سیاستمدار یونانی، پناهجوی ایرانی را میمون خواند+عکس
کد خبر: ۱۵۵۸۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 07    -    ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

تئودوروس یاناروس، عضو حزب حاکم دموکراسی نو، در توئیتی یک پناهنده ایرانی ساکن یونان را «میمون» خطاب کرد!

آرش همپای پناهنده ایرانی ساکن یونان در توئیتر عکسی از خودش با این نوشته منتشر کرده بود: «فاشیست‌ها، من با کشور جدیدم راحتم و به تلاش خودم برای متحول کردن چهره و فضای شهر جدیدم ادامه می‌دهم.» وی در ادامه تاکید کرده که «شهر جدید»ش باید «از وجود این افراد پاک شود».

سیاستمدار یونانی، پناهجوی ایرانی را «میمون» خواند!

این توئیت واکنش نژادپرستانه آقای یاناروس را در پی داشت و او زیر توئیت این پناهنده ایرانی نوشت: «تو را باید با اردنگی به همان جایی که از آن آمدی برگرداند، میمون.»

در پی انتشار این توئیت و واکنش‌ها به آن، آقای یاناروس در توئیتر تلاش کرد تا جمله خود را توضیح بدهد. وی نوشت که قصد توهین به مهاجران را نداشته و وقتی همپای یونانی‌ها را «فاشیست» خواند، او واکنش نشان داده است.

وی از توئیت دیگری از آرش همپای عکس گرفته بود که در آن آقای همپای به برخورد پلیس فرودگاه آتن با برادرش اشاره می‌کرد و در پایان توئیت نوشته بود: «نه به فاشیسم.»

آقای یاناروس با انتشار این توئیت، آقای همپای را متهم کرد که وی حتی پلیس‌های یونان را هم «فاشیست» می‌داند.

در مقابل آقای همپای مدعی شد که این سیاستمدار از دولت و حزب حاکم کنار گذاشته شده است و در توئیتی نوشت: «این سیاستمدار (سابق) بعد از برکناری از حزب دولت به‌خاطر اهانت به من، سعی در جمع‌آوری پازل می‌کند تا ایجاد نفرت بیشتر بکند و پلیس و مردم را بر علیه من تحریک کند!»

سیاستمدار یونانی، پناهجوی ایرانی را «میمون» خواند!

یونان زمانی مهم‌ترین پل ورود به اتحادیه اروپا برای مهاجران و پناهجویان از کشورهای خاورمیانه بود. با این حال از زمان توافق سال ۲۰۱۶ بین اتحادیه اروپا و ترکیه، شمار مهاجران غیرقانونی که وارد سواحل یونان می‌شوند کاهش چشم‌گیری یافته است.

بسته شدن مرزها در سرتاسر کشورهای منطقه بالکان در شرق اروپا باعث شده است که مهاجران در یونان گرفتار شوند. این موضوع هم چنین باعث ازدحام جمعیت در اردوگاه‌های مهاجران شده است.

دولت یونان دو روز پیش اعلام کرده بود که از این پس کنترل و گشت‌های مرزی برای منع ورود مهاجران غیرقانونی که از ترکیه راهی این کشور می‌شوند و هم چنین برای بازگرداندن پناهجویان به ترکیه و یا سرزمین مادری‌شان تشدید و تقویت می‌شود.

یورونیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
9
18
این یونانی ها که از فقر گربه های تو خیابونو میخورن چی میگن دیگه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
5
21
خب یعنی فکر می کنید در کشور خودمون این بنده خدا را بیشتر تحویل می گرفته اند؟؟؟ اگر در همین کشور خودمون به حقوق مردم احترام گذاشته می شدف اولا کسی هوس خروج از کشور و پناهندگی به هر جهنم دره به سرش نمی زد، ثانیا هر سیاستندار احمقی از هر کشور بدبختی اینجور به یک ایرانی توهین نمی کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
20
ما ایرانی ها چرا وقتی میریم یه کشور دیگه جرات گرفتن حقمون داریم...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
بر ای این که مثل انسان باهاتون رفتار میشه و هویت پیدا میکنین
آرش جهانشاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
3
آرش همپای از دوستان ده سال قبل دهه هشتاد من است ،آرش شخصیتی بسیار آرام و منطقی داشت و علی رقم تحصیلات عالیه و مطالعات آزاد و شرکت در بیشتر دوره های آزاد ، نتوانسته بود شغل مناسبی اختیار کند و در میدان هفتم تیر فروشنده مانتو فروشی بود ، بعد از ظهرها او به بنیاد فرهنگی نیشابور و بنیاد فرهنگی جمشید میامد و ما با او آنجا دوست شدیم ، متاسفم که سرمایه های انسانی مملکت مجبور به کوچ ناخواسته هستند
امیر
|
Norway
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
3
این آقا پناهجو هست، یعنی کشور خودشو گذاشته زیر پا، به طور غیر قانونی رفته کشور دیگه و داره از مزایای خدمات اجتماعی اونا استفاده میکنه ، حالا هم نمکشونو خورده و نمکدونشونو شکسته. نه صاحب تخصص و مهارت و نه مهاجر هست و نه در کشورش جنگ و بمباران هست که حتی اسم پناهجو رو روش بشه گذاشت. پناهجوی غیر قانونی هست، مهمان ناخوانده و سربار کشور میزبان . به کشور خودش پشت پا زده و هنوز عرقش در محل موقت جدیدش خشک نشده برای ساکنین سرزمین ، خط و نشون میکشه. یونانیا خیلی انسانن که تا حالا زنده نگهش داشتن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
0
خیلی از مردای ایرانی خشن هستن و باعث ابروریزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار