ماجرای سه زن عربستانی در فستیوال ونیز +عکس
کد خبر: ۱۵۵۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم "واقعیت" به کارگردانی هیروکازو کورِئیدا از ژاپن رسما افتتاح شد. در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز تا 16شهریور، در کنار فیلم واقعیت، 20فیلم دیگر بر سر کسب جایزه شیر طلایی رقابت می‌کنند.

ماجرای سه زن عربستانی در فستیوال ونیز

روسای 2 بخش اصلی هیأت داوران این دوره از جشنواره ونیز را زنان عهده‌دار هستند. رئیس هیأت داوران بخش رقابتی هفتادو‌ششمین جشنواره فیلم ونیز یک زن کارگردان آرژانتینی به نام لوکرسیا مارتل است. رئیس هیأت داوران در بخش افق‌های این جشنواره نیز سوزانا نیکیارلی، کارگردان و فیلمنامه نویس ایتالیایی است.

اولین شیر طلایی این دوره از جشنواره فیلم ونیز به پدرو المودوار کارگردان اسپانیایی به‌خاطر یک عمر دستاورد هنری اهدا شد.

فیلم‌های تنها 2 کارگردان زن در مجموع در این جشنواره حضور دارند و در بخش رقابتی، تنها یک کارگردان زن با کارگردانان مرد بر سر شیر طلایی رقابت می‌کند. حیفا منصور از کشور عربستان نیز در این دوره از جشنواره ونیز با فیلم "کاندیدای کامل" حضور یافته است. کاندیدا شدن این کارگردان زن آن هم از عربستان سعودی ازجمله اتفاقاتی است که در این جشنواره سر و صدای زیادی بر پا کرده است.

این فیلم داستان یک زن پزشک در جامعه عربستان است که در جست‌وجوی کاری دولتی است. نکته جالب اینکه هر سه بازیگر اصلی این فیلم نیز زن هستند. حیفا منصور جامعه خود را در مرحله تغییر توصیف کرده و گفته است که به فیلمسازی‌ به‌عنوان ابزاری برای تغییر سرنوشت زنان کشورش نگاه می‌کند.

شانس‌های اول شیر طلایی

فیلم‌های "اد آسترا" به کارگردانی جیمز گری و با بازیگری برد پیت، "جوکر" به کارگردانی تاد فیلیپس و با نقش‌آفرینی ژواکین فونیکس و رابرت دنیرو، "لاندرومات" به کارگردانی استیون سودربرگ با بازی مریل استریپ و گری اولدمن، "داستان ازدواج" به کارگردانی نواح بوباخ با حضور اسکارلت یوهانسون و آدام درایور، "یک افسر و یک جاسوس" اثر رومن پولانسکی کارگردان جنجال برانگیز و در خود تبعیدی آمریکایی، "کاندیدای کامل" اثر حیفا منصور که هر 3 بازیگر اصلی آن نیز زن هستند و "واقعیت" اثر هیروکازو کورِئیدا، فیلمی محصول مشترک ژاپن و فرانسه، ازجمله مطرح‌ترین فیلم‌های حاضر در ونیز هفتادوششم هستند که منتقدان و داوران شانس آنها را برای دریافت شیر طلایی بیش از سایرین دانسته‌اند.

همشهری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
29
6
خدا زیاد کنه چی هم هستند!!!!! همون پوشیده و پیچیده بهترشونه!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
بعید میدونم که نظر شما براشون مهم باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار