ترفند پزشکان؛ فقط برای ۲۰ نفر کارتخوان داریم!
کد خبر: ۱۵۷۴۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

نصب کارتخوان با هدف شفافیت مالی از چندی قبل جدی شد و برخی از صنوف و رسته‌های کاری در اولویت اجباری شدن نصب کارتخوان قرار گرفتند که پزشکان جزو اولین گروه‌ها بودند.

اگرچه پزشکان تا اول مهر ماه برای نصب کارتخوان در مطب‌های خود زمان داشتند، اما گروهی تاکنون در برابر این کار مقاومت کرده‌اند و برخی که کارتخوان نصب کرده‌اند نیز باترفندهای مختلفی به دنبال دور زدن قانون هستند.

از کارت به کارت کردن پول ویزیت برای آقا و خانم دکتر گرفته تا اعمال محدودیت برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان که رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه از آن خبر داد.

عبدالرضا یاری رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجباری شدن نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان، گفت: برخی پزشکان سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف از این امر فرار کنند.

وی ادامه داد: شکایتی داشتیم که برخی پزشکان فقط برای 20 نفر در روز دستگاه پوز را استفاده می‌کنند و مابقی مجبورند یا پول نقد تهیه کرده و یا پول را برای دکتر کارت به کارت کنند!

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه یادآور شد: با این روند پزشک کار قانونی خود را انجام داده و دستگاه کارتخوانش هم در سامانه فعال است، اما تعداد بسیار کمی از بیماران طی روز از آن بهره‌مند می‌شوند و پزشک عدد واقعی درآمد خود را در اختیار قرار نمی‌دهد.

یاری با انتقاد از مقاومتی که برخی پزشکان در برابر نصب کارتخوان و شفافیت مالی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر مشکلات مالیاتی که ایجاد می‌کند، در اصل به ضرر مصرف کننده است، زیرا با این روند پزشک می‌تواند رقمی که خارج از تعرفه قانونی است از بیمار اخذ کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی پزشکان هنوز در برابر نصب کارتخوان مقاومت دارند، اظهار کرد: اکنون که نصب کارتخوان به قانون تبدیل شده همه اقشار موظف به تمکین به این قانون هستند و قرار نیست رسته شغلی از این موضوع مستثنی باشد.

وی عنوان کرد: در تمام کشورهای مترقی اقشار تحصیل کرده تمکین بیشتری از قانون دارند، اما در عجبم که در کشور ما پزشکان که از اقشار تحصیل کرده هستند تا این اندازه در برابر قانون مقاومت دارند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
2
خوب مردمانی که به دین "التوجیه و التبصره" باور دارند معمولا راههای درو زدن را خوب بلدند.
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
5
دکتر شدن چه راحت / آدم شدن محال است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
5
بطور کلی تقریبا همه ی ما ایرانیها از قانون گریزانیم. چه برسه به اینکه بحث مالی هم در میان باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار