علل احساس طعم فلز در دهان چیست؟
کد خبر: ۱۵۹۵۴۰
تاریخ انتشار: 2019 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

معمولا طعم فلز در دهان به دلیل مصرف داروهای مختلفی است که افراد مصرف می کنند. وقتی که بدن داروها را هضم می‌کند، این مواد آزاد شده و در بزاق دهان دفع می‌شود، در نتیجه به فرد احساس طعم فلز دست می دهد. در بیشتر مواقع مصرف داروهایی مانند قرص آهن، روی، کروم موجب ایجاد طعم فلز در دهان می شوند.

علل احساس طعم فلز در دهان چیست؟

خشکی دهان هم می‌تواند موجب اشتباه یا احساس مزه فلز در دهان شود. تغییرات در احساس مزه به هنگام بارداری هم شایع است. معمولا این تغییرات در جوانه‌های چشایی ممکن است به علت بعضی از تغییرات هورمونی باشد که به هنگام بارداری رخ خواهد داد.

افراد اگر به خوبی به بهداشت دهان و دندان خود توجه نکنند، احساس طعم فلز خواهند داشت. تمیز نکردن دندان‌ها ممکن است منجر به ژنژیویت یا پیوره شود. گرفتگی و خلط مرتبط با عفونت‌های تنفسی ممکن است یکی از علل احساس مزه فلز در زبان باشد. یکی از عوارض جانبی مسمومیت با جیوه، احساس طعم فلز در دهان است. قرار گرفتن در معرض جیوه به علت کار کردن در محیطی صنعتی یا از طریق خوردن ماهی آلوده به متیل جیوه، ایجاد می‌شود. قطعا شناختن برخی از علائم مسمومیت با جیوه بسیار مهم است تا بدانید که چه موقع به پزشک نیاز دارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار