تاریخچه ساخت سمعک
کد خبر: ۱۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: 2019 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

سمعک که در زبان انگلیسی به آن Hearing Aids  می گویند به تقویت کننده الکترونیکی کوچکی است که در گوش قرار گرفته که به افراد در شنیدن صداها کمک قابل توجهی می کند. دراصل تاریخچه ساخت سمعک به سال 1800 میلادی بر می گردد، که توسط شخصی بنام فردریک رین در لندن ساخته شد. باید گفته شود در ابتدا استفاده از سمعک  با مشکلات زیادی همراه بوده یکی از این مشکلات، بزرگی سمعک بوده است. سمعک در ابتدا شنوایی را تقویت کرده و قابل حمل بود اما اندازه ی آن خیلی بزرگ بود و در اواخر سال 1800 میلادی سمعک به شکل شیپور و لوله های مخروطی شکل که درون گوش قرار می گرفت ساخته شد، و اما بعد از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال 1876 سمعک های الکترونیکی نیز اختراع شدند. . این سمعک ها بیرون از گوش قرار می گرفته و دارای ریسور بودند و ظاهر آن چیزی شبیه استکان دسته دار بود که نمونه هایی از آن در موزه ی برلین لندن موجود است. با پیشرفت وسائل الکترونیکی سمعک نیز از لحاظ شکل ظاهری و کیفیت عملکرد، مجهز تر و پیشرفته تر شدند.

تاریخچه ساخت سمعک

افراد کم شنوا با استفاده از سمعک از درک گفتاری بهتری برخوردارند

علی رغم تصور برخی، کار با سمعک بسیار ساده است. در حقیقت سمعک با دریافت اصوات اطراف خود و تقویت این اصوات سبب می شود که افراد کم شنوا قادر به شنیدن تمامی صداها شوند.بدین ترتیب افراد کم شنوا می توانند با استفاده از سمعک به سادگی با دیگران ارتباط برقرار کرده و مانند افراد سالم در فعالیت های اجتماعی حضوری مستمر و مفید داشته باشند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی کمپانی های ساخت سمعک موفق به ساخت انواع مختلف سمعک گشته اند. باید بدانید که در هنگام خرید سمعک، با انواع سمعک که بسیار گوناگونند مواجه خواهید شد. نکته بسیار مهم در هنگام خرید که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما از سمعک در طول روز استفاده مستمر خواهید کرد پس تاکید بر این است که اولا کاربری واستفاده از آن باید برای شما راحت باشد و فرد در فرد در مکالمات روزانه، استفاده از تلفن یا تماشای تلویزیون احساس راحتی کند. ثانیا در طراحی آن از تقویت صداهای مزاحم محیطی نیز کاسته شود. طبیعی است که افرادی که از سمعك استفاده می کنند، در مقایسه با افراد کم شنوایی که از آن استفاده نمی کنند، به مراتب از درک گفتاری بهتری برخوردار می باشند. پس بسیار توصیه می شود که استفاده از سمعک در افراد کم شنوا امری بسیار مهم است.

تاریخچه ساخت سمعک

قیمت سمعک در بازار امروز

قیمت سمعک ارتباط مستقیم با نوع برند، تکنولوژی بکار رفته در سمعک و وسایل جانبی آن و خیلی چیزهای دیگر دارد. باید گفته شود که حتما در هنگام خرید سمعک در انتخاب نوع آن دقت لازم را باید داشته باشید. همانگونه که در قبل گفته شد سمعک دارای انواع مختلفی است که شما میتوانید با مراجعه به کلینیک سمعک شنوایی قلهک می توانید از قیمت انواع سمعک اطلاع پیدا کنید و همچنین کلینیک سمعک قلهک میتواند با مشاوره تخصصی در زمینه سمعک و شنوایی و بهترین خدمات پس از فروش تمامی نیاز شما را بر طرف سازد .

منبع : ویرلن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار