جاذبه های متفاوت و دیدنی در ایروان ارمنستان
کد خبر: ۱۵۹۱۹۹
تاریخ انتشار: 2019 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مکان های دیدنی زیبا و تماشایی در کشور ارمنستان یکی از دلایل ملحق شدن شما به تور ارمنستان می باشد. این کشور هنوز به اصالت تاریخی و فرهنگی خود پایبند است.

مکان های دیدنی زیبا و تماشایی در کشور ارمنستان یکی از دلایل ملحق شدن شما به تور ارمنستان می باشد. این کشور هنوز به اصالت تاریخی و فرهنگی خود پایبند است. ضمن اینکه طبیعت دست نخورده ای را به نمایش می گذارد. این موضوع برای بسیاری از توریست ها مهم  بوده و به همین خاطر جذب آن می گردند.

کشور ارمنستان در نزدیکی و همسایگی ایران همواره جاذبه های دیدنی بکر و تلفیقی زیادی را به نمایش می گذارد. یکی از ویژگی های مثبت بهره مندی از تور ارمنستان این است که می توان بسیاری از جاذبه های طبیعی را با صرف زمان اندک مشاهده نمود. ارمنستان از نظر آب و هوایی، نمونه ای از شهرهای معتدل و کوهستانی ایران را دارا می باشد. بنابراین فصل تابستان و بهار، مناسب ترین زمان برای بهره مندی از این زیبایی می باشد.

به گزارش سفر باتو ، کشور ارمنستان در بین خشکی ها قرار گرفته اما منطقه ای پرباران به حساب می آید. ضمن اینکه آب و هوای آن از نظر دمایی معتدل است. این کشور همچنین ویژگی های مناطق کوهستانی را نیز در بر دارد. بسیاری از جاذبه های طبیعی را در حصار کوهستان ها ارائه می کند. وجود صخره و کوهستان های مرتفع سبب شده که بسیاری از مناطق طبیعی این کشور بکر و دست نخورده باقی بمانند.

جاذبه های متفاوت و دیدنی در ایروان ارمنستان

اطلاعات تاریخی کشور ارمنستان نشان می دهد که نام قدیم این کشور«هایاستان» بوده و جالب است بدانید که این نام هنوز برای ارمنی ها مورد توجه قرار می گیرد.

 

کاراهونگ در تور ارمنستان

یاروان پایتخت کشور ارمنستان بوده و زیبایی های تاریخی و طبیعی زیادی را در بر می گیرد. سیونیک (200 کیلومتری شهر یاروان) یادبودهای بسیار کهن قبل از میلاد مسیح را در خود جای داده است. از این مکان با نام«ارتش سنگ ها» یاد می شود. منطقه مزبور در جایگاه مرتفعی قرار گرفته است. به طوری که این مکان بر روی ارتفاع 1770 متری می باشد. 200 سنگ در آن یافت می شود که باستان شناسان سن تخمینی آن ها را معادل با قرن ششم قبل از میلاد می دانند. این مکان مرتفع علاوه بر اینکه امکان بازدید از یادبودها را فراهم می کند، شرایط نظاره کردن ستاره ها را نیز فراهم می نماید. این موضوع برای بسیاری از علاقه مندان به نجوم از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

 

شهر غارهای زرسک در گردشگری ارمنستان

تور ارمنستان بهره مندی از جاذبه های طبیعی دیگر را نیز فراهم می کند. دهکده زرسک یکی از محیط های مناسب برای گردشگری است. این منطقه دارای دو بخش بسیار قدیمی و جدید  است و غارهای زیادی دارد. این غارها برای بسیاری از اهالی توریسم جذاب می باشد. به خصوص اینکه  برای اتصال این دو محدوده متفاوت از یک پل استفاده شده است. در حال حاضر منطقه قدیمی شهر زرسک خالی از سکنه می باشد. این محدوده در دهه 1950 به طور کامل ویژگی مسکونی بودن خود را از دست داد. یعنی خالی از سکنه شد و اکنون با ویژگی های گردشگری متمایز مورد توجه قرار می گیرد.

 

سمفونی سنگ ها در گردشگری ارمنستان

در محدوده کوتایک ارمنستان،  تنگه ای زیبا دیده می شود. این  تنگه در نوع زیبایی بی نظیر بوده و از جاذبه های متفاوت ارمنستان به حساب می آید. از این تنگه زیبا با نام «گارنی» یاد می شود. ستون های این تنگه زیبا از جنس بازالت می باشند و در یک فرآیند طبیعی شکل گرفته اند. وضعیت قرارگیری این ستون ها به شکل مرتب و متقارن می باشد. نام این ستون های متقارن سنگی، «سمفونی سنگ ها» است. صخره های این محدوده در نوع بزرگ و جذاب دیده می شوند. این نما در نوع خود منبع گردشگری مهمی تلقی می گردد.

 

آبشار ماموت قر در تور ارمنستان

کشور ارمنستان دارای آبشارهای مرتفع و جذابی است. بسیاری از افراد به دلیل بهره بردن از آبشارهای بلند با تور ارمنستان همسفر می شوند. تعداد آبشارهای مرتفع این سرزمین نیز قابل توجه است. از این آبشار با نام «آبشار چتری» نیز یاد می شود. آبشار مذکور در محدوده شرق ارمنستان می باشد و از تنگه ای به نام«جردوز» سرازیر می شود.

گذاشتن نام چتری برای این آبشار بدین علت است که از خزه های چتر مانند پوشیده شده است . منطقه توصیف شده جزء مناطق بکر گردشگری ارمنستان می باشد. ریختن آب از لا به لای خزه ها، منظره زیبایی برای جذب گردشگران خواهد بود.

 

حیات وحش در گردشگری ارمنستان

کشور ارمنستان برای علاقه مندان به گونه های جانوری نیز امکان بهره مندی از حیات و حش را فراهم کرده است. در این حیات وحش، شاهد انواع ماهی ها در 24 گونه مختلف هستید. ضمن اینکه می توان حیوانات دیگر مانند کرکس، گراز، مار گرزه و ... را ملاحظه کرد. پرندگان زیبا و خاصی نیز در این باغ وحش قابل رویت است.

تور ارمنستان با ویژگی های اختصاصی و تماشایی خود نشان می دهد که شما به هر دلیلی که به این تور پیوسته باشید، در نهایت چیزی جز لذت نصیب تان نخواهد شد.

 

میدان جمهوری در تور ارمنستان         

از مکان های متفاوت در کشور ارمنستان است. مساحت 14 هزار متر مربع به این میدان اختصاص داده شده و بسیاری از مراسم های مربوط به فرهنگ ارمنستان در این میدان انجام می گیرد.

برای پوشش کف میدان از الگوی خاصی در سنگ فرش استفاده شده و آن را «فرش ارمنی» نام گذاری کرده اند. فواره جذاب و زیبایی در سمت شمالی میدان قرار گرفته که با رقص نور و موسیقی مزین شده است. این آپشن ها هر شب راس ساعت 21 تا 23 انجام می شود و طرفداران خاصی دارد. وجود این مراسم و ویژگی ها نشان می دهد که مردم ارامنه، مردمانی شاد و خوش قریحه هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار