم.

سری به محیط اطراف خانه و جوی آب نزدیک خانه که از لحظات اول یکی از پیش‌بینی‌ها و حدس‌های محتمل برای مفقودی زهرا بود که با بررسی و شرایط جوی آب و از همه مهم‌تر تلاش آتش‌نشانی، هلال احمر و پلیس با سگ‌های زنده‌یاب عملا این گزینه منتفی شده است.

مادر زهرا امروز از صبح آن‌قدر دلتنگ زهرا شده، گریه کرده و فریاد زده حال و حوصله و توان مصاحبه و حرف زدن ندارد و مرور آن چند لحظه آزارش می‌دهد، با ناراحتی حاضر شد از خانه بیرون آید و چند دقیقه‌ای همکلام ما شود.

خدیجه هاشمی که به جز زهرا، محمد حسین 4 و نیم و نفیسه 7 ساله هم دارد، نگران دختر ته تغاری خود است که تازه از شیر گرفته است و می‌گوید: زهرای من بغل هرکسی حتی خاله‌اش نمی‌رفت و از آن بچه‌هایی نبود که به راحتی سمت غریبه‌ها برود و دوربین آژانس نشان می‌دهد از مغازه که پشت سر خواهرش به سمت خانه حرکت کرده انگار کسی صدایش می‌کند و برمی‌گردد و پس از لحظاتی در سر کوچه غیب می‌شود؛ فقط چراغ‌های ماشینی در دوربین معلوم است ولی در ادامه چه بلایی سر زهرا آمده دوربین‌ها ثبت و ضبط نکرده‌اند.

وی که هشت سال در قلعه نو زندگی کرده چنین اتفاقی را تا به حال نشنیده بوده و همیشه بچه‌ها در بیرون به راحتی بازی می‌کردند و فقط نگران تصادف بچه‌ها با ماشین آن هم به دلیل نزدیکی با جاده بوده است.

مادر زهرا با شنیدن ناپدیدی دخترش اولین جایی که بلافاصله خودش را رسانده جوی آب سر کوچه بوده که عقیده دارد به دلیل زحمت فراوان مردم در ابتدای امر برای جست و جوی زهرا در آب و سپس تلاش ساعت‌ها نیروهای امدادی و پلیس با سگ‌های زنده یاب در این جوی آب نیافتاده است.

خانم هاشمی در پاسخ به اینکه چرا پلیس می‌گوید خانواده همکاری بیشتری داشته باشد، می‌گوید: هر سوألی از ما و اقوام پرسیدن جواب دادیم و هر چه خواستن نهایت همکاری را داشتیم و حتی یک نفر مظنون را معرفی کردیم و وقتی با هیچ کس مشکل و شکی نداریم به چه کسی می‌توانیم چنین اتهامی بزنیم.

وی با ناراحتی ادامه می‌دهد: پلیس به ما می‌گوید نگویید دختر شما دزدیده شده و کمتر مصاحبه کنید و موضوع ربایش منتفی است و نمیدانم برای دختر 21 ماهه‌ای که شبانه در کمتر از 15 ثانیه غیب شده چه باید بگوییم.

مادر زهرا اشک بر دیدگانش جاری می‌شود و می‌افزاید: فکرای مختلفی شب و روز به سرم می‌آید و لحظه‌ای آرامش ندارم و نمی‌دانم دخترم الان کجاست و چه می‌کند؛ بعضی وقت‌ها میگم نکند زنده نباشد و گاهی هم تو آژانس باهاش حرف می‌زنم و خیلی دلتنگ زهرا شده‌ام.

وی با بیان اینکه همه هرکاری لازم بوده انجام داده‌اند به حضور دادستان با قاضی پرونده و نیروهای آگاهی در منزل برای پیگیری موضوع نیز اشاره و از زحمات همه تشکر کرد.

خانم هاشمی به فردی هم اشاره دارد که تلفنی درخواست 20 میلیون کرده بود که ظاهرا الکی بوده و قصد اخاذی داشته است و می‌گوید به جز این مورد موضوع دیگری در این مدت نداشته‌ایم.

عکس زهرا کوچولوی ما یک ماهی است در فضاهای مجازی و با پوسترهای منتشر شده دست به دست می‌شود و همه مردم، هنرمندان، مسؤولان و اکثر اقشار نگران، دلواپس و پیگیر سرنوشت نامعلوم زهرا حسینی شیرازی دختربچه 21 ماهه هستند اما هیچ کس حال و روز پدر و مادر زهرا و مخصوصا مادرش را ندارند که با هر صدای زنگ در و تلفنی یا رفت و آمدی منتظر خبر خوشی از زهرا است و در پایان این گفت‌وگو با تشکر از همه کسانی که به هر نوعی درگیر این موضوع شدند و حالشان بد شده از مردم خواست برای پیدا شدن زهرا در این روزهای عزیز دعا کنند.

محمد حسینی

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
1
خدا مشکلشون رو حل کنه بحق این روزهای عزیز و بحق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
2
انشالله به حق فرزند فاطمه زهرا همین روزها خبر خوشی از فرزندشون برسه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار