سیگار یک گردشگر دلیل آتش‌سوزی در فلک‌الافلاک
کد خبر: ۱۵۶۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 16    -    ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

بی‌احتیاطی یک گردشگر منجر به وقوع آتش سوزی در حریم قلعه فلک‌الافلاک شد.

سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به آتش سوزی که امروز در محوطه اطراف قلعه فلک الافلاک اتفاق افتاده است، گفت: یکی از گردشگران ته سیگار خود را بدون ملاحظه در باغچه کنار ورودی قدیم قلعه فلک الافلاک انداخته بود و از آنجایی که در فصل گرم سال قرار داریم و بسیاری از گیاهان خشک شده‌اند، این امر منجر به وقوع آتش سوزی در فضای سبز شد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی، حدود ۳۰ تا ۴۰ متر از فضای سبز دچار حریق شده بود که باحضور نیروهای آتش نشانی و یگان حفاظت، مهار شد. از آنجایی که در کنار در ورود قدیم قرار دار، از قلعه و آثار تاریخی محوطه آن فاصله دارد از این رو آسیبی متوجه آثار تاریخی و بنای قلعه نشده است.

قاسمی یادآور شد: از آنجایی که نیروی کافی برای نظارت و پایشش جای جای محوطه قلعه در اختیار نداریم، ممکن است چنین اتفاقاتی بیافتد البته تمام تجهیزات ایمنی و امنیتی موجود بود چراکه در غیر اینصورت ممکن بود تمام قلعه فلک الافلاک در آتش بسوزد. در نخستین ثانیه‌ها متوجه شدیم و آتش را مهار کردیم. این آتش سوزی حدود ۱۰ دقیقه طول کشید و باغچه‌ای که در حریم بود سوخت که البته به زودی ساماندهی خواهد شد.

میزان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
ای کاش سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع بشه شما را به خدا قسمتون میدم هر کسی مسئول هست اقدام کند خدا شاهده از بوی سیگار دیگران در جاهای عمومی تنگی نفس میگیرم یا لااقل برای سیگاریها جای مشخصی در نظر بگیرند تا دیگران آسیب نبینند ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار