چرا تماس با ۱۱۸ پولی شد؟
کد خبر: ۱۵۹۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

تماس با ۱۱۸ در برهه‌ای از زمان رایگان بود، اما از حدود پنج سال پیش، تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری، از جمله ۱۱۸ مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شده است.

اخیرا برای برخی از مشترکان این سوال ایجاد شده که چرا با تماس با سامانه ۱۱۸ از اعتبار تلفن‌شان کسر می‌شود. این در حالی است که اگرچه قبلا تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مربوط به اوایل سال ۱۳۹۴ است، تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری، مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شد که سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کدها می‌شد.

با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد، به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.

بر اساس این مصوبه، در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیش‌ترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از جمله کدهای غیراضطراری است که مشمول هزینه می‌شود.

بدین‌ ترتیب، تماس با ۱۱۸ بر اساس پالس تلفن محاسبه می‌شود و میانگین هر تماس ۳۰ ریال است و شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور، با عمل به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، این هزینه را دریافت می‌کند.

البته هزینه این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درون‌شهری محسوب می‌شوند، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین طبق این مصوبه، تماس با کدهای سه‌رقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
5
امیدواریم که 118 در قبال پولی که از مردم دریافت میکند به اپراتورهایش هم یادبدهد که با مردم درست و مودبانه صحبت کنند نه طلبکارانه و با بی احترامی.غالبا" هم اطلاعات درست به خواسته های مردم هم نداده وقبل از آنکه مطمئن شوند تماس گیرنده اطلاعات درخواستی را به واقع گرفته یانه ارتباط را به نوارگویا وصل کرده و تماس را قطع میکنند.شاید بخاطر اینست که تماس گیرنده مجبورباشد مجددا"تا حصول نتیجه با 118 تماس بگیرد و برایشان درآمد دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار