طرز تهیه‌ی پنیر توفو یا پنیر سویا
کد خبر: ۱۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار: 2019 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
«توفو» یا پنیر سویا از فرایند بستن شیر سویا به دست می‌آید. خاستگاه توفو چین است و امروزه بخشی از آشپزی کشورهای آسیای جنوب شرقی، همچون چین، ژاپن، کره، اندونزی، ویتنام و دیگر کشورها را تشکیل می‌دهد. در این بخش، آموزش تهیه‌ی پنیر توفو را برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی پنیر توفو یا پنیر سویااختصاصی تابناک باتو؛ «توفو» یا پنیر سویا از فرایند بستن شیر سویا به دست می‌آید. خاستگاه توفو چین است و امروزه بخشی از آشپزی کشورهای آسیای جنوب شرقی، همچون چین، ژاپن، کره، اندونزی، ویتنام و دیگر کشورها را تشکیل می‌دهد. در این بخش، آموزش تهیه‌ی پنیر توفو را برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه‌ی پنیر توفو یا پنیر سویا

مواد لازم: 

لوبیا سویا: یک پیمانه

آبلیمو: دو قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

آب: به میزان لازم

طرز تهیه:

لوبیای سویا را خوب شسته و به مدت یک شب در آب خیس می‌کنیم. بهتر است از ظرف غیرفلزی برای این کار استفاده شود.
پس از گذشت این زمان، لوبیا را آبکش می‌کنیم. در صورت دلخواه پوست نازک لوبیاها را از آنها جدا می‌کنیم. این کار به کیفیت پنیر، کمک می‌کند.

لوبیاهای خیس خورده را درون فویل آلومینیوم گذاشته و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا باکتری‌های مولد بوی بد در پنیر از بین برود. این کار را می‌توانید با ۵ الی ۷ دقیقه حرارت مستقیم بر روی شعله کم اجاق گاز انجام دهید و یا در روزهای داغ، چندساعتی در برابر نور آفتاب قرار دهید.

لوبیاها را با کمک خردکن، خرد می‌کنیم سپس آنها را در ظرفی ریخته و تا میزانی که آب روی آن را بگیرد، آب اضافه می‌کنیم.
ظرف را روی حرارت قرار می‌دهیم.

پس از به جوش آمدن آب و سویا، مواد را از صافی عبور می‌دهیم تا تفاله‌های سویا جدا شود.

در این مرحله آبلیمو یا سرکه و نمک را به شیرسویای آماده شده اضافه می‌کنیم تا به اصطلاح بریده شود.

مراحل کار از این بعد مانند درست کردن پنیر معمولی است. شیرسویای دلمه بسته را از پارچه‌ی نخی عبور داده و پارچه را داخل یک آبکش قرار می‌دهیم.

روی پارچه‌ی حاوی پنیر، وزنه‌ی نیمه سنگینی قرار می‌دهیم و آن را داخل یخچال می‌گذاریم. پارچه داخل آبکش باشد و زیر آبکش ظرفی برای جمع شدن آب پنیر قرار دهید.

پس از ۱۲ساعت پنیر را از پارچه در آورده و درون یک ظرف دربسته برای ۵ الی 10 ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا چسبندگی پنیر بیشتر شود. 

پس از گذشت این زمان، پنیر توفو را به قسمت‌های کوچکتر برش می‌دهیم  و  درون ظرف محتوی آب نمک ( آب نمک باید پیش از این جوشانده شده و سرد شده باشد) قرار می‌دهیم تا مانع از فساد پنیر شویم و ماندگاری پنیر را بالا ببریم. 

تهیه و تنظیم: تابناک باتو

منابع: shamlola ـ iranveg ـ wikipedia

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار