اتفاق عجیب برای کودکان اسپانیایی پس از خوردن داروی اشتباهی
کد خبر: ۱۵۵۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
روزنامه «پایس» اسپانیا به نقل از «آنجلیا سیلیس» از گرانادا می‌نویسد: موی زیادی در همه بدن فرزندم رشد کرد، روی پیشانی، گونه‌ها و بازوها، دو پا و دو دست، و ابروهایش مثل ابرو‌های آدم بزرگ‌ها شده بود، و باعث وحشت ما شد و نمی‌دانستیم ماجرا از چه قرار است! پزشکان می‌گویند ممکن است چندین ماه طول بکشد تا بچه‌ها به حالت عادی برگردند

اتفاق عجیب برای کودکان اسپانیایی پس از خوردن داروی اشتباهی

اتفاق عجیب برای کودکان اسپانیایی پس از خوردن داروی اشتباهیاختصاصی «تابناک باتو» ـ خوراندن یک داروی اشتباه به کودکان شیرخواره در اسپانیا، منجر به رشد مو در صورت، کمر و جا‌های دیگری از بدن آن‌ها به شکل مفرط و غیر طبیعی و به عبارتی دیگر (پرمویی، هایپرتریکوز) در آن‌ها شد.

بنا بر جدیدترین گزارش روزنامه‌های محلی ۱۷ نوزاد بر اثر خوردن این دارو به سندرم «گرگینه» مبتلا شدند، این روزنامه‌ها برای اثبات مدّعای خود به گفته‌های مسئولان مربوط و والدین کودکان مبتلا استناد می‌کنند.

روزنامه «پایس» اسپانیا به نقل از «آنجلیا سیلیس» از گرانادا می‌نویسد: موی زیادی در همه بدن فرزندم رشد کرد، روی پیشانی، گونه‌ها و بازوها، دو پا و دو دست، و ابروهایش مثل ابرو‌های آدم بزرگ‌ها شده بود، و باعث وحشت ما شد و نمی‌دانستیم ماجرا از چه قرار است!

سیلیس می‌افزاید، پسرش هنوز شش ماهش نشده که مو‌ها به شکل غیر طبیعی در او رشد کردند.
مسئولان بهداشتی مرتبط در اسپانیا می‌گویند اشتباه از سوی توزیع شرکت دارویی «کومیکا سور» بوده و داروی اشتباهی «ماینوکسیدیل» بوده که برای درمان فشار خون و همچنین ریزش مو استفاده می‌شود.

اتفاق عجیب برای کودکان اسپانیایی پس از خوردن داروی اشتباهی

پس از پیدا شدن نخستین مورد از درمان اشتباهی در ماه آوریل، هیأت سلامتی AEMPS اسپانیا به تحقیق درباره دلایل بروز این مشکل پرداختند و در ماه آگوست همه دارو‌های اشتباهی را جمع آوری کردند.

این مرجع همچنین دستور داد که شرکت تولیدکننده دارو به دلیل عدم رعایت قانون تا زمان نامشخصی تعطیل شود.

بعید نیست تعداد کودکانی که تحت تأثیر داروی اشتباه قرار گرفته اند بیش از ۱۷ کودک باشد، در روز سه شنبه یک پرونده جدید در این مورد باز شد، در حالیکه نهاد‌های ذیربط چندین ماه است در حال بررسی موضوع هستند.

روزنامه «پایس» بنا به قول کارشناسان می‌نویسد: تا کنون پیش نیامده که کودکان کوچک این مقدار از داروی ماینوکسیدیل را مصرف کنند و این یک اتفاق بی سابقه است.

والدین برخی از کودکان آلوده به روزنامه «پایس» گفتند که پس از قطع داروی اشتباه به نوزادن رشد مو‌های آن‌ها به آرامی کاهش یافته است، با این حال ریزش مو‌های زائد به سختی صورت می‌گیرد و روندی کُند دارد.

پزشکان می‌گویند ممکن است چندین ماه طول بکشد تا بچه‌ها به حالت عادی برگردند، مادر یکی از نوزادان می‌گوید داروی اشتباهی را برای درمان رفلاکس پسرش در طول ماه‌ها بدون اینکه بداند به او داده است.

مقامات ویژه اسپانیایی به والدین درباره وضعیت فرزندانشان اطمینان دادند و تأکید کردند که اگرچه احتمال بروز عوارض جانبی مختلف داروی ماینوکسیدیل وجود دارد، اما باعث زیان‌های دائمی نمی‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
1
هیچ اشتباهی صورت نگرفته ، فقط آزمایشات سری بوده روی کودکان بی گناه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار