جریمه ۶۰هزار تومانی خودروهای پلاک مخدوش
کد خبر: ۱۵۷۶۵۷
تاریخ انتشار: 2019 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودروها و موتور سیکلت ها، گفت: پلاک خودرو و موتورسیکلت‌ها باید به‌صورت کامل خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت پشت آن نصب شود.

وی افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک‌های خود می‌کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح تمام معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

مهماندار ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک(مخدوشی) جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف را برای سیر مرحل قانونی به مراجع قضائی معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و...، روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و...، می‌کنند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار در پایان بیان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار