معرفی آبشار کورشونلو آنتالیا با سایت سفر باتو
کد خبر: ۱۵۴۹۳۲
تاریخ انتشار: 2019 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
آبشار کورشونلو یکی از خاص ترین آبشارهای آنتالیا است که مورد بازدید بسیاری از گردشگران این شهر توریستی قرار می‌گیرد.

آبشار کورشونلو یکی از خاص ترین آبشارهای آنتالیا است که مورد بازدید بسیاری از گردشگران این شهر توریستی قرار می‌گیرد. آنتالیا، پس از استانبول، دومین شهری است که از لحاظ امکانات توریستی و جاذبه های گردشگری، مورد توجه توریست‌ها است و سالانه گردشگران بیشماری را از سراسر جهان جذب خود می‌کند. نام آنتالیا بیشتر با تفریحات آبی و سواحل آن گره خورده است و کمتر کسی از وجود آبشار کورشونلو در این شهر مطلع است زیرا تفریحات ساحلی آنتالیا بر جاذبه‌های دیگر ان سایه افکنده است.

معرفی آبشار کورشونلو آنتالیا با سایت سفر باتو

 

ویژگی‌های آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو در حدود ۱۹کیلومتر با شهر آنتالیا در تور آنتالیا  فاصله دارد. آبشار کورشونلو یکی از شاخه های رودخانه آکسو است و از آن سرچشمه می‌گیرد. این آبشار در یک جنگل با درختان کاج قرار گرفته است که به آن پارک ملی هم می‌گویند. آبشار کورشونلو بیشترین بازدید کننده را در فصل گرم تابستان دارد. افراد علاقمند به طبیعت گردی می‌توانند در حدود ۲۰ دقیقه خود را به آبشار برسانند و از امکانات تفریحی آن بهره مند شوند.

ارتفاع آبشار در فصل بهار با فصل پاییز متفاوت است. ارتفاع آبشار کورشونلو در فصل بهار به ۱۸متر می‌رسد. این آبشار در ابتدای ریزش خود ۷قسمت می‌شود. آبشار کورشونلو در جنگلی قرار گرفته است که در سال‌های اخیر تبدیل به یک پارک برای استفاده گردشگران شده است. گردشگران برای دست یافتن به این آبشار و دیدن مناظر زیبای آن می‌توانند از میان فضای سرسبز جنگل بگذرند و از دیدن مناظری که در مسیر خود با آنها روبرو می‌شوند لذت ببرند. در مسیر عبور گردشگران برای ر رسیدن به آبشار کورشونلو، پلی قرار دارد که از جنس چوب است. برای نزدیک شدن به آبشار باید از این پل زیبا عبور کنید.

 

امکانات تفریحی آبشار کورشونلو

به گزارش سفر باتو ، وقتی کنار آبشار قرار گرفتید می‌توانید به تماشای چشم انداز رویایی آن بنشینید و از هوای خنکی که در آن مکان جریان دارد بهره مند شوید. در این محوطه به دلیل حفظ امنیت جانی گردشگران، امکان ماهی‌گیری و یا شنا برای توریست‌ها وجود ندارد. در کنار آبشار کورشونلو مکان‌هایی طراحی شده است که برای نشستن توریست‌ها و استفاده از فضای سبز در نظر گرفته شده است. در این مکان‌ها امکاناتی مانند میز و صندلی چوبی برای حضور گردشگران در نظر گرفته شده است که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

یکی از تجربیاتی که می‌توانید با دوستان خود در پارک کورشونلو داشته باشید این است که ساعاتی را در این پارک به تفریح و خوش گذرانی بگذرانید. در این پارک می‌توانید عکس‌های یادگاری زیادی را بگیرید و لحظات شادی را در کنار طبیعت زیبای آبشار کورشونلو بیافرینید. یکی از تجربیات کم‌نظیر در آبشار کورشونلو، پیاده‌روی در پارک آن است که علاوه بر دیدن چشم‌اندازهای زیبا، آرامشی رویایی را نصیب گردشگران می‌کند. با قدم زدن در پارک کورشونلو، می‌توانید با دیدن گل‌های زینتی مانند رزهای وحشی و بوی خوش آن، هیجان زده شوید. دیدن حیواناتی مانند خرگوش و یا سنجاب و لاکپشت هم برای علاقمندان به حیوانات تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود. در این پارک، پوشش گیاهی خاصی وجود دارد و آب آشامیدنی آن برای توریست‌ها بسیار لذیذ است. آب آشامیدنی و آب آبشار هر دو در فصل‌های گرم سال به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند.

 

بیشتر بخوانید:

جاذبه های گردشگری آنتالیا در تور آنتالیا

 

در پارک جنگلی کورشونلو چه خواهید دید؟

پارک جنگلی کورشونلو مساحتی در حدود ۳۳هزار متر مربع دارد. در پارک جنگلی کورشونلو علاوه بر آبشار و تماشای فضای سبز و عبور از روی پل چوبی رویایی اطراف آبشار، یک آسیاب قدیمی نیز در این مکان وجود دارد که برای توریست ها جذاب است و چشم انداز خاص خود را دارد. در ابتدای ورود به این پارک زیبا، می‌توانید شترهایی را ببینید که برای سواری دادن به توریست‌ها به آنجا آورده شده‌اند. اگر شترسواری را دوست دارید می‌توانید جزو توریست‌هایی باشید که این تفریح هیجان انگیز را تجربه می‌کنند. اگر با تور آنتالیا همراه شوید می‌توانید از این تجربه لذت بخش، استفاده کنید.

آنچه شاید برای شما بیشتر از موارد دیگر جذابیت داشته باشد، دیدن کافه‌ای است که در اطراف آبشار طراحی شده است. قرار گرفتن در این کافه سنتی، چشم انداز زیبایی از طبیعت را در مقابل چشمان شما نمایش می‌دهد که بسیار لطیف و آرامش بخش است. نوشیدن یک قهوه در این کافه تاریخی، لذت خاص خود را دارد.

 

از میان مطالب پیشین سایت:

گرانترین خانه جهان در آنتالیا +عکس

 

اگر به آنتالیا سفر کردید و جاذبه‌های زیبای آن را در این شهر شلوغ دیدید و احساس کردید نیاز به فضایی دنج دارید بهتر است با در نظر گرفتن ۲۰ دقیقه زمان خود را به آبشار کورشونلو برسانید و از فضای دنج آن برای بازیابی انرژی خود استفاده کنید. برای رسیدن به این آبشار می‌توانید یک تاکسی را خبر کنید تا شما را به آبشار برساند. پارک کورشونلو مکانی برای پارک دارد و پارکینگ عمومی آن در اختیار گردشگران است.  در این پارک امکاناتی برای استراحت و خوردن غذا در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آنها بهره‌ ببرید. اگر قصد همراه شدن با تور آنتالیا را دارید به راحتی و بدون دغدغه می‌توانید از پارک کورشونلو دیدن کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار