جدال موش خرما و روباه در اوج
کد خبر: ۱۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار: 2019 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
در نگاه اول به نظر می‌رسد که یک نفر این عکس را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و از مخاطبان خواسته بامزه‌ترین شرحی که می‌تواند را زیر آن بنویسند، اما این تصویر نبردی مرگبار در کوهستان‌های کیلیان چین است. روباه، موش خرما را غافلگیر کرده و نتیجه این جنگ می‌تواند به مرگ جونده بدشانس ختم شود...

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوجبه گزارش «تابناک با تو»؛ در نگاه اول به نظر می‌رسد که یک نفر این عکس را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و از مخاطبان خواسته بامزه‌ترین شرحی که می‌تواند را زیر آن بنویسند، اما این تصویر نبردی مرگبار در کوهستان‌های کیلیان چین است.

روباه، موش خرما را غافلگیر کرده و نتیجه این جنگ می‌تواند به مرگ جونده بدشانس ختم شود. حتی مداخله مادر موش خرما هم احتمالا نمی‌تواند تغییری در پایان ماجرا ایجاد کند.

یونگگینگ بائو، که با گرفتن این عکس برنده جایزه بهترین عکس حیات وحش ۲۰۱۹ شد، می‌گوید: "طبیعت همین است."

این عکس همچنین به معنای بردن جایزه بهترین عکس در بخش رفتار پستانداران است.

صبوری، جزئی جدانشدنی از عکاسی حیات وحش است و یونگگینگ هم برای ثبت این لحظه ساعت‌ها انتظار کشید تا در موقعیت مناسب قرار بگیرد.

* داستان دو روباه، بهترین عکس حیات وحش سال شد
* آلبوم عکس- نامزدهای جایزه برگزیده مردم در مسابقه عکس حیات وحش
* عکس- شگفتی-های حیات وحش از نگاه دوربین عکاسان برجسته جهان

روباه کاملا بی‌حرکت مانده بود تا موش خرما در دامش بیافتد و بعد جدال شروع می‌شود. یکی از عکس‌های یونگگینگ نیز در حالتی است که سر موش خرما در دهان روباه قرار دارد.

راز کیدمن کاکس، رئیس هیات داوران به بی‌بی‌سی گفت: "رقابت بهترین عکس حیات وحش سال مانند هیچ مسابقه دیگری نیست. بهترین عکاسان جهان در زمینه رفتار حیوانات همیشه وارد این رقابت می‌شوند و من باید بگویم که این عکس یکی از بهترین‌های کل تاریخ است."

جایزه بزرگ هیات داوران در بخش جوانان را عکسی از یک "سرپاور درازباله" (جانوری از شاخه نرم‌تنان) برد. این عکس را کروز اردمن که در بخش ۱۱ تا ۱۴ سال رقابت می‌کرد، شب‌هنگام در اندونزی گرفت.

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برای گرفتن عکسی درخشان از این موجود نادر شما به تکنیک بالایی احتیاج دارید. اردمن گفت: "باید مراقب باشید که وقتی زیر آب می‌روید، آب را کدر و گل‌آلود نکنید در غیر این صورت پس زمینه شفافی نصیبتان نمی‌شود."

"دبلیو‌پی‌وای" یا جایزه بهترین عکس حیات وحش، یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی طبیعت در دنیا است. این مسابقات از سال ۱۹۶۴ شروع شده و زیر نظر موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار می‌شود.

در ادامه عکس‌های برنده در بخش‌های مختلف را ببینید.

سرزمین عقاب توسط اودون ریکاردسن، نروژ

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، رفتار: پرندگان. سه سال طول کشید تا اودون این عکس را بگیرد. او شاخه یک درخت قدیمی را در جایی گذاشت که احتمال فرود عقاب طلایی وجود داشت. دوربین و فلاش هم زمان با پایین آمدن پرنده باید کلیک می‌خورد.

اودون گفت: "آن‌ها خیلی زود با فلاش کنار آمدند و به نظر نمی‌رسید که اذیت شوند. فکر می‌کنم که دوست داشتند عکس‌شان گرفته شود."

کز کردن توسط استفان کرایستمن، آلمان

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، مجموعه آثار عکاس حیات وحش. سخت‌ترین سخت‌ترین‌ها. بیش از ۵۰۰۰ پنگوئن امپراتور در حالتی کلاسیک دور هم کز کرده‌اند تا با سرما و باد دریا در شرق جنوبگان مقابله کنند. این‌ها پنگوئن‌های نر هستند که تخم‌هایشان را روی پاهایشان نگه داشته‌اند. ماده‌ها به دنبال غذا رفته‌اند.

گروه موش‌ها توسط چارلی همیلتون جیمز، بریتانیا

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، حیات وحش شهری. چارلی با نشنال جئوگرافیک قرارداد داشت تا از موش‌های سراسر دنیا عکس بگیرد. او این گروه را در حومه وال‌استریت در منهتن نیویورک پیدا کرد.

این موش‌ها زیر یک اجاق خوراک پزی در کنار یک درخت زندگی می‌کردند. یک شب آن‌ها در جستجوی غذا به سوی سطل آشغال یک هتل هجوم بردند. چارلی به سرعت دوربینش را مستقر کرد و از فاصله چند متری آن‌ها عکس گرفت.

او گفت: "شاید نزدیک به ۳۰ موش زیر چهارپایه‌ آهنی اجاق زندگی می‌کنند. طی سه روز آن‌ها کاملا به من عادت کردند و یک بار هم یک موش آمد و روی پای من ایستاد."

سازه نظامی توسط دنیل کرونائر، آمریکا

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، رفتار: بی‌مهرگان. این ارتش مورچه‌ها در کاستاریکا مشغول ساختن لانه در روی زمین یا کنده درخت نیست. در واقع آن‌ها با بدن خودشان یک سازه ایجاد کرده‌اند. آن‌ها به این ترتیب از ملکه و مورچه‌های کوچک‌تر که درون این سازه هستند، حمایت می‌کنند.

دنیل گفت: "این سازه هر روز بارها خراب می‌شد و فرو می‌ریخت و آن‌ها لاروهایشان را حمل می‌کردند و شاید ۱۵۰ متر دورتر یک اردوگاه جدید در آن جنگل حاره‌ای می‌ساختند. زیبا بود به نظر من این لانه شبیه یک تاج یا کلیسای بزرگ بود."

تشعشع برف توسط مکس واگ، آمریکا

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، سیاه و سفید. هیچ مراسم اهدای بهترین عکس حیات وحش بدون "برف و بوران" کامل نمی‌شود. این عکس از یک بایسون (گاومیش وحشی امریکای شمالی) در پارک ملی یلواستون گرفته شده. این گاومیش می‌خواهد به علف‌هایی که زیر برف مدفون شده برسد و به این منظور برف را با تکان دادن صورتش کنار می‌زند.

مکس گفت: "من قبل از این که شاترهای سرعت پایین را امتحان کنم هم در چنین موقعیت‌هایی بودم. به نظرم این هم بخشی از چیزی بود که این را به عکس خوبی تبدیل کرده. بارش برف هوا را تار کرده بود و من منتظر ایستادم که حیوان سرش را بالا بیاورد و بعد چند شات گرفتم."

کوچ‌نشینان صحرای برفی توسط شنگژن فن، چین

بهترین عکس‌های حیات وحش سال: جدال موش خرما و روباه در اوج

برنده ۲۰۱۹، حیوانات در محیط زیست‌شان. گروه کوچکی از چیروهای (کل تبتی) نر در سحرهای کوموکولی چین. محل زندگی این حیوانات تا ارتفاع ۵۵۰۰ متری است؛ جایی که دما تا ۴۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. شنگژن می‌گوید: "آن‌ها دوست دارند روی شن بروند به این دلیل که گرم‌ترین جا است." او این عکس را از یک کیلومتر دورتر گرفته است.

منبع: فارسی نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار