صعود والیبال ایران به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا
کد خبر: ۱۵۶۹۹۹
تاریخ انتشار: 2019 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

بازیکنان شروع کننده ایران در این بازی، سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بودند.

صعود والیبال ایران به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا

بازیکنان ایران در ابتدا، حریف خود را دستکم گرفته بودند و 7 بر 5 عقب افتادند. همین موضوع تلنگری برای آنها شد و وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 برای ایران به دست آمد.

بازیکنان تایپه با جاگیری خوب و دفاع داخل میدان تلاش می‌کردند تا اختلاف امتیازات زیاد نشود. نتیجه 16 بر 14 برای ایران، زمان وقت استراحت فنی دوم بود. دفاع روی تور خوب،‌ یکی از دلایل پیروزی 25 بر 19 ایران در ست نخست بود.

تیم تایپه در ست دوم مقاومت بیشتری کرد و با حملات موثرتر،‌ توانست شاگردان کولاکوویچ را به دردسر بیندازد. ایران در این ست هم 27 بر 25 برنده شد.

ست سوم با برتری تایپه و عدم هماهنگی در بین دریافت کنندگان ایران شروع شد. بازیکنان تایپه تا زمان وقت استراحت فنی دوم از ایران پیش بودند که دلیل عمده آن افت انگیزه ملی پوشان ایران و البته دفع و توپگیری حریف به نظر می‌رسید. تیم ایران در این ست با نتیجه 25 بر 21 به برتری رسید.

حدود 700 نفر از این بازی در سالن آزادی دیدن کردند. داورانی از کویت و اندونزی، قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

از نکات قابل توجه امروز، ممانعت حراست سالن آزادی از ورود رحمان محمدی‌راد، مربی پیشین تیم ملی والیبال به سالن بود. در این دوره از مسابقات، تماشاگران با مشکلات زیادی در ورود به سالن مواجه بودند و بعضاً به آنها گفته می‌شد که ورود تماشاگر ایرانی به سالن ممنوع است!

تیم ملی ایران، فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت تا تکلیف یکی از فینالیست‌ها مشخص شود. در دیگر بازی نیمه نهایی، استرالیا با ژاپن دیدار می‌کند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار