عجیب‌ترین کودکان دنیا
کد خبر: ۱۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: 2019 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

برخی کودکان از آغاز زندگی با چالش‌های بزرگی مواجه هستند و برخی دیگر هم شخصیت و توانایی‌های عجیبی دارند که وجود این توانایی‌ها در یک کودک دور از انتظار است. هر یک از این کودکان منحصر به فرد، یک داستان زندگی باورنکردنی برای گفتن دارند که در ادامه این مطلب به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عجیب‌ترین کودکان دنیا

کوچک‌ترین بچه دنیا

در سال ۲۰۰۶ یک بچه در آمریکا متولد شد که تنها ۲۱ هفته سن داشت. این در حالی است که هیچ بچه‌ای زودتر از ۲۳ هفته زنده نخواهد ماند، ولی این کوذک که آملیا نام داشت زنده ماند. او در بدو تولد حتی توانایی گربه کردن را هم نداشت. آملیا در هنگام تولد تنها ۵۰۰ گرم وزن داشت، اما با چند ماه زندگی در دستگاه او از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون زندگی خوبی دارد.

دختر بچه یک چشم

در سال ۲۰۰۶ بچه دیگری نیز به دنیا آمد که تنها یک چشم بر روی سرش داشت. به گفته پزشکان این دختر بچه هندی به علت استفاده مادر او از قرص‌های ضد سرطانی به این شکل بدنیا امده است این درحالی است که برخی دیگر از پزشکان به این دلیل ایمان ندارند و می‌گویند تنها مشلات ژنتیکی باعث این موضوع شده است. البته این دختر بچه نتوانست زیاد زندگی کند و بعد از یک روز مرد.

پسر قورباغه‌ای

در سال ۲۰۰۷ در نپال بچه‌ای متولد شد که همچنان پزشکان در مورد شرایط آن متحیر اند. این بچه هیچ گردنی نداشت و سرش بسیار بزرگتر از بدنش بود. همچنین چشمای بسیار بزرگی داشت که اورا بی شباهت به قورباغه نکرده بود. این بچه تنها نیم ساعت زنده بود، اما در همین مدت کم نیز جمعیت عظیمی را به سوی خودش کشاند. مادر این بچه می‌گفت در دوران بارداری هیچ داروی مصرف نکرده است و همچنین هیچ مشکلی نیز نداشته است. پزشکان همچنان نیز به دنبال دریافت علت مشکل این بچه هستند

شین هیومیونگ پیتر پن کره‌ای

هیومیونگ در سال ۱۹۸۹ به دنیا آمده و هنوز ویژگی‌های یک پسربچه مثل صورت تپل و صدای تیز را دارد. او به دلیل بیماری نادری به نام سندروم هایلندر هنوز به سن بلوغ نرسیده است، چون این بیماری روند پیری جسم را بسیار کند می‌کند. به نظر می‌رسد روند رشد او تا نوجوانی عادی بوده و سپس متوقف شده است. اکنون او برای کار‌هایی که یک جوان ۲۹ ساله عادی می‌تواند انجام دهد به ارائه کارت شناسایی نیاز دارد. علیرغم این بیماری وضعیت سلامتی او نسبت به سنش خوب است. این بیماری هیومیونگ را از تجربه کامل زندگی بازنداشته است. به او لقب پیتر پن کره را داده اند.

بچه ۷ کیلویی

در سال ۲۰۰۷ و در سیبری بچه‌ای متولد شد که رکورد سنگین‌ترین بچه را شکست. او در زمان تولد نزدیک به ۷.۷۵ کیلوگرم وزن داشت. مادر این بپه می‌گوید من در زمان بارداری همه چیز می‌خوردم و بیشتر کربوهیدرات مصرف می‌کردم. اوهمچنین گفت که فرزند قبلی اش نیز بیش از ۵ کیلوگرم وزن داشته است.

پسر بچه سه دست

در سال ۲۰۰۸ در چین بچه‌ای به دنیا آمد که در عین نا باوری سه دست داشت. این بیماری که بسیار نادر است بر اساس مشکلات ژنتیکی در این بچه به وجود آمده بود و باعث شده بود تا با سه دست به دنیا آید. البته پزشکان چینی بعد از یک عمل سخت توانست بازوی سوم این بچه را جدا کنند و او را بهبود بخشند.

شیلو پپین پری دریایی واقعی

شیلو پپین با بیماری سندروم پری دریایی به دنیا آمد. نوزادانی که با این بیماری به دنیا می‌آیند پاهایشان به هم متصل است. در مورد شیلو پزشکان پیش بینی کردند که تنها چند روز بعد از تولدش در سال ۱۹۹۹ زنده می‌ماند. برخلاف بیشتر کودکانی که با سندروم پری دریایی به دنیا می‌آیند، پا‌های شیلو به دلیل مسیر شریان‌های خون اصلی در پاهایش قابل جداسازی نیستند. این بیماری باعث شده شیلو رحم، مثانه یا روده بزرگ نداشته باشد و تنها یک کلیه نسبتا سالم داشته باشد. با وجود این شرایط، شیلو با غلبه بر مشکلاتش به پزشکان ثابت کرد که اشتباه می‌کنند.

او در سال ۲۰۰۹ تولد ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت. او قبلا دوبار تحت عمل پیوند کلیه و عمل‌های دیگر قرار گرفته است. شیلو به دنیا ثابت کرد که یک جنگجوی واقعی است. او به مدرسه رفت و در نمایش اپرا وینفری صحبت کرد و الهام بخش کودکان سراسر جهان شد. متاسفانه نبرد او با مشکلات در ۱۰ سالگی به پایان رسید؛ چون سرماخوردگیش به ذات الریه تبدیل شد و جسمش توان مبارزه با آن را نداشت. اما داستان شیلو پپین ادامه یافت تا همیشه الهام بخش کودکان معلول دنیا باشد.

دختر یک ساله با بدنی ۸۰ ساله

وجود یک بیماری و اختلال پوستی نادر در یک دختر بچه یک ساله چینی سبب شده است تا وی همانند یک زن ۸۰ ساله به نظر برسد. این دختر که در سال ۲۰۱۱ به دنیا امد "یوکسین" نام دارد به سبب بیماری اش لقب مادر بزرگ را گرفته است. گفته می‌شود وی به یک بیماری بسیار نادر پوستی بنام "کاتیس لاکسا" مبتلا است. کاتیس لاکسا به بافت‌های پوستی بدن حمله ور می‌شود و باعث چروکیدگی، شل شدن اندام‌های پوستی و از بین بردن سلول‌های جوان پوست خواهد شد. این یک بیماری بسیار نادر است و تنها ۲۰۰ خانواده در دنیا به آن مبتلا هستند.

پسری که سالی ۵ بار میمیرد

در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری ۳ ساله زندگی می‌کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می‌شود قلب او ناگهان از کار بیفتد. قلب"آرون" ۳ ساله معمولا در هر حمله ۷ دقیقه از کار می‌افتد و در این مدت اعضای خانواده وی که همگی برای کار با دستگاه شوک الکترونیکی آموزش دیدند وی را کمک می‌کنند. بیماری او که "سندرم مرگ ناگهانی" است در سه ماه گذشته باعث شده است تا قلب وی ۳ مرتبه از کار بیفتد. پزشکان پیش بینی می‌کنند که احتمالا قلب این کودکان در هر سال ۵ بار از کار خواهد افتاد.

کودکی که از گرما می میرد

"فرد جیمز" کودک ۳ ساله‌ای است که به خاطر ابتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر، بدن او قادر به تبادل حرارت با محیط نیست و در واقع هیچگاه عرق نمی‌کند. پدر و مادر این کودک مجبورند همیشه او را با استفاده از دستگاه‌ها خنک کننده، اسپری آب و تکه‌های یخ خنگ نگاه دارند، در غیر اینصورت احتمال مرگ کودک بر اثر بالارفتن زیاد دمای بدنش وجود دارد.

پان شیانهانگ پسر ماهی چینی

این پسربچه چینی با یک بیماری پوستی متولد شد که پوست او را از سر تا پا با فلس پوشانده بود به همین دلیل به او لقب پسرماهی داده اند. متاسفانه این یک بیماری لاعلاج است که به علت خارش مداوم و محدودیت حرکتی، کیفیت زندگی او را محدود می‌کند. آب سرد و برخی کرم‌های دارویی کمی او را تسکین می‌دهند.

وقتی پان به دنیا آمد فلس‌ها نازک بود، ولی به مرور زمان ضخیم شده و مانع عرق کردن او شدند؛ بنابراین توانایی خنک شدن او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این بیماری پوستی نادر ارثی است و وقتی هر دو والد ژن این اختلال را داشته باشند به کودک منتقل می‌شود. بیش از ۱۶ هزار کودک هر سال با این بیماری به دنیا می‌آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار