ماجرا‌های شگفت انگیز از دوقلو‌های خارق‌العاده
کد خبر: ۱۵۸۵۳۰
تاریخ انتشار: 2019 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
دوقلو‌ها زمان یا عامل این حمله را مشخص نکردند. دوقلو‌های جمیسون همچنین پیش‌بینی کردند که جان اف کندی جونیور در اثر سقوط هواپیما می‌میرد. اما آن‌ها پیش بینی‌های اشتباه زیادی هم داشته اند. در دسامبر ۲۰۰۳، آن‌ها به اشتباه پیش‌بینی کردند که صدام حسین توسط سربازان آمریکایی کشته می‌شود و پاپ جان پل دوم در ژوئن ۲۰۰۴ می‌میرد.

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العادهبه گزارش «تابناک با تو»؛ همیشه رابطه منحصربه‌فرد دوقلو‌ها برای ما جالب بوده است. در این مطلب ماجرا‌های جالبی درباره دوقلو‌های منحصربه‌فرد خواهید خواند.

لیندا و تری جمیسون، ۱۹۵۵

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

لیندا و تری جمیسون دوقلو‌های آمریکایی هستند که ادعا می‌کنند حمله ۱۱ سپتامبر را دو سال پیش از آن، پیش بینی کرده اند. آن‌ها در ۲ نوامبر ۱۹۹۹، پیش بینی کردند که یک حمله تروریستی به دولت فدرال و مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ انجام خواهد شد. نقل قول واقعی این است: «ما حملات تروریستی مختلفی به دولت فدرال و همچنین مرکز تجارت جهانی نیویورک می‌بینیم.»

دوقلو‌ها زمان یا عامل این حمله را مشخص نکردند. دوقلو‌های جمیسون همچنین پیش‌بینی کردند که جان اف کندی جونیور در اثر سقوط هواپیما می‌میرد. اما آن‌ها پیش بینی‌های اشتباه زیادی هم داشته اند. در دسامبر ۲۰۰۳، آن‌ها به اشتباه پیش‌بینی کردند که صدام حسین توسط سربازان آمریکایی کشته می‌شود و پاپ جان پل دوم در ژوئن ۲۰۰۴ می‌میرد.

پیرترین مادری که دوقلو به دنیا آورد

اومکاری پانوار متولد ۱۹۳۸ (دوقلو‌ها متولد ۲۰۰۸)

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

فرزند پسر در میان هندو‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. فقط وارث مذکر می‌تواند مراسم تشییع جنازه را انجام دهد و دخترکشی با این که ممنوع شده اما هنوز یک مشکل بزرگ است و یکی از دلایل اصلی آن سیستم دادن جهیزیه به دختران است. اما فرزند پسر می‌تواند در زمین‌های خانواده کار کند.

اومکاری پانوار (Omkari Panwar) ۷۰ ساله و شوهر ۷۷ ساله اش از هند دو دختر و ۵ نوه داشتند. آن‌ها برای پرداخت هزینه‌های درمان IVF برای به دنیا آوردن وارث مذکر، گاومیش‌های خود را فروختند، زمینشان را اجاره دادند، همه پس انداز خود را دادند و وام گرفتند. در نهایت آن‌ها دوقلو به دنیا آوردند: یک پسر و یک دختر.

دوقلو‌های سیاه و سفید

آلیشا و جاسمین سینگرل، متولد ۲۰۰۶

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

آلیشا و جاسمین از یک مادر انگلیسی-جامائیکایی و یک پدر آلمانی به دنیا آمدند. چشم‌های آلیشیا قهوه‌ای و موهایش تیره هستند. چشم‌های جاسمین آبی و موهایش سفید هستند. توضیح کارشناسان ژنتیک برای این پدیده بسیار عجیب این است که مادر ترکیبی از ژن‌ها را دارد که رنگ پوست را تعیین می‌کنند. وقتی سلول‌های تخمک در مادر شکل می‌گیرند، یک گزینش تصادفی از ژن‌ها به هر تخمک اختصاص می‌یابد. مجموعه کروموزوم‌ها در هر سلول تخم منحصربه فرد است. در بیشتر موارد تخمک زنان دورگه، ترکیبی از ژن‌های پوست سیاه و سفید را دارد. در موارد بسیار نادر تخمک حاوی ژن‌هایی است که به یک رنگ پوست تعلق دارند. در این مورد، مادر دو تا از این تخمک‌ها آزاد کرده است، یکی با ژن رنگدانه تیره و دیگر با ژن بور.

تله‌پاتی دوقلوها

ریچارد و دامین پاولز

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

اگرچه ایده ارتباط ویژه بین دوقلو‌های همسان اغلب افسانه‌ای است که تحقیقات کمی روی آن صورت گرفته است. کتاب «تله‌پاتی دوقلوها» شواهد زیادی دارد که نشان می‌دهد چنین ارتباط ویژه‌ای واقعا وجود دارد.

در یکی از این آزمایش‌ها ریچارد پاولز ۸ساله که در اتاق عایق صدا در مقابل سطلی پر از آب یخ قرار داده شد. ریچارد دستش را در آب سرد فرو برد و از سردی آب نفسش بند آمد. در اتاق دیگری دوقلوی همسانش «دامین» قرار داشت که به پلی‌گراف (دروغ سنج) وصل شده بود و یک کارشناس پلی‌گراف تنفس، عضلات شکمی، نبض و واکنش پوستی گالوانیک (عرق کردن دست‌ها) او را بررسی می‌کرد. دامین فقط باید آرام می‌نشست. دقیقا در لحظه‌ای که نفس ریچارد با فرو بردن دستش در آب بند آمد، خطی که تنفس دامین را نشان می‌داد هم ناگهان تغییر کرد. در یک آزمایش دیگر، از ریچارد خواسته شد در یک جعبه مقوایی را باز کند که یک مار پلاستیکی بزرگ از آن بیرون می‌پرید. این هم فورا و به وضوح روی خط نبض برادر دوقلویش نشان داده شد.

این کتاب نتیجه گرفت که سه گروه بیشتر از همه در معرض تله‌پاتی هستند: مادر و نوزاد، سگ‌ها و صاحبشان، و دوقلو‌های همسان. از این میان، دوقلوها سیگنال را با قدرت بیشتری دریافت می‌کنند، به این شرط که در موقعیت ذهنی مناسب قرار داشته باشند.

تامارا رابی و آدریانا اسکات، متولد ۱۹۸۳

دوقلو‌هایی که هنگام تولد جدا شدند

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

تامارا و آدریانا در مکزیک به دنیا آمد. آن‌ها هنگام تولد از هم جدا شده و توسط خانواده‌های متفاوتی بزرگ شدند. تامارا را یک زوج یهودی بزرگ کردند که نزدیک سنترال پارک در منهتن زندگی می‌کردند. آدریانا را هم یک خانواده کاتولیک رومی به فرزندی گرفتند که در لانگ آیلند در فاصله ۳۰ کیلومتری جایی از تامارا زندگی می‌کردند. هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌دانستند یک خواهر دوقلو دارند، حتی مادرخوانده تامارا هم این را نمی‌دانست.

وقتی دختران ۲۰ ساله شدند، دوستان خواهرشان مدام آن‌ها را با هم اشتباه گرفته می‌گرفتند. در نهایت دوستان مشترکشان آن‌ها را رو در رو کردند. با وجود تربیت‌های مختلف، تامارا و آدریانا متوجه شدند که زندگی بسیار مشابهی داشته اند. پدران هر دو در اثر سرطان مرده بودند، آدریانا کلارینت و تامارا ساکسفون می‌نواخت، هر دو عاشق آر اند بی و هیپ هاپ بودند. هر دو می‌خواستند دامپزشک شوند. آن‌ها و مادرانشان اکنون ارتباط نزدیکی با هم دارند.

دوقلو‌های ساکت

جون و جنیفر گیبونز، متولد ۱۹۶۳

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

جون و جنیفر در بریتانیا بزرگ شدند. این خواهران دوقلو جدایی‌ناپذیر بودند و مشکلات گفتاری داشتند که ارتباط با کودکان دیگر را برایشان بسیار سخت کرده بود. همچنین چون تنها بچه‌های سیاه پوست مدرسه‌شان بودند، با نژادپرستی مواجه بودند. سرانجام زبان آن‌ها برای اطرافیان نامفهوم شد و با هیچکس به جز خودشان و خواهر کوچکشان صحبت نمی‌کردند. آن‌ها جملات یکدیگر را تکمیل می‌کردند و فقط با حالات چهره می‌توانستند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در اوایل نوجوانی به آن‌ها دو دفترچه خاطرات به عنوان هدیه کریسمس داده شد. این الهام بخش آن‌ها شد تا چند رمان منتشر بنوسیند که منتشر هم شدند. چون آن‌ها از شهرت و محبوبیت کتاب‌هایشان ناامید شده بودند، مرتکب چند جرم کوچک شدند، از جمله آتش‌سوزی راه انداختند. جون و جنیفر به بیمارستان روانی منتقل شدند و ۱۴ سال آنجا ماندند. به خاطر دارو‌هایی که در بیمارستان به آن‌ها داده می‌شد، علاقه خود را به نویسندگی خلاقانه از دست دادند.

ظاهرا آن‌ها توافق کرده بودند که اگر یکی بمیرد، دیگری باید شروع به صحبت و زندگی عادی کند. در مدت اقامتشان در بیمارستان، به این باور رسیدند که لازم است یکی از دوقلو‌ها بمیرد. درنهایت جنیفر قبول کرد قربانی شود. چند ساعت بعد از مرخص شدن از بیمارستان در سی سالگی، جنیفر در اثر التهاب ناگهانی قلب درگذشت. تا به امروز، مرگ جنیفر یک راز مانده است. جون بعد از مرگ خواهرش، توانست با دیگران حرف بزند و حرفه نویسندگی خود را از سر بگیرد.

به دنیا آمدن با فاصله دو ماه از یکدیگر

کاتالین و ولنتاین تسکو، متوسط ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

کاتالین و ولنتاین از رومانی دوقلو‌هایی هستند که سال تولدشان با هم فرق دارد. کاتالین در دسامبر (۲ ماه زودتر از موعد) و ولنتاین دو ماه بعد، در فوریه به دنیا آمد. پرشکان رومانیایی این اختلاف زمانی را به بیماری ارثی نادری نسبت دادند که به مادر دوقلها دو رحم داده است. تقریبا از هر ۵۰ هزار زن، یک نفر دو رحم دارد. اما بیمارستان معتقد است این اولین موردی بوده که زنی همزمان در دو رحم باردار شده و با فاصله دوماه فرزندانش را به دنیا آورده است. هر دو برادر سالم بودند.

دوقلوهای نیمه برادر

توئن و کوئن استوارت

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

ویلما و ویلم استوارت، زوج هلندی، سال‌ها بچه دار نمی‌شدند تا اینکه تصمیم گرفتند از درمان IVF استفاده کنند. آن‌ها به زودی فهمیدند که دوقلو باردارند. وقتی پسران دوقلو به دنیا آمدند، کوئن چشم‌های آبی و مو‌های تیره و پوست صورتی داشت، توئن چشم‌های تیره، مو‌های تیره و پوست قهوه‌ای داشت. آزمایش دی‌ان‌ای نشان داد که کوئن فرزند استوارت‌هاست، اما توئن فرزند ویلیم نیست.

گزارش بررسی‌ها به صورت عمومی منتشر نشد، اما گمان می‌رود که یکی از تجهیزات آزمایشگاهی به نام پیپت، دوبار استفاده شده و باعث شده اسپرم مرد دیگری با ویلم ترکیب شود. استوارت‌ها به یاد می‌آورند که یک زوج سیاه پوست هم همان روز در اتاق انتظار بودند. بیمارستان مرد را پیدا کرد و تایید کرد که پدر بیولوژیکی توئن است. این مرد در هجده ماهگی توئن را فقط از دور دید و از اینکه استوارت‌ها بچه را دوست دارند خوشحال بود و به آن‌ها اجازه داد او را بزرگ کنند.

دوقلو‌های به هم چسبیده

ابیگیل و بریتانی هانسل، متولد ۱۹۹۰

ماجرا‌های خارق‌العاده دوقلو‌های خارق‌العاده

فقط چهار دوقلوی به هم چیسبیده هستند که دو پا و بالاتنه مشترک دارند و تا بزرگسالی زنده مانده اند. آن‌ها با تلاش توانسته اند از سرگرمی‌ها و ورزش‌های زیادی مثل والیبال، شنا، بسکتبال و دوچرخه سواری لذت ببرند. حتی آزمون رانندگی هم دادند، البته مجبور شدند دو بار آزمون بدهند، چون دو گواهینامه می‌خواستند. آن‌ها پیانو می‌زنند و با کامپیوتر کار می‌کنند.

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار