ممنوعیت ختنه در سوئد، حاشیه‌ساز شد
کد خبر: ۱۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: 2019 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

رای حزب مرکزی سوئد به ممنوعیت ختنه پسران در این کشور، با واکنش تند جامعه مسلمانان و یهودیان در سوئد روبرو شده است.

در طرح حزب مرکزی سوئد آمده است: در صورتی که دلیل پزشکی موجه ای برای ختنه پسران وجود نداشته باشد، این اقدام باید هر چه سریعتر در این کشور ممنوع شود.

آندرس جونسون نائب رئیس حزب مرکزی سوئد در کنفرانسی خبری ضمن دفاع از این طرح، اعلام کرد: ممنوعیت ختنه پسران، موضوعی است که بر بحث حقوق کودکان متمرکز بوده و هیچ گونه ارتباطی با مذهب ندارد.

ارائه این طرح درحالیست که هشت درصد از جمعیت ۱۰ میلیونی سوئد را مسلمانان تشکیل می دهند و این موضوع موجب خشم آنها شده است.

منتقدان این طرح معتقدند که اگر این طرح تبدیل به قانون شود آن وقت زندگی به عنوان یک یهودی یا یک مسلمان کاملا غیرممکن خواهد بود.

مسلمانان هشت درصد از جامعه ۱۰ میلیونی سوئد را تشکیل می‌دهند.

حزب مرکزی سوئد اکنون در دولت حضور ندارد اما در کنار حزب لیبرال یکی از چهار حزبی است که با تصمیم خود موجب به قدرت رسیدن سوسیال دموکرات‌ها و حزب سبزها شده است.

دولت سوئد در سال ۲۰۰۱ میلادی قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن ختنه پسران تنها با حضور یک دکتر تایید شده توسط وزارت بهداشت این کشور امکان پذیر است.

در سوئد قانونی درباره توصیه یا عدم توصیه به ختنه وجود ندارد و تنها نیاز است که پسر تا حد ممکن از اطلاعات درباره ختنه برخوردار باشد و عمل ختنه نباید برخلاف خواست او صورت پذیرد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار