فواید آموزش آشپزی به کودکان
کد خبر: ۱۵۵۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
آموزش آشپزی فواید بسیاری برای کودک و شخصیت او دارد. با وجود اینکه بسیاری از مادران به خاطر ترس از آتش و یا ابزار‌های تیز و یا کثیف کردن آشپزخانه از ورود کودک به آشپزخانه جلوگیری می‌کنند، در واقع فرزندشان را از بسیاری نکات مثبت محروم می‌نمایند. اما آموزش آشپزی به کودکان فواید و مزایای بی شماری دارد:

فواید آموزش آشپزی به کودکاناختصاصی تابناک باتو؛ آموزش آشپزی فواید بسیاری برای کودک و شخصیت او دارد. با وجود اینکه بسیاری از مادران به خاطر ترس از آتش و یا ابزار‌های تیز و یا کثیف کردن آشپزخانه از ورود کودک به آشپزخانه جلوگیری می‌کنند، در واقع فرزندشان را از بسیاری نکات مثبت محروم می‌نمایند. اما آموزش آشپزی به کودکان فواید و مزایای بی شماری دارد:

 

فواید آموزش آشپزی به کودکان

۱. کودک احساس مهم بودن می‌کند:
مشارکت کودک درکار‌های آشپزخانه، به او هیجان و احساس مهم بودن و تأثیرگذار بودن می‌دهد، نقطه‌ای که جهش او به سوی توسعه شخصیّت و هماهنگ شدن با جامعه اطرافش را فراهم می‌کند. مشارکت در آشپزی باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود.

۲. آموزش آشپزی به کودک اصول سلامتی را به او یاد می‌دهد:
با وجود این که آشپزی ممکن است خطراتی داشته باشد، با این حال فرصت خوب و مناسبی است تا اصول سالم ماندن را فرا بگیرد؛ چگونگی استفاده از ابزار‌ها و ادوات آشپزی و نحوه برداشتن و گذاشتن آنها، نحوه تعامل با امور را به سبکی نو و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و با به دست آوردن تجارب منحصر به فرد در آشپزخانه در معیّت والدین نکات ریز و درشت فراوانی را خواهد آموخت.

فواید آموزش آشپزی به کودکان

۳. با غذا‌های مفید و مغذی آشنا می‌شود:
شاید برایتان جالب باشد که کودکانی که در آشپزخانه آشپزی می‌کنند بسیار بیشتر از همسالان خود به انواع مختلف غذا‌های سالم و ناسالم پی می‌برند و عناصر غذایی ضروری و اساسی برای نشو و نمو را می‌آموزند.

۴. آموزش آشپزی به کودکان به آنان اصول بهداشت غذا را می‌آموزد:
وقتی کودکان به والدین خود در آشپزی کمک می‌کنند در واقع می‌آموزند که مواد خوراکی را بشویند و درباره تأثیر میکروب‌ها و باکتری‌های مضر در زندگی روزانه خواهند آموخت.

فواید آموزش آشپزی به کودکان

۵. یادگیری مفاهیم علمی و اندازه گیری:
کودکان مفاهیم اولیه علمی را از نزدیک مشاهده می‌کنند. آن‌ها درمی یابند که مواد غذایی چگونه در زمان پخت تغییر می‌کنند مانند تبخیر، ذوب شدن، شناور شدن و انجماد و... کودک با دیدن تغییر در مواد اولیه‌ای که در تهیه غذا استفاده می‌شود، علم شیمی و تغییر مواد را می‌آموزد.

آشپزی کودک یک روش موثر برای رفع عادت بد غذایی اوست. زمانیکه کودک در تهیه غذا و آشپزی مشارکت دارد، میل بیشتری به خوردن غذا پیدا می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
2
خیلی مفید بود. بازم ازین دسته مطالب برای ا بزارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار