جالب‌ترین موزه‌های روسیه
کد خبر: ۱۵۹۵۵۴
تاریخ انتشار: 2019 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
موش نماد این شهر است و حتی نام آن «میشکین» از جوندگان گرفته شده است، موش در بسیاری از موزه‌های این شهر به چشم میخورد، اما معروف‌ترین آن‌ها «ماوس شامبر» است که شامل مجموعه‌ای از ۲۰۰۰ موش اسباب بازی از سراسر جهان است. این موزه برای خلق یک کاخ خیالی که موش‌ها در آن زندگی و تحکم می‌کنند طراحی شده است.

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

جالب‌ترین موزه‌های روسیهاختصاصی «تابناک باتو» ـ روسیه از تنوع زیادی در تاریخ هنری و فرهنگی برخوردار است و این امر به وضوح توسط جاذبه‌های گردشگری باستانی پراکنده در سراسر این کشور دیده می‌شود.

علاوه بر موزه‌های سنتی با سابقه روسیه، تعدادی موزه خارق العاده و عجیب وجود دارد که ارزش بازدید دارد، وب سایت Russia Beyond در نسخه انگلیسی خود به برخی از آن‌ها اشاره کرده که به شرح زیر است؛

۱. موزه موش ها

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

موزه ملّی مردم شناسی «میشکین» که با نام موزه «موش» نیز شناخته می‌شود در استان «میشکینسکی» روسیه واقع شده است.

موش نماد این شهر است و حتی نام آن «میشکین» از جوندگان گرفته شده است، موش در بسیاری از موزه‌های این شهر به چشم میخورد، اما معروف‌ترین آن‌ها «ماوس شامبر» است که شامل مجموعه‌ای از ۲۰۰۰ موش اسباب بازی از سراسر جهان است.

این موزه برای خلق یک کاخ خیالی که موش‌ها در آن زندگی و تحکم می‌کنند طراحی شده است؛ مکانی که میزبانان آن را «مرکز بین المللی مدیریت موش ها» می‌نامند و بازدید کنندگان را به گشت و گذار می‌برند تا ببینند این جوندگان برای کره زمین چقدر اهمیت دارند.

۲. موزه کتری

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

این موزه غیرمعمول در شهر «پرسلاول زالسکی»، در خانه‌ای چوبی واقع شده است که توسط کارآفرینان «آندری وروبیف» و «دیمیتری نیکشکین» در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، یکی از محبوب‌ترین موزه‌های این شهر است. در این موزه بیش از ۱۰۰ کتری، سماور و دیگ آب از جنس مس، سفال، نقره آلمانی در انواع و اشکال مختلف وجود دارد.



جالب‌ترین موزه‌های روسیه

بازدید کنندگان همچنین می‌توانند لوازم خانگی مورد استفاده در روسیه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، مانند نگهدارنده جام‌ها و جعبه‌های شیرینی قدیمی را مشاهده کنند.

۳. موزه قاشق و ملاقه

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

موزه قاشق‌ها در شهر «ولادیمیر» یک مجموعه قاشق منحصر به فرد و باستانی است که از انگلستان، ایالات متحده، امپراتوری روسیه و بسیاری دیگر از کشورها، حتی ظروف غذاخوری مصر باستان گردآوری شده است.

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

۴. موزه افسانه‌ها و اساطیر

این موزه در شهر «اوگلیچ» روسیه در یک خانه کلبه‌ای شکل، که توسط زوج «دایانا» و «الکساندر گلونف» طراحی شده قرار دارد، آن دو زندگی خود را وقف مطالعه افسانه‌ها و اساطیر باستانی کرده اند و در ششم ژانویه ۲۰۰۱ در‌های این مکان بی نظیر را برای اولین بار برای بازدید کنندگان گشودند.

جالب‌ترین موزه‌های روسیه

این موزه وحشتناک شامل مجموعه بزرگی از مجسمه‌های مومی به شکل شخصیت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای معروف روسی از جمله خون آشام، غول و جنیان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار