شکست والیبال ایران مقابل جوانان روسیه
کد خبر: ۱۵۸۰۵۹
تاریخ انتشار: 2019 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) ۹ مهر ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن به مصاف تیم ملی روسیه رفت و با نتیجه ۳ بر یک (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۸، ۲۴-۲۶ و ۲۵-۲۱) مغلوب شد.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، امیر غفور، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) و فرهاد قائمی بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۱ - ۲۵ روسیه

ایران شروع بهتری در این ست داشت و با سرویس‌های شفیعی ۲ بر صفر پیشی گرفت، اما این تیم روسیه بود که در ادامه ۳ امتیاز متوالی کسب کرده و پیش افتاد. با بالا رفتن سرعت حملات ایران روی پاس‌های معروف، دفاع جوان روسیه جا ماند تا نهایتا ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با شروع مجدد بازی، روس‌ها عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند و با کسب ۵ امتیاز متوالی ۱۲ - ۱۰ از ایران پیشی گرفتند تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. شاگردان توماس ساملوو با حفظ اختلاف دو امتیازی ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را کسب کردند.

با شروع بازی روی آبشار غفور و به اوت رفتن آبشار بازیکن روسیه، ایران توانست در امتیاز ۲۰ بازی را به تساوی بکشد. در ادامه اما باز هم این روسیه بود که با درخشش لاکولف ۲۲ - ۲۰ پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. نهایتا روس‌ها با عملکردی بهتر در حمله ۲۵ - ۲۱ ست نخست بازی را از آن خود کردند.

*ست دوم: ۱۸ - ۲۵ روسیه

روس‌ها شروع بهتری در این ست داشته و با سرویس وولکوف ۲ - ۱ پیش افتادند، اما در ادامه با عملکرد خوب غفور، ایران در امتیاز ۳ بازی را به تساوی کشید. عملکرد خوب دفاع روی تور روسیه در این ست نیز ادامه داشت تا ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کنند. ایران با به کار گیری سرعت در خط حمله، روی آبشار شفیعی و قائمی نتیجه را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشید. شاگردان ساملوو در دفاع و حمله عملکرد خود را بهبود بخشیده و با سه امتیاز از ایران پیش افتادند تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۵ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کند. روسیه در نهایت ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد.

با شروع مجدد بازی روسیه ۱۹ - ۱۵ از ایران پیشی گرفت تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. روس‌ها با سرویس‌های پر قدرت دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده و با درخشش مدافعانش توانست با اختلاف ۷ امتیازی، ۲۵ - ۱۸ ست دوم بازی را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد.

*ست سوم: ۲۶ - ۲۴ ایران

با شروع بازی عملکرد فوق‌العاده شاگردان ساملوو در دفاع روی تور ادامه داشت تا حملات ایران یکی پس از دیگری دفاع شده و روس‌ها ۴ - ۲ پیش بیافتند. روس‌ها که در سرویس نیز روند خوبی داشتند، دریافت‌ها و حملات ایران را از کار انداختند تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کنند. با شروع بازی در حالی که مدافعان ایران از دفاع حملات روسیه ناتوان بودند، روس‌ها ۱۳ - ۸ از ایران پیشی گرفتند. با امتیاز سرویس وولکوف برای روسیه، کولاکوویچ در امتیاز ۱۴ - ۸ تقاضای وقت استراحت کرد. با آبشار وورنکوف، شاگردان ساملوو ۱۶ - ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را کسب کردند.

با شروع مجدد بازی ایران در حالی روی آبشار یلی و امتیاز سرویس مجرد اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد که روسیه ۱۷ - ۱۶ پیش بود. نهایتا ایران نخستین دفاع خود در این بازی را توسط شفیعی انجام داد تا بازی در امتیاز ۱۸ مساوی شود. با بهتر شدن روند ایران در دفاع روی تور، شاگردان کولاکوویچ ۲۱ - ۲۰ از روسیه پیش افتادند. با حرکت دوبل وسط عبادی‌پور ایران ۲۴ - ۲۳ پیش افتاد تا ساملوو برای روسیه تقاضای وقت استراحت کند. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه با بیرون رفتن آبشار "گرانکین" ایران توانست ۲۶ - ۲۴ پیروز ست سوم شود تا بازی به ست چهارم کشیده شود.

*ست چهارم: ۲۱ - ۲۵ روسیه

ایران شروع خوبی در این ست داشت و با آبشار عبادی‌پور توانست ۲ - ۱ پیش بیافتد. ایران با سرویس‌های پرشی موجی یلی دریافت‌های روسیه را دچار مشکل کرد و با به کار گیری سرعت در خط حمله ۴ - ۲ پیش افتاد. با درخشش یلی در خط حمله، ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با شروع مجدد بازی سرویس‌های خوب روس‌ها دریافت ایران را خراب کرد تا بازی در امتیاز ۸ مساوی شود. در ادامه روس‌ها عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند تا ۱۴ - ۱۲ از ایران پیش افتاده و کولاکوویچ را مجبور به تقاضای وقت استراحت کنند. با اشتباه معروف در زدن سرویس، روسیه ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

در حالی که بازی در امتیاز ۱۷ مساوی بود، با اشتباه حضرت‍‌پور در دریافت سرویس لوکولوف، روس‌ها ۱۸ - ۱۷ پیش افتاد. با بهتر شدن عملکرد شاگردان کولاکوویچ در زدن سرویس توسط اسفندیار، بازی ۲۰ - ۱۹ به سود ایران شد تا ساملوو تقاضای وقت استراحت کند. با آبشار و سرویس پادلسنیک روسیه ۲۲ - ۲۰ پیش افتاد تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. دفاع روسیه در پایان این ست عملکرد خوب خود را تکرار کرد تا شاگردان ساملوو با نتیجه ۲۵ - ۲۱ پیروز این ست شده و در مجموع سه بر یک برنده بازی شوند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار