سفر به برگامون و افسوس در ترکیه
کد خبر: ۱۵۵۵۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
دو شهر برگامون و افسوس در ترکیه، قدیمی ترین مناطق توریستی این کشور هستندتنها قدمت افسوس به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در مورد این دو شهر مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " آماده شده است را بخوانید.

دو شهر برگامون و افسوس در ترکیه، قدیمی ترین مناطق توریستی این کشور هستندتنها قدمت افسوس به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در مورد این دو شهر مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " آماده شده است را بخوانید.

 

کتابخانه افسوس

 معماری برگامون و افسوس در تور ترکیه در نوع خود بی نظیر است. سالانه جمعیت بسیار زیادی از تاریخ شناسان و تاریخ دوستان و حتی مذهبیان عازم این دو شهر می شوند. تور ترکیه به مقصد این دو قلب تپنده تاریخ، بیشترین متقاضی را دارد.قدم زدن و تماشای بناهای به جا مانده از دوران کهن شهرهای برگامون و افسوس حال و هوای عجیبی دارد. هنر سنگ تراشی بشر آن هم 2500 سال قبل به این ظرافت و زیبایی، گردشگران را مبهوت و انگشت به دهان وا میدارد.

به گزارش سفر باتو ؛ رد پای تمدن رومیان در ترکیه و سوریه به وفور دیده می شود ولی دو شهر برگامون و افسوس تفاوت خاصی با دیگر جاذبه های تاریخی ترکیه دارد. جذابیت آمفی تئاتر افسوس به واقع اگر از آکروپولیس یونان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. شهر ازمیر بسیار خوش اقبال است که دو نگین تاریخی جهانی را در خود جای داده.

محراب زئوس، کتابخانه برگامون، تئاتر بزرگ و لووِر آگرا در افسوس تنها گوشه ای از دیدنی های این دو می باشد. شهر برگامون و افسوس با داشتن ظرفیت های باستانی و گردشگری منحصر به فرد، توانسته جایگاه بسیار خوبی در میان دیگر مناطق تاریخی- باستانی جهان به دست آورد. خیابان ماربل افسوس شاهکار و هدیه رومیان 2500 سال قبل به نسل امروز است. در مجموع برگامون و افسوس دو موهبت تاریخی است که هر کشوری حسرت داشتنش را میخورد. همچنین در مورد تور استانبول

 

تئاتر افسوس

شهر افسوس، افسون گر چشمان گردشگران

اِفِسوس؛ شهری بزرگ و زیبا با اسرار بسیار و رازآلود. برای شنیدن صدای اسبان و فریاد گلادیاتورها کافیست عاشق تاریخ و باستان شناسی باشید و در ویرانه های افسوس قدم بزنید. شهر افسوس از آن دست باقی مانده های تاریخ بشر است که توریست ها را از ده ها هزار کیلومتر دورتر به ازمیر فرا می خواند. اما عجایب این شهر به همین چیزها ختم نمی شود. برگامون و افسوس پر است از معجزه، تاریخ و قصص دینی و مذهبی.

اِفِسوس شهری است که اصحاب کهف در آن زندگی می کردند. کلیسای این شهر، یکی از 7 کلیسای مکاشفه یوحنا است. کلیسایی که یوحنا اولین معشوقه اش را در آن از یاد برد. آمفی تئاتر این شهر، غار اصحاب کهف و کلیسای مری از مهمترین آثار این خطه بی نظیر می باشد. البته مورخان و باستان شناسان معتقدند شهر افسوس فعلی تنها پانزده درصد از شهر اصلی است که کشف شده. باقی آن همچنان در زیر خاک مدفون مانده است.

 

مجسمه و ستون های تاریخی افسوس

یکی از عجایب هفتگانه دنیا در افسوس جا خوش کرده است؛ معبد آرتمیس. اغراق نیست اگر بگوییم افسوس مهمترین شهر یونان پس از آتن بوده است. مسافران مقصد شهر تاریخی افسوس می توانند در هتلهای لوکس کوش آداسی و یا روستای زیبای سلجوک (سلجوق) اقامت نمایند. برگامون و افسوس همواره مقصد مسافرینی است که به ازمیر و کوش آداسی می روند.

 

دیدنی های شهر برگامون

در 100 کیلومتری شهر ازمیر از سمت شمال، شهری به نام برگاما وجود دارد. این شهر دریچه ورود به تاریخ را در دل خود جای داده. برگامون یا پرگامون، در 200 سال قبل از میلاد مسیح زیباترین و مجلل ترین شهر نزدیک دریای اژه شناخته میشد. بقایای بجا مانده از کتابخانه عظیم این شهر باستانی، همچنان یکی از مهمترین آثار ثبت شده در یونسکو است. به عقیده جهانگردان بزرگ، برگامون و افسوس ترکیه، قطب اصلی مناطق گردشگری شهر ازمیر می باشند. هیچ کدام از شهرهای توریستی این کشور در حد و اندازه های این دو نخواهد بود.

سفر به برگامون و افسوس در ترکیه

 

چشم انداز زیبا از شهر برگامون (پرگامون)

در کتب تاریخی و مقدس نوشته شده که یوحنا در کلیسای پرگاموم توبه می کند. تماشاخانه فرورفته یا همان Cavea مکانی بوده برای مبارزات گلادیاتور و مرگ و زندگی. البته برخی مورخان عقیده دارند نمایش و تئاتر در آن زمان جهت سرگرم کردن تماشاگران برگزار می شده است. پیچیدگی ها و زیبایی های برگامون و افسوس ترکیه بسیار زیادند و برای یکبار هم که شده باید به این دو شهر سفر نمایید.

آسکلاپیِن نشان دهنده قدرت علمی و پزشکی ساکنان برگامون بوده است. امروزه بسیاری از کمپانی های ساخت تجهیزات پزشکی در سراسر دنیا، این اسم (گرفته شده از الهه طب) را بر محصولات خود نهاده اند. در گذاشته این مکان حتی دارای مراکز ماساژ درمانی و اسپای اولیه بوده است. بیشتر ادوات کشف شده از این منطقه باستانی، در موزه آلمان نگهداری می شود.برای اینکه بتوانید بهتر دو شهر برگامون و افسوس را بشناسید، بهتر است با تور ترکیه به این مناطق بروید. این دو دارای پیچیدگی های بسیاری هستند که ممکن است بسیاری از دیدنی های آن را از دست بدهید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
9
2
بسیار خوب که این آثار هست و نشان می دهد که ترکیه امروزی در واقع سرزمین روم بوده است و مدت نسبتا کوتاهی است که در اثر استیلا و مهاجرت اقوام ترک زبان آنها به ترکی تغییر کرده، همین اتفاق برای آذربایجان نیز اتفاق افتاد، التماس تفکر و تامل بحای تحریف تاریخ و اتهام زنی به دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
انهایی که منفی دادید تاریخ بخوانید وگرنه در حماقت خود خواهید ماند
رضا
| |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
آیا تا به حال به اقوام اولیه ساکن در ایران فکر کردید.
حسن
| |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
این یک موضوع طبیعی هست همچنانکه آثار رومی در سوریه و فرانسه و لبنان و انگلیس و یونان هم هست. در ایران هم آثاری از سلجوقیان و مغول و غزنویان هست. ضمن اینکه ورود یک قوم به یک سرزمین به معنی این نیست که از جنس همان قوم قبلا در آنجا نبوده. در زمان فتح آناتولی توسط ترکان خیلی از سربازان روم از ترکهای پچنک بودند
ناشناس
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
شما همیشه تاریخ رو این شکلی می خونید. اگر این گونه باشد اقوام پارس و آریایی ساکنین اولیه این منطقه نبودند پس باید برگردند به هند و سیبری. التماس تفکر اخوی. ببخشید کلماتی که استفاده کردیم عربی بوده
ناشناس
| |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بله جناب حسن، سلجوقیان و غزنویان و مغولها به ایران آمدند و آثار زیادی نیز از ان دوره برجا مانده، ما منکر واقعیات تاریخی نیستیم، اما ادعاهای شما مبنی بر وجود اقوام ترک در این مناطق پیش از آنها واهی است و قابل اثبات نیست، کما اینکه هیچ اثر باستانی از اقوام ترک در آذربایجان و آناتولی یافت نمی شود و به وارون آن آثار تمدن ایرانی بسیارست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار