خبر درگذشت مانوک خدابخشیان تکذیب شد
کد خبر: ۱۵۵۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹

در حالی که برخی رسانه های فارسی زبان خبر درگذشت مانوک خدابخشیان، از مفسران ورزشی پیش از انقلاب را منتشر کرده بودند، پیج اینستاگرام این مفسر ورزشی خبر در گذشت وی را تکذیب کرد.

خدابخشیان زاده‌ی 1324 در آبادان به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری است.

مانوک خدابخشیان درگذشت

وی یک مفسر پرتوان، تحصیلکرده، آگاه به مسایل روز فوتبال بود و در دههٔ پنجاه خورشیدی شیوهٔ تازه‌ای در تفسیر فوتبال را در تلویزیون بنا نهاد. او با مطالعات روز، شناخت دقیق، ارائهٔ آمار و ارقام دقیق و ارزیابی فنی در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم نقش چشمگیری داشت. مانوک خدابخشیان خیلی زود جایگاه خود را به‌عنوان یک مفسر بلامنازع در تلویزیون به‌دست‌آورد و مسئولین نیز مهم‌ترین مسابقات را به وی سپردند و وی نیز با تحلیل‌های حساب شده و اطلاعات ریز و غیرقابل دسترس، مردم را با فوتبال بیشتر آشنا کرد. مانوک خدابخشیان را مرد اول تفسیر فوتبال ایران نامیده‌اند.

جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ در آن دوران حبیب‌الله روشن‌زاده و مانوک خدابخشیان به ترتیب وظیفهٔ گزارش و تفسیر مسابقات فوتبال تلویزیون را بر عهده داشتند. گزارش‌های زنده روشن‌زاده با تفاسیر شنیدنی و دقیق خدابخشیان همراه می‌شد. نگاه کارشناسی و دید فنی بالای خدابخشیان به حدی بود که در چند دیدار جام جهانی چند تعویض مهم و حیاتی را پیش‌بینی کرد و دقایقی بعد دقیقاً همان تعویض‌ها توسط مربیان بزرگ و مطرح دنیا انجام شد.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانیال
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
5
خدا شفا بده به ایشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار