واکنش جالب رسانه‌ها به حضور زنان در ورزشگاه آزادی
کد خبر: ۱۵۹۰۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
 

بازی ایران و کامبوج برگزار شد و پس از 40 سال زنان توانستند به ورزشگاه آزادی راه یابند. این موضوع برای رسانه‌های خارجی اهمیت زیادی پیدا کرد و از آن نوشتند؛ با این حال بزرگترین روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح طلب اشاره‌ای به این موضوع نکردند.

واکنش جالب رسانه‌ها به حضور زنان در ورزشگاه آزادی/ وقتی اصلاح طلبان و اصولگرایان در حذف زنان اشتراک دارند!

 ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸ سرانجام طلسم حضور چهل ساله زنان در ورشگاه آزادی شکست و بانوان با فشار فیفا توانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند. واکنش رسانه‌ها به این اتفاق بسیار متفاوت بود و روزنامه‌هایی که جمعه منتشر نمی‌شدند، روز شنبه را برای تحلیل این اتفاق انتخاب کردند اما سایت‌های خبری بلافاصله اخبار و تصاویر حضور زنان در ورزشگاه آزادی را منتشر کردند.

رسانه‌های اصولگرا عمدتاً به خود بازی پرداخته بودند و توجهی به حواشی مهم‌تر از متن بازی با کامبوج نداشتند و رسانه‌های اصلاح‌طلب بیشتر بر حواشی بازی تاکید کردند.

خبرگزاری فارس؛ تلاش ناکام برای فتنه گری!

مهمترین رسانه اصولگرا که حضور زنان در ورزشگاه را کاملا پوشش خبرگزاری فارس بود. این خبرگزاری با انتخاب تیتر «بانوان پرشور، ملی‌پوشان قدردان و تلاش ناکام برای فتنه‌گری» به ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس در گزارش مختصر خود ضمن اشاره به حضور پُرشور بانوان در ورزشگاه به حواشی ایجاد شده روی سکو‌ها هم پرداخت و ماجرای تذکر و برخورد با تماشاگرانی که پلاکارد‌هایی را با یاد و خاطره سحر خدایاری روی دست گرفته بودند هم اشاره کرد: «در حاشیه بازی، تعداد انگشت شماری در تلاش بودند تا حواشی را ایجاد کنند که با بی توجهی زنان حاضر در ورزشگاه مواجه شدند. این معدود اقدامات به جایی نرسید که با ناراحتی و عصبانیت عاملان همراه شد که در پایان، ورزشگاه را نیز ترک کردند و نتوانستند به اهدافشان برسند.»

خبرگزاری مهر؛ سیاست سکوت!

خبرگزاری مهر وابسته با سازمان تبلیغات اسلامی که از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌هاست، ترجیح داد هیچ اشاره‌ای به حضور بانوان نکند و حتی در گزارش تصویری خود هم عکسی از حضور زنان در ورزشگاه منتشر نکرد.

خبرگزاری تسنیم؛ بازتاب حضور زنان به اندازه یک عکس

خبرگزاری تسنیم روشی مشابه خبرگزاری مهر در پیش گرفته بود و تلاش کرده بود تا جایی که امکان دارد به حضور زنان در ورزشگاه نپردازد. مثل خبرگزاری مهر سرچ در قسمت ورزشی این سایت نشان می‌دهد که تنها رهاورد حضور بانوان در ورزشگاه آزادی بازتاب سخنان ربیعی و تاج و تنها یک عکس بود.

خبرگزاری میزان؛ یک عکس تار؛ سهم حضور زنان در ورزشگاه

خبرگزاری میزان نیز سیاست سایر رسانه‌های اصولگرا را در پیش گرفت. یکی از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها مقم‌های قوه قضاییه هستند، پس طبیعی بود برای خبرگزاری وابسته به این نهاد، این موضوع اهمیتی نداشته باشد.

انتخاب: شور و شوق زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی

حکایت رسانه‌های اصلاح‌طلب، اما کمی متفاوت بود. حواشی بازی برای این رسانه‌ها مهمتر از خود بازی بود. سایت انتخاب از تیتر «شور و شوق زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی» استفاده کرد و اخبار و حواشی بازی ایران و کامبوج را به عنوان خبر اصلی و در صفحه اول کار کرد و جزئیات خبری خود را به بازتاب حضور بانوان در رسانه‌های خارجی اختصاص داد.

آفتاب نیوز: اشک شوق زنان برای ورود به آزادی

آفتاب نیوز سایت نزدیک به اعتدال‌گرایان حواشی بازی ایران و کامبوج را پوشش کامل داد و از تیتر «اشک شوق زنان برای ورود به آزادی» استفاده کرد.

بهار نیوز نیز مشابه سایر سایت‌های اصلاح طلب اسلاید خبری خود را به حضور زنان در ورزشگاه اختصاص داد. سایت جماران گزارشی با مضمون نظر چهره‌های اصلاح‌طلب را درباره ورود زنان به ورزشگاه منتشر کرد.

صدا و سیما معذب بود!

مشخص بود که صدا و سیما در برابر حضور زنان در ورزشگاه معذب است. میثاقی مجری برنامه، هیچ اشاره‌ای به حضور زنان در ورزشگاه نکرد. محمدرضا احمدی هم به عنوان گزارشگر بازی تا گل پنجم و ششم هیچ اشاره‌ای به حضور بانوان در ورزشگاه نداشت و بعد از آن یکی دو بار به صورت گذرا از حضور بانوان سخن گفت.

صبح شنبه که روزنامه‌ها منتشر شد، واکنش‌ها البته بیشتر بود. روزنامه‌هایی که روز جمعه منتشر نشده بودند، در اولین روز کاری به تحلیل این ماجرا پرداختند. دو روزنامه اصلاح طلب شرق و اعتماد هیچ عکسی از ورود زنان به ورزشگاه منتشر نکردند.

رویداد24

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
1
اقایون ورزشگاه هم بواسطه حضور بانوان ادب رو بطور کامل رعایت کردند و کوچکترین فحاشی یا بی احترامی دیده نشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار