ضد عفونی کردن سبزیجات با این محلول خانگی
کد خبر: ۱۵۸۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
میوه‌ها و سبزیجات حتی اگر آغشته به انواع آفت کش‌ها و مواد شیمیایی نباشند، باز هم حاوی موادی در سطوح خود هستند که می‌توانند برای سلامتی مضر باشند. به همین دلیل شستشوی سبزیجات با محلول حاوی جوش شیرین بسیار کارایی دارد.

ضد عفونی کردن سبزیجات با این محلول خانگی«تابناک باتو» میوه‌ها و سبزیجات حتی اگر آغشته به انواع آفت کش‌ها و مواد شیمیایی نباشند، باز هم حاوی موادی در سطوح خود هستند که می‌توانند برای سلامتی مضر باشند. به همین دلیل شستشوی سبزیجات با محلول حاوی جوش شیرین بسیار کارایی دارد.

گاهی ممکن است سبزیجاتی را که فقط با آب شستشو میدهیم بصورت کامل تمیز نشده باشند و میکروب و آلودگی در آن‌ها باقی بماند که می‌توانید با ضدعفونی کردن سبزیجات با محلولی خانگی تمام آلودگی‌های سبزیجات را از بین ببرید. در قسمت زیر روش‌های ضدعفونی کردن سبزیجات را قرار داده ایم.

ضد عفونی کردن سبزیجات با این محلول خانگی
ضدعفونی کردن سبزیجات در تابستان

ضدعفونی کردن سبزیجات با محلول‌های خانگی سبزیجات و میوه‌های تابستانی به دلیل آلودگی‌های فراوانی که دارند باید حتما قبل از مصرف ضدعفونی شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از ضدعفونی کننده‌های شیمیایی با یک محلول خانگی سبزیجات را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن سبزیجات با محلول خانگی

ضدعفونی کننده خانگی برای سبزیجات و میوه جات تابستانی درست کنید! اگر خیال می‌کنید که سبزیجات و میوه‌های ارگانیک به دلیل اینکه به آفت کش و مواد شیمیایی آلوده نیستند بنابراین نیازی به تمیز شدن ندارد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید.

میوه‌ها و سبزیجات حتی اگر آغشته به انواع آفت کش‌ها و مواد شیمیایی نباشند، باز هم حاوی موادی در سطوح خود هستند که می‌توانند برای سلامتی مضر باشند. ممکن است سبزیجات و میوه‌ها با کود‌های طبیعی و تقویت‌کننده‌های خاک از جمله ورمی کمپوست رشد یافته باشد.

از این رو، تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات به کمک ترکیبی طبیعی حاوی جوش شیرین بسیار کارایی دارد. بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یک ماده طبیعی بوده که به راحتی نیز قابل تهیه است. نکته مهم در مورد جوش شیرین این است که آن یک «آفت کش زیستی» محسوب می‌شود؛ بنابراین می‌تواند انواع باکتری، ویروس و قارچ را از بین ببرد.
ضد عفونی کردن سبزیجات با این محلول خانگی
ضدعفونی کردن سبزیجات با جوش شیرین

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی برای سبزیجات نحوه تهیه این ترکیب کاملا ساده است. کافی است چند قاشق جوش شیرین را داخل یک یا دو فنجان آب ریخته و خوب هم بزنید تا محلول کمی چسبناک شود. سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک اسپری یا ظرف بریزید.

در حالت دوم، باید محلول را با یک برس به میوه‌ها یا سبزیجات بکشید. در مرحله آخر فراموش نکنید که باید آن میوه یا سبزیجات را با آب کاملا بشویید تا اثری از جوش شیرین بر روی آن‌ها باقی نماند.

ضد عفونی کردن سبزیجات با این محلول خانگی

سبزی خوردن‌هایتان را هربار به مقداری که می‌خواهید مصرف کنید بشویید و بقیه آن‌ها را نشسته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید اگر سبزی‌های شسته‌تان زیاد آمد، آن‌ها را کاملا خشک کنید و بعد در ظرف در بسته یا درون کیسه پارچه‌ای در یخچال قرار دهید. بهتر است تره‌ها را از سبزی‌های شسته شده دیگر جدا کنید، چون تره خیلی زود فاسد و باعث خرابی باقی سبزی‌ها می‌شود. بادمجان و کدو هم بهتر است نشسته در داخل ظرف دربسته نگهداری شوند تا دیرتر خراب شوند.

سلامت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
2
آیا این روش مورد تایید وزارت بهداشت است ؟ بحث سلامتی انسان هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار