اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون
کد خبر: ۱۵۶۴۳۵
تاریخ انتشار: 2019 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
امروزه نقش مبلمان برای سلامتی جسمی و راحتی آرامش روحی نقشی مهم و غیر قابل انکار است از این رو طراحان و معماران به طراحی مبلمان کاربردی برای فضاهای بیرونی و خارجی می پردازند و سعی در بهبود و ایجاد تنوع بیشتری در این زمینه برای پوشش دهی سبک ها و سلایق بیشتر دارند.

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیونبه گزارش «تابناک با تو»؛ امروزه نقش مبلمان برای سلامتی جسمی و راحتی آرامش روحی نقشی مهم و غیر قابل انکار است از این رو طراحان و معماران به طراحی مبلمان کاربردی برای فضاهای بیرونی و خارجی می پردازند و سعی در بهبود و ایجاد تنوع بیشتری در این زمینه برای پوشش دهی سبک ها و سلایق بیشتر دارند.

در زمینه طراحی مبلمان و نوآوري در این زمینه مواردی چون زیبایی ظاهری، کارکرد و ارگونومی یا مهندسی فاکتورهاي انسانی ضروري می باشد می توان گفت با در کنار هم قرارگیری این موارد است که مبلمان می تواند نیازهای مخاطب را به خوبی پاسخگو باشد .

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون

در واقع ارگونومی عبارتست از علم بکارگیري بهینه از ابزار کار در محیط به نحوي که حداکثر بازدهی در تولیداتی که انسان در آن نقش دارد و از لحاظ ابعاد انسانی و با توجه به بدن انسان ایجاد راحتی نموده و در عین حال با کاربردی بودن بتواند دکوراسیون را زیبا و مشکلی را حل نماید. اصول ارگونومی در مبلمان موارد زیر را نیز شامل می شود:

ارتفاع مناسب

ارتفاع در مبلمان بسیار حایز اهمیت است زیراگر سطح کار بسیار بلند باشد، شانه ها و دستها بالا نگه داشته می شوند و لذا تنش و خستگی در عضلات ناحیه شانه بوجود می آید و ناراحتیهاي شانه و گردن پدید می آید اگر هم سطح کار بسیار کوتاه باشد ممکن است پشت بیش از اندازه خم شود وتنه، سرو گردن به طرف جلو خم گردند که این امر باعث بروز فشارهاي وضعیتی در ستون مهره ها وعضلات آن می شود.

محدوده ي دسترسی

محدوده دسترسی شامل دو ناحیه محدوده راحتی و ماکزیمم است که سطح کار افقی مورد استفاده ي کاربران بایدطوري باشد که فعالیتهاي دستی در محدوده ي دسترس راحت امکان پذیر باشد.

وضعیت بینایی

اگر در حالت ایستاده یا نشسته سر را بالا نگه داشته و به جلو نگاه کنیم چشمان ما به طور طبیعی زاویه دیدي را اختیار خواهند کرد که ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر خط افق قرار دارد.

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون

Borghese یک مبلمان سبک است که طراحی این مبل با خلاقیت و با الهام از سنگهای ویلا در رم ، توسط Noé Duchaufour-Lawrance طراحی شده است .یک سازه فلزی مانند شاخه درخت از بالشتک های پشتی پشتیبانی می کند و مبلمانی متفاوت و کاربردی را ایجاد کرده است.

از ویژگی های این مبلمان ایجاد منظره زیبا حتی از پشت مبل می باشد که به دکوراسیون جلوه زیبایی بخشیده و فضایی متفاوت خلق می نماید.

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون

اصول طراحی مبلمان خلاقانه در دکوراسیون

منبع : دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار