عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا
کد خبر: ۱۵۷۰۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
شاید تعجب کنید کار‌های به ظاهر ساده‌ای مانند بوق زدن در نزدیکی رستوران محلی یا نجوا کردن در کلیسا، ممکن است جریمه‌ای به شما تحمیل کند و یا حتی شما را به خاطر آن دستگیر کنند، اما این اتفاقات در برخی ایالات‌ آمریکا رخ داده است.

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکااختصاصی «تابناک باتو» ـ شاید تعجب کنید کار‌های به ظاهر ساده‌ای مانند بوق زدن در نزدیکی رستوران محلی یا نجوا کردن در کلیسا، ممکن است جریمه‌ای به شما تحمیل کند و یا حتی شما را به خاطر آن دستگیر کنند، اما این اتفاقات در برخی ایالات‌ آمریکا رخ داده است.

وب سایت Business Insider تعدادی از قوانین قدیمی و عجیب و غریب اعمال شده در ایالات متحده را گرد آورده است؛ مواردی را که برای دیگران عادی به نظر می‌رسند، اما در این مناطق ممنوعند.

۱. انداختن بمب‌های بد بو، آلاباما

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

در دهه نود قرن بیستم، انداختن بمبی که بوی بد دهان می‌داد از محبوب‌ترین کار‌ها در بین دوستان یا عابران پیاده در خیابان‌ها به عنوان یک شوخی بود، اما در آلاباما استفاده یا فروش چنین بمبی یا هر چیز دیگری که بوی کثیف و مشمئز کننده ایجاد کند غیرقانونی است.

۲. استفاده از بوق پس از ساعت ۹ شب در نزدیکی رستوران، آرکانزاس

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

طبق قانون آرکانزاس، هیچ شخصی نباید از بوق اتومبیل در نزدیکی هر مکانی که نوشیدنی یا ساندویچ سرد بعد از ساعت ۹ شب ارائه می‌دهد استفاده کند.

۳. نجوا و پچ پچ کردن داخل کلیسا، ایالت دیلاور

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

زمزمه کردن در کلیسا در ایالت دیلاور غیرقانونی و عاملی مزاحم در آرامش عبادت به شمار می‌رود و هرچند هنوز این قانون وجود دارد، بیشتر عبادت کنندگان در کلیسا اگر متوجه شوند شما کمی زمزمه می‌کنید با پلیس تماس نمی‌گیرند.

۴. استفاده از ماسک، فلوریدا

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

طبق قانون فلوریدا، هیچ فرد بالای شانزده سال نباید برای پوشاندن هویت خود از ماسک، پوشش سر و یا وسیله‌ای که پاره‌ای از چهره را پنهان می‌کند استفاده کند، اما ایالت این قانون را در مورد نقاب‌هایی مانند هالووین یا استفاده از ماسک‌های گازی در مواقع اضطراری اعمال نمی‌کند.

۵. خوردن مرغ سرخ شده با چنگال و چاقو، جورجیا

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

قانون جورجیا خوردن مرغ سرخ شده را به هر وسیله‌ای به غیر از دست ممنوع اعلام کرده. البته باید گفت که این قانون به ندرت اعمال می‌شود، اما یک توریست در جورجیا به دلیل استفاده از چنگال و چاقو برای خوردن مرغ سرخ شده در سال ۲۰۰۹ دستگیر شد و پلیس به وی گفت او برخلاف قوانین ایالتی که مربوط به مرغ سرخ شده است، عمل کرده و مرغ سرخ شده یک طعم قابل احترام برای مردم این ایالت است که فقط باید با انگشتان دست خورده شود.

۶. صدای آزار دهنده لاستیک ماشین، کانزاس

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

ساکنان کانزاس نمی‌توانند صدای گوشخراش لاستیک ایجاد کنند؛ این حرکت نقض آرامش به شمار می‌رود. طبق قانون ایالتی، هیچ راننده اتومبیلی نمی‌تواند در خیابان‌ها یا بزرگراه‌ها در حالی رانندگی کند که صدای آزار دهنده و بلند از لاستیک اتومبیل او به گوش برسد.

۷. فحش در مناطق عمومی، مریلند

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

توهین‌ها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره برخی از افراد اند و حتی در فرهنگ لغت کلمات متداول آن‌ها گنجانده شده است. اما در مریلند توهین و بد و بیراه گفتن و یا سوگند خوردن غیرقانونی است و جریمه آن حداکثر به ۱۰۰ دلار می‌رسد.

۸. تربیت و نگهداری موش، مونتانا

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

شما نمی‌توانید یک موش را در مونتانا پرورش دهید، مالک آن باشید یا به خرید و فروش آن بپردازید، مگر اینکه هدف از داشتن آن تغذیه پرندگان یا خزندگان باشد.

۹. حداقل یک بار در روز گربه یا سگ خود را غذا بدهید، پنسیلوانیا

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

هرچند این امر برای افرادی که حیواناتی را در خانه‌های خود پرورش می‌دهند، بسیار بدیهی است و آن‌ها را شاد و سالم نگه می‌دارد، قانون پنسیلوانیا این امر را به منظور اعمال پیامد‌های بسیار جدی برای متخلفان تحمیل نموده و ضروری می‌داند.

در این قانون مقرر شده است که گربه یا سگ باید حداقل روزی یک بار غذا بخورند مگر اینکه توسط دامپزشک خلاف آن توصیه شده باشد. طبق این قانون همچنین باید غذای حیوان به مقدار کافی بوده و تمیز باشد تا بتواند نیاز روزانه حیوان را براساس اندازه و وضعیت سگ یا گربه برآورده کند، علاوه بر این صاحبان حیوانات خانگی باید آب آشامیدنی تمیز را برای حیوانات سه بار در روز تأمین کنند.

۱۰. تقلّب در طعم پنیر، ویسکانسین

عجیب‌ترین قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا

طبق قانون ویسکانسین، طعم پنیر و کره باید خوشمزه و مطابق با ذوق عمومی و عاری از هرگونه طعم دهنده و یا بو‌های نامطلوب باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنفکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
18
34
هر چند که ایالات متحده بعنوان یک کشور متجاوز شناخته می شود، با این حال از لحاظ علمی بسیار پیشرفته بوده و قوانین آن بر اساس نظرات دانشمندان پیشرو تعیین می گردند. بنده تقلید یا استفاده سایر کشورها از قوانین آن را لازم می دانم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اره بدو همه چیزهای خوب و بدشون را یادبگیر بدو بدو که جا موندی
در ضمن این ده تا را که گفته فقط از خوب هاش را لیست کرده وگرنه در کشور ی که ادعای محدودیت ندارد و برای شما تبلیغ می کنند حالت به هم می خورد
امیر
| |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
بنده کاری به نظر آقا و یا خانم روشنفکر ندارم ولی فردی که با نام ناشناس جواب داده خودش فهمیده چی گفته که بقیه بفهمند. یه ذره فکر و تمرکز خوبه.نخود هر آش نشوید
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
3
12
در هر حال دشمان ظاهریش هم دوست داره بچه هاش نه در کشور خودش که در آغوش آمریکا پرورش و تربیت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار