قیمت میوه تا دو ماه دیگر همچنان کم می‌شود
کد خبر: ۱۵۶۳۳۶
تاریخ انتشار: 2019 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

 اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های قبلی قیمت میوه به سبب فراوانی بار در میدان و نبود تقاضا کاهش داشته است.

او افزود: با توجه به آن که کاهش بیش از حد قیمت میوه به ضرر کشاورز تمام می‌شود از این رو موافق آن نیستیم و امیدواریم قیمت در همین حد باقی بماند.

کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع سبزی برای ایام محرم وجود ندارد، اظهار کرد: علی رغم ازدیاد تقاضا برای خرید سبزی جهت نذورات، اما افزایش قیمتی در این زمینه نداشتیم و همچنان هر کیلو سبزی خوردن با نرخ ۲ تا ۳ هزار و سبزی جور (پلو، آش و قرمه) با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۸ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار، انگور بی‌دانه قرمز ۸ تا ۱۲ هزار، انگور بی‌دانه زرد ۶ تا ۱۰ هزار، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار، آلبالو ۶ تا ۹ هزار، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار، آلو قطره طلا ۳ تا ۸ هزار، پسته تازه ۳۵ تا ۴۵ هزار، زغال اخته ۱۰ تا ۱۷ هزار، سیب دو رنگ ۴ تا ۷ هزار، سیب گلاب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار، شلیل انجیری ۴ تا ۹ هزار، شلیل شبرنگ ۶ تا ۹ هزار، گلابی ۱۰ تا ۱۶ هزار، هلوانجیری ۴ تا ۱۰ هزار و هلو هسته جدا ۴ تا ۱۰ هزار تتوان است.

او ادامه داد: هم اکنون هر کیلو انار با نرخ ۴ تا ۷ هزار، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، هندوانه ۴۰۰ تا ۹۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، انبه ۱۲ تا ۱۸ هزار و موز ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو بادنجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادنجان قلمی ۲ تا ۳ هزار، بادنجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار، بامیه ۵ تا ۱۱ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار، و فلفل دلمه‌ای سبز ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار گفت: قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۴ هزار، کلم سفید یک هزار و تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، گل کلم گلخانه‌ای ۲ تا ۴ هزار، گوجه زیتونی فله ۴ تا ۶ هزار، گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار، لیموترش ۷ تا ۱۱ هزار و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او درباره تأثیر ایام محرم در بازار سیب زمینی و پیاز بیان کرد: علی رغم ازدیاد تقاضای هیئت‌های مذهبی و مردم جهت نذورات قیمت پیاز و سیب زمینی به سبب فراوانی بار نوسانی نداشته است و هم اکنون هر کیلو پیاز زرد و شیرین با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و سیب زمینی نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در پایان قیمت میوه در ایام محرم را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مراسم عروسی و مهمانی‌ها پیش بینی می‌شود که تا پایان ماه صفر به سبب افت نسبی تقاضا با کاهش نرخ انواع میوه در بازار روبرو شویم.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار