اشتباهات رایجی که پزشک تان از آن ها متنفر است
کد خبر: ۱۵۵۳۹۹
تاریخ انتشار: 2019 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰

رفتارهای مشترک و متداولی وجود دارد که برای خیلی‌ها عادی بهنظر می‌رسد اما پزشکان علاقه دارند که بیمارانشان دست از انجام آنها بردارند.ایرنا در گزارشی به 7 مورد از آنها پرداخته است.

**استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش

چرا مردم فکر می کنند استفاده از گوش پاک کن، عملی بهداشتی محسوب می شود؟ موم (جرم) گوش شاید به ظاهر یک ماده مضر محسوب شود، اما گوش از تولید این ماده هدف دارد.

این ماده سلول های مرده پوست داخل گوش و میکروب ها را به دام می اندازد. استفاده از گوش پاک کن، موم گوش را به انتهای گوش فشار داده و به پرده گوش آسیب می رساند.

بسیاری از مردم گمان می کنند که می توانند بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی را با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان کنند، اما پزشکان می گویند آنتی بیوتیک ها تنها باکتری ها را از بین می برند، نه ویروس ها را ! بنابراین بهتر است که در مواجهه با این قبیل بیماری ها، به پزشک مراجعه کنید.

** مسواک زدن دندان ها با فشار زیاد

شاید اغلب افراد فکر می کنند که مسواک زدن با فشارو زور زیاد، دندان ها را سفیدتر و تمیزتر می کند، اما این کار باعث آسیب لثه ها خواهد شد، به جای این کار بهتر است که در زمان طولانی تر و با فشار کمتری مسواک بزنید.

همچنین بهتر است از مسواکی استفاده کنید که شانه های آن ارتفاع های مختلفی داشته باشد و نرم باشد.

**بالا کشیدن بینی با فشار زیاد

برخی از افراد هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا با فشار زیاد محتویات بینی مان را به سمت بالا می کشیم، شاید فکر می کنیم با این کار راحت تر نفس می کشیم. اما انجام این کار آن هم با فشار زیاد باعث ورود مخاط بینی به سینوس ها می شود و شرایط را بدتر می کند.بهتر است به جای این کار از اسپری های بینی استفاده کنید تا راحت تر مخاط بینی خارج شود.

**نزدن واکسن آنفلوآنزا به دلیل مضر دانستن آن

برخی افراد بعد از زدن واکسن آنفلوآنزابه عفونت های رایج فصل زمستان مانند سرماخوردگی مبتلا می شوند و گمان می کنند دلیل آن واکسن است. واکسن نمی تواند ایجاد عفونت کند، زیرا از ویروس ضعیف شده تهیه شده است که هرگز نمی تواند به زندگی بازگردد.

** زبان زدن به جای زخم

برخی گمان می کنند که بزاق دهان قدرت التیام دارد و یک ماده شفادهنده طبیعی برای زخم ها است. اما زبان انسان ها پر از باکتری است، بنابراین حتی اگر بزاق خاصیت شفادهندگی داشته باشد، ضرر این کار بیش از منفعت آن است.

**گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از طریق هندزفری

افرادی که از طریق هندزفری به موسیقی با صدای بلندگوش می دهند، نمی توانند صداهای بلند را تشخیص دهند. این کار باعث آسیب سلول های مویی گوش می شود و چون در جوانی و نوجوانی مشکلی ایجاد نمی شود، افراد متوجه خطایشان نمی گردند. در حالی که در بزرگسالی عوارض این کار دامنگیرشان خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار