جمع‌آوری لاشه هزاران موش از سطح تهران
کد خبر: ۱۵۸۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

در سه ماه ۳ هزار و ۷۲۳ لاشه موش از معابر شهر تهران جمع‌آوری شده است

زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مدیریت شهری چه اقدامی در جمع‌آوری حیوانات موذی کرده است، گفت: در حوزه فعالیت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل موضوعات مختلفی مطرح است. یکی از این موضوعات کنترل و مبارزه با جانورانی مثل موش است که در قالب قراردادهای پیمانکاری، مبارزه‌های مکانیکی و شیمیایی انجام می‌گیرد و در ماه‌های مختلف اقدامات انجام شده، جمع‌بندی و ارزیابی می‌شود.

جمع‌آوری لاشه هزاران موش از سطح تهران

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در فروردین سال جاری دو هزار و چهارصد لاشه موش، در اردیبهشت‌ماه نزدیک هزار و پانصد و در خردادماه ۹۲۳ لاشه جمع‌آوری شده است. محل تجمع موش‌ها از طریق پیام‌های مردمی «۱۳۷» شناسایی و با آن‌ها مقابله شده است.

خانم نوری گفت: محل‌هایی که بیشتر این جانوران در آنجا تجمع دارند و تغذیه می‌شوند شناسایی و در یک فرایند جهت کنترل جمعیت موش‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. با تشکیل جلسات کارشناسی نقطه نظرات متخصصان، اساتید دانشگاه‌ها و شوراهای علمی گرفته شده و سیاست‌ها از طریق برون سپاری عملیاتی می‌شود.

این عضو شورا ادامه داد: نمی‌شود موش‌ها را را از چرخه حیات حذف کرد، بلکه باید جمعیت آن‌ها را کنترل کرد. نحوه رفتار شهروندان می‌تواند در افزایش یا کاهش جمعیت آن‌ها بسیار موثر باشد. موش جانوری است که نیاز به تغذیه مستمر دارد و در زمان‌هایی که به طور مناسب تغذیه شود، تولید مثل فراوان می‌کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر مواد غذایی در هر جایی ریخته نشود، جمعیت موش‌ها افزایش پیدا نمی‌کند. موش جزء جانوران جونده است و اگر رشد بی رویه داشته باشد می‌تواند خطرات زیادی برای محیط زیست فراهم سازد و به فضاهای شهری و تاسیسات آسیب‌های جدی بزند.

وی درباره تعداد موش‌های تهران و آمار ۴ میلیونی که درباره تعداد آن‌ها گفته می‌شود نیز اظهار کرد: تاکنون سرشماری برای برآورد تعداد موش‌های شهر تهران انجام نگرفته و آمار مشخصی وجود ندارد. درعین حال امکان سرشماری آن‌ها نیز نیست و اگر عددی اعلام می‌شود به صورت تقریبی است. موش‌ها زیر زمین هستند و نمی‌توان آن‌ها را دید.

واحد مرکزی خبر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
۴ تا جوان باسواد و خوش فکر اگر ازشون خواسته بشه میتونن وسایل پیشرفته ای برای خلاص شدن از شر موشها ابداع کنن که نیاز به این همه جلسه و دفتر و دستک نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار