بستنی رژیمی با ماست، بسیار لذیذ و کم کالری
کد خبر: ۱۵۵۸۹۷
تاریخ انتشار: 2019 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
برخی معتقدند بستنی به شدت باعث چاقی افراد می‌شود و اینکه ما در مصرف آن زیاده روی کنیم چه مشکلاتی برایمان پیش می‌آید. اما شما می‌توانید این دسر خوشمزه را در خانه و به صورت رزیمی تهیه کنید. طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست را در اینجا ببینید.

بستنی رژیمی با ماست, بسیار لذیذ و کم کالری«تابناک باتو» بستنی دسری خنک و محبوب در روز‌های گرم تابستانی است که البته در تمام ماه‌های سال نیز مصرف می‌شود، اما تابستان اوج مصرف آن است. بسیاری از افراد به شدت عاشق خوردن بستنی اند و نگران اند این دسر باعث چاقی آن‌ها شود.

برخی معتقدند بستنی به شدت باعث چاقی افراد می‌شود و اینکه ما در مصرف آن زیاده روی کنیم چه مشکلاتی برایمان پیش می‌آید. اما شما می‌توانید این دسر خوشمزه را در خانه و به صورت رزیمی تهیه کنید. طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست را در اینجا ببینید.

بستنی رژیمی با ماست, بسیار لذیذ و کم کالری

مواد لازم برای بستنی رژیمی با ماست

تمشک تازه یخ زده ۳ فنجان (مراقب باشید تمشک‌ها له نشده باشند)

ماست ساده کم چرب ۲ فنجان

شکر ۱/۳ فنجان

وانیل ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

تکه‌های شکلات ۱/۲ فنجان (ترجیحا ریز باشند)

طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست

شاتوت، ماست کم چرب، شکر و وانیل را در مخلوط کن ریخته و آنقدر هم بزنید تا مایع صاف و یکدستی به شما بدهد. سپس تمام این مواد را داخل دستگاه بستنی ساز ریخته و تا درست شدن بستنی صبر کنید. سپس تکه‌های شکلات را به این بستنی اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید. در این لحظه بستنی شما آماده شده است. کافی است آن را به ظرف‌های مخصوص سرو منتقل کرده و از میهمانان تان پذیرایی کنید.

نکته:

اگر دستگاه مخصوص بستنی ساز در منزل ندارید از روش زیر استفاده کنید:مخلوط آماده شده را در ظرفی به قطر ۲۳ و ارتفاع ۳۳ سانتی متر منتقل کنید و داخل فریزر بگذارید. سپس این مخلوط را هر یک ساعت یک بار هم بزنید تا زمانی که مخلوط سفت در لبه‌های ظرف و مخلوط نیمه سفت در مرکز ظرف باشد. شاتوت‌ها را برای منجمد کردن بین ۲ تا ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید. سپس شاتوت‌ها را به بستنی اضافه کرده و آن را به مخلوط کن منتقل کرده و هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست و سفتی درست شود. سپس تکه‌های شکلات را به بستنی اضافه کرده و آن را درون کیسه‌های پلاستیکی کاملا بسته بگذارید و تا زمان سرو داخل فریزر نگهداری کنید.

بد نیست بدانید آیا اینکه می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند باعث چاقی شکمی شود، درست است؟

الگوی اضافه‌وزن، چاقی و تجمع چربی در بدن با توجه به وجود هورمون‌های جنسی مختلف در بین خانم‌ها و آقایان تفاوت دارد. معمولاً چاقی خانم‌ها بیشتر در ناحیه باسن و ران و چاقی آقایان بیشتر در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد. البته پس از رسیدن خانم‌ها به سن یائسگی و از بین رفتن اثر هورمون‌های جنسی، چاقی آن‌ها هم مانند آقایان به چاقی شکمی تبدیل می‌شود.

از دیدگاه تنوع غذایی، بستنی سالم و تازه می‌تواند یکی از خوراکی‌های خوشمزه و مفید در رژیم غذایی تمام افراد برای تغییر ذائقه و حتی حس ایجاد فرح‌بخشی باشد.

چاقی شکمی بسیار خطرناک‌تر از انواع دیگر چاقی است، چون چربی‌هایی که در ناحیه شکم تجمع پیدا می‌کنند، در معرض تبادل با چربی‌های خون قرار می‌گیرند و می‌توانند مشکلات متابولیک فراوانی برای فرد به وجود بیاورند. به همین دلیل و با توجه به اینکه مصرف زیاد بستنی می‌تواند تراکم کالری و ایجاد چربی شکمی را در آقایان بالا ببرد، می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرناک هم باشد.

روزمنو ـ تبیان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار