عجیب‌ترین بازارهای جهان
کد خبر: ۱۵۹۴۳۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
وقتی ما به خرید می رویم و نیازهای خود را از بازارها خریداری می کنیم، تنها به آنچه نیاز داریم فکر می کنیم و به دنبال آن هستیم. در بعضی جاها در سراسر جهان بازارهای دیگری وجود دارد و این بازارها آنقدر عجیبند که به ذهنمان خطور نمی کنند.

عجیب‌ترین بازارهای جهاناختصاصی «تابناک باتو» ـ وقتی ما به خرید می رویم و نیازهای خود را از بازارها خریداری می کنیم، تنها به آنچه نیاز داریم فکر می کنیم و به دنبال آن هستیم. در بعضی جاها در سراسر جهان بازارهای دیگری وجود دارد و این بازارها آنقدر عجیبند که به ذهنمان خطور نمی کنند. اکنون با هم می خواهیم بازارهای عجیب و غریب را پیدا کنیم که همه چیز در آن فروخته می شود؛ حتی بالاتر از خیال.

۱. بازار لومی وودو، فروش اجزای بدن حیوانات

عجیب‌ترین بازارهای جهان

این بازار در غرب آفریقا برپا می شود و در این بازار، عجیب ترین چیزهایی که تصور می کنید وجود دارد؛ قلب اسب، پای فیل، اجزای بدن شامپانزه ها و سر ببر و... فروخته می شود و وقتی در بازار می گردید، سایر قسمت های حیوانات دیگر را می بینید که نمی توانید تصور کنید برای فروش باشند. این اشیاء مورد استفاده جادوگران آفریقایی قرار می گیرند که با آن بیماری ها را درمان می کنند و یا با آن جادوی معروف ودوو را انجام می دهند.

۲. بازار موراکین اندونزی با قایق ها

عجیب‌ترین بازارهای جهان

این بازار در کالیمانتان جنوبی در اندونزی قرار دارد، شهری عجیب با هزاران رودخانه و مساحت اندک زمین، بنابراین بازارهایی در آب، روی قایق ها به شکل جذاب و بسیار زیبا و غیر معمول از همه بازارهای جهان در آبهای رودخانه باریتو شکل گرفته اند و بازرگانان کالاهای خود را از میوه، سبزیجات و ماهی و انواع و اقلام دیگر همچون سبد و گل را در طول روز از طلوع آفتاب تا غروب خورشید به فروش می رسانند.

۳. فروشگاه تاکسیدرمی در پاریس، اروپا

عجیب‌ترین بازارهای جهان

این فروشگاه شگفت انگیز را یک دانشمند حشره شناس برای علاقه مندان به حیوانات تاکسیدرمی گشوده است؛ مکانی برای هراس و ترس، جایی که تعداد زیادی از موجودات مومیایی و تاکسیدرمی مانند خرگوش، روباه، ببر و غاز و ... وجود دارد و همه این موجودات به صورت رو در رو در مقابل شما در همه ابعاد قرار داده شده اند که گویی زنده اند و خیلی هم ترسناک به نظر می رسند.

۴. بازار جادوگران بولیوی

عجیب‌ترین بازارهای جهان

در این بازار در بولیوی عجیب ترین چیزها برای طلسم های جادو و سحر فروخته می شود و در داخل بازار خود جادوگران و اطبا، اخترشناسان، و چشم بندها زندگی می کنند و آشکارا انواع جادوی مختلف به را عرضه می نمایند و ابزارهای مورد نیاز جادوگر و موجودات عجیب و غریب مانند پر جغد، مارىو سم مار و گیاهان مختلف برای درمان های گیاهی و...ارائه می شود؛ بنابراین، اگر وارد این بازار شوید ممکن است تصور کنید به کوچه دیاگون فیلم هری پاتر پا گذاشته اید.

۵. بازار کولی ها در بلغارستان

عجیب‌ترین بازارهای جهان

این بازار صد در صد یکی از عجیب ترین بازارهاست؛ جایی که دخترانی که به سن ازدواج رسیده اند بهترین لباس ها، طلا و جواهرات را می پوشند و در بازار می چرخند تا کسانی را پیدا کنند که می خواهند با آنها ازدواج کنند و افرادی هم برای ازدواج به همسر آینده خود پول می پردازند و ازدواج سر می گیرد. عجیب است که این بازار رواج دارد و کسانی هستند که به آنجا بروند و ازدواج کنند، گاهی قیمت معامله در این بازار بلغارستان به 6000 دلار هم می رسد.

۶، بازار پرندگان کابل

عجیب‌ترین بازارهای جهان

این بازار در مکانی آرام برپا می شود، خبری از ماشین و موتور و گاری نیست، همه نوع پرنده در آنجا به فروش می رسد از بلبل و قناری گرفته تا پرندگان آوازه خوان کمیاب، در این بازار عجیب بدون هیاهو، فقط صدای شگفت و زیبای پرندگان خوش الحان به گوش می رسد تا معامله پرسود باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنفکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
5
83
حتما تو این بازارها به بازار داروهای شیمی درمانی، بازار کلیه و اجزای انسان، بازار ارز دولتی و بازار رانت و تحریم هم اشاره کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
از همه بهتر پنج شنبه بازار شهریست در گیلان که اسم خود شهر جمعه بازار است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
3
45
ایکاش بازار دارو میدون توپخانه هم به لیست شما اضافه میشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
3
29
بازار سد اسمال هم جزوشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
26
17
بازار تبریز هم به خاطر معماری شگفت انگیزش جزو عجایب است
نهلاتنل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
5
1
بازار خسروی رو هم به اینها اضافه کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
2
6
بازار شلنگاباد اهواز رو هم اضافه کنید همه چی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار