مجسمه چوبی ترامپ ساخته شد+عکس
کد خبر: ۱۵۵۰۹۳
تاریخ انتشار: 2019 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

یک هنرمند اهل اسلوونی مجسمه‌ای چوبی از دونالد ترامپ را در نزدیکی زادگاه ملانیا، همسر ترامپ ساخته تا پیام خود درباره "استیلای عوام‌فریبان بر جهان" را گوشزد کند. چند ماه پیش مجسمه دیگری که با کندکاری از یک تنه درخت و به شکل ملانیا ترامپ در این منطقه ساخته شده بود، خبرساز شد.

این مجسمه ۸ متری که در یک ملک خصوصی نصب شده دونالد ترامپ را با سری مربع شکل و دهانی باز و در حالی که مشتش را گره کرده و به هوا برده نشان می‌دهد.

مجسمه چوبی ترامپ ساخته شد

هنرمند سازنده آن به خبرگزاری فرانسه گفته قصد داشته توجه مخاطبان را به وضعیت فعلی دنیای سیاست جلب کند.

این مجسمه که در نزدیکی زادگاه ملانیا ترامپ، بانوی نخست آمریکا نصب شده تنها چند ماه پس از آن ساخته شد که مجسمه کنده‌کاری شده ملانیا در این منطقه نظرات درباره حضور او در کاخ سفید و در کنار ترامپ را به چالش کشید.

آن مجسمه که در نزدیکی شهر سونیتسا، زادگاه بانوی اول آمریکا نصب شده نتیجه یک پیکره چوبی است که ملانیا ترامپ را در لباسی آبی نشان می‌دهد که یک دستش را گویی برای تکان دادن به سوی تماشاگران بالا برده است.

بعضی از ساکنان این منطقه این مجسمه را که خیلی با تصور همگانی از پیکره‌تراشی کلاسیک مطابقت ندارد "مایه شرمساری" خوانده‌اند و گفته‌اند "هیچ شباهتی به ملانیا ندارد" و "یک اسمورفی" است.

اسمورفی شخصیت یک مجموعه کارتونی است.

به گزارش بی.بی.سی حالا با ساخت مجسمه ترامپ در این منطقه که آن هم به سبک و سیاق اسمورفی‌ها شبیه است یک بار دیگر اختلاف‌نظرها درباره این دو مجسمه بالا گرفته است.

مجسمه ترامپ در نزدیکی روستای سلا پری کامنیکو ساخته شده که حدود ۳۲ کیلومتری لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی است.

مجسمه چوبی ترامپ ساخته شد

توماز شلگل، خالق این مجسمه به خبرگزاری فرانسه گفته: "برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم دوباره عوام‌فریبی قدرت گرفته است؛ به بوریس جانسون (نخست وزیر جدید بریتانیا) نگاه کنید، به ترامپ، به رئیس جمهور خود ما یا ویکتور اوربان (نخست وزیر مجارستان) توجه کنید. جهان به کجا می‌رود؟ ما می‌خواهیم چشم‌ مردم را به روی این که دموکراسی چیست باز کنیم."

مجسمه ترامپ او را در حالی که کت و شلواری آبی به تن دارد و کراواتی قرمز زده نشان می‌دهد و حالت پیکره او به شکلی است که مجسمه آزادی در نیویورک را تداعی می‌کند با این تفاوت که او مشتش را گره کرده است.

ویژگی این مجسمه این است که به گفته شلگل سازه صورت مجسمه طوری طراحی شده که می‌تواند حالت چهره آن تغییر کند؛ به این ترتیب که "در روزهای هفته چهره آقای ترامپ خندان و دوستانه است اما در دو روز پایان هفته ترسناک و خشمگین می‌شود"، ویژگی که هنرمند آن را نمادی از دو رویی و متظاهر بودن سیاست‌مداران عوام‌فریب خوانده است.

ساخت این مجسمه که در اراضی یک ملک خصوصی بنا شده باعث اختلاف نظرهای تند در میان مردم اسلوونی شده به طوری که خبرگزاری فرانسه می گوید یک معترض عصبانی چند روز پیش با تراکتور و به قصد نابودی آن به سویش رانده است. آن هم فقط چند روز قبل از رونمایی رسمی آن که قرار است شنبه باشد.

برخی هم در فضای مجازی گفته‌اند این مجسمه "چوب حرام کردن" بوده و اصلا نمی‌بایست ساخته می‌شده.

شلگل گفته برخی از افراد محلی هم به او گفته‌اند از نظر آنها این مجسمه "زشت است و متناسب زیبایی این منطقه سرسبز و چشم‌نواز نیست".

دونالد ترامپ در اسلوونی یک شخصیت تفرقه‌برانگیز شناخته می‌شود. با وجود این، زادگاه ملانیا ترامپ در این کشور از زمان ورود او به کاخ‌سفید به یک جاذبه گردشگری بدل شده و هزاران نفر به قصد بازدید و مطالعه بیشتر درباره تاریخچه زندگی بانوی اول آمریکا به این شهر می‌روند.

همین توجه هم پایه‌گذار کسب و کارهای جدیدی شده که انواع سوغاتی‌ها به نام و شکل ملانیا و دونالد ترامپ را به بازار آورده است؛ حتی چیزبرگرهای دونالد ترامپ که به شکل او با پینر آب شده به فرم موهای او عرضه می‌شود.

ایسنا

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار