پذیرایی سارق با آبمیوه مسموم از مالباختگان
کد خبر: ۱۵۷۲۶۷
تاریخ انتشار: 2019 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک سارق سابقه‌دار که به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت اموال مردم می‌کرده است، خبر داد.

سردار لطفی گفت: در ساعت ۱۱ صبح مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، گزارش بیهوشی یک مرد جوان در میدان امام حسین (ع) را به کلانتری ۱۰۶ نامجو داد. بلافاصله مأمورین به محل اعلامی مراجعه کرده و مشاهده کردند یک مرد جوان حدودا ۳۵ ساله به حالت بیهوش روی زمین افتاده است و هیچگونه مدارک هویتی به همراه ندارد. فرد بیهوش جهت انجام اقدامات پزشکی به بیمارستان لقمان منتقل شد.

وی افزود: پرونده با موضوع سرقت به عنف به شیوه بیهوشی جهت رسیدگی تخصصی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه بیان کرد: پس از حضور شاکی در پایگاه سوم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت؛ در روز حادثه ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین روی صندلی نشسته بودم و از آنجایی که بیکار و بدنبال کار هستم، شخصی حدوداً ۴۵ ساله در کنارم نشست و خود را امیر معرفی کرد. حدود یک ساعت با هم صحبت کردیم و وی اظهار داشت یک کارگاه تولیدی دارد و می تواند مرا در آنجا مشغول به کار کند و من هم به او اعتماد کردم.

در ادامه گفتگوهایمان امیر پیشنهاد داد برای هردویمان آبمیوه بخرد و باهم بخوریم، امیر رفت و پس از چند دقیقه برگشت و یکی از آبمیوه ها را به من داد و یکی را هم خودش خورد. پس از گذشت کمتر از ده دقیقه حالت سرگیجه پیدا کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم فهمیدم سه ساعتی است که بیهوش بوده ام وسایلی که به همراه داشتم، از قبیل وجه نقد، کارت و موبایل به ارزش ۵ میلیون تومان توسط (امیر) به سرقت رفته است.

سردار لطفی در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته و با توجه به شیوه و شگرد سارق در بررسی های صورت گرفته بانک مجرمین حرفه ای سابقه دار، تصاویر مجرمین به رویت مالباخته رسید و یکی از مجرمین سابقه دار بنام امیر. ع ۴۵ ساله که دارای ۹ فقره سابقه کیفری به شیوه بیهوشی بود، بعنوان سارق خود مورد شناسایی قرار داد. با مشخص شدن هویت سارق و با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و پایش های اطلاعاتی، مخفیگاه امیر را در میدان راه آهن شناسایی کردند و در تاریخ ششم شهریور ماه طی یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در بازرسی از محل مقادیری داروهای بیهوشی و حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف و به پایگاه منتقل شد.

وی توضیح داد: در تحقیقات اولیه، متهم به بیش از ده ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی در سطح شهر تهران اعتراف کرد و با دعوت از شکات، مواجهه حضوری صورت گرفته و بیش از ده نفر از مالباختگان وی را مورد شناسایی قرار دادند.

در ادامه تحقیقات امیر اظهار داشت: پس از آزاد شدن از زندان در اسفند ماه سال گذشته که به همین جرم در حال تحمل حبس بودم، شروع به سرقت کردم و سوژه ها را از بین افراد جوان و بیکار انتخاب می کردم که پس از گفتگو با آنان و ایجاد رابطه صمیمانه و جلب اعتماد کامل اقدام به اجرای نقشه سرقت از آنان کرده و پس از سرقت اموال را به مالخری واقع در میدان شوش به قیمت ناچیزی می فروختم و پول حاصله را صرف مواد مخدر و خوشگذرانی می کردم. بدنبال اعترافات سارق در تاریخ ۲۶ شهریور ماه مالخر نیز شناسایی و در محدوده شوش دستگیر شده و به خرید اموال مسروقه اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه و اعتراف صریح به سرقت اموال به ارزش ۵۰ میلیون تومان، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم ارتکابی، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به افراد غریبه ای که در مکان های عمومی مانند خیابان، پارک و وسایل نقلیه عمومی به شما نزدیک می شوند اعتماد ننموده و با توجه به استفاده مجرمین از شگرد بیهوشی بوسیله مواد غذایی و نوشیدنی، از قبول آبمیوه و مواد خوراکی از افرادی که مدت کوتاهی از آشنایی شما می گذرد و هیچگونه شناخت درستی از آنان ندارید خودداری کنید. به خاطر داشته باشید با صحبت از مشکلات و مسایل شخصی با افراد ناشناس، به راحتی اطلاعات لازم برای فریب و اغفال خود در اختیار آنها قرار می دهید.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار