امروز و فردا؛ کاهش کیفیت هوای تهران
کد خبر: ۱۵۶۴۱۴
تاریخ انتشار: 2019 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (جمعه، ۲۲ شهریور) برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می رود که همراه با کاهش حجم ترافیک در روز تعطیل، برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا را در اکثر مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت.

به تدریج با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده شده، هرچند با توجه به ناپایداری های جوی حاکم، انتظار می رود از غلظت این آلاینده نسبت به روز گذشته کاسته شود.

همچنین وزش باد در برخی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در برخی مناطق مستعد به همراه خواهد داشت. به تدریج با روند کاهشی میزان ناپایداری جوی در شبانگاه و ازدیاد تردد وسایل نقلیه در بعضی اوقات، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها به ویژه در بعضی مناطق پرتردد مهیا خواهد شد.

با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه شنبه به همراه ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود، هرچند با رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در برخی ساعات شرایط برای بهبود نسبی کیفیت هوا مهیا خواهد شد.

همچنین انتظار می رود در بیست و سومین روز از شهریور ۹۸ وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت از لحاط آلاینده ازن در شرایط مطلوب قرار داشته باشد و در برخی ساعات روز، به ویژه همزمان با ساعات اوج ترافیک (در صبحگاه و شبانگاه)، بر غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) افزوده شود که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق پایتخت به همراه خواهد داشت.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار