جنجال در کانادا؛ وقتی آقای ترودو، سیاه شده بود+عکس
کد خبر: ۱۵۶۹۷۳
تاریخ انتشار: 2019 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

 علنی شدن عکسی از جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در حالی که او صورت خود را برای شرکت در یک میهمانی با عنوان "هزار و یک شب" قهوه‌ای کرده بوده جنجال جدیدی در آستانه انتخابات کانادا برپا کرده است به طوری که تنها دقایقی بعد از رسانه ای شدن این عکس آقای ترودو ناچار به "اظهار پشیمانی عمیق" شده است.

ترودو در واکنش به انتشار این عکس گفت که از رفتار خود "عمیقا پشیمان" است و خود را سرزنش کرد که "باید بیشتر توجه می‌کردم".

جنجال در کانادا؛ وقتی آقای ترودو، سیاه شده بود+عکس

این عکس را، ابتدا مجله تایم منتشر کرد و نوشت که آن را در کتاب سال ۲۰۰۱ دانشگاه وست پوینت گری پیدا کرده است.

آقای ترودو به زودی (۲۱ اکتبر) باید برای بقاء در پست نخست‌وزیری در انتخابات شرکت کند.

او که پسر نخست وزیر سابق کانادا، پی‌یر ترودو است قبلا در آکادمی وست پوینت گری که در شهر ونکوور واقع شده و از آن به عنوان دانشگاه "نخبگان و خواص" یاد می‌شود تدریس می‌کرد.

در این عکس آقای ترودو لباسی شبیه علاء‌الدین از شخصیت‌های داستان‌های هزار و یک شب را بر تن دارد و صورتش را هم کاملا قهوه‌ای کرده است.

گریمی که همچون سیاه کردن صورت، اقدامی نژادپرستانه تعبیر می‌شود. او در اظهارات خود پذیرفته که این عکسی نژادپرستانه بوده و اعتراف کرده که "نباید چنین کاری" می‌کرده است.

وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که آیا این تنها باری بوده که او صورتش را تیره کرده و او گفت که یک بار دیگر هم در زمان یک نمایش در دبیرستان صورت خود را تیره کرده بوده است.

شورای مسلمانان کانادا واکنش تندی به انتشار این عکس نشان داده است.

مصطفی فاروق، مدیرعامل این شورا گفت: "مشاهده نخست‌وزیر با صورت قهوه/سیاه شده بسیار تاسف برانگیز است. تیره کردن صورت رفتاری مذموم است و یادآور تاریخ تاریک نژادپرستی است و غیرقابل قبول."

جامیت سنگ، رهبر حزب نو دموکراتیک هم این عکس را توهین‌آمیز و ناراحت‌کننده دانسته است.

الیزابت می، رهبر حزب سبز کانادا هم از آن انتقاد کرده است، حزبی که گفته شده احتمال ائتلاف آن با حزب آقای ترودو ممکن است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار