کریستین بونو درگذشت
کد خبر: ۱۵۴۷۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱

کریستین بونو، اندیشمند فرانسوی 62 ساله که برای سخنرانی و تبلیغ ایام محرم به ساحل عاج سفرکرده بود به دلیل سانحه، درگذشت. او یکی از چهره های برجسته علوم اسلامی بود که در سال ۱۹۷۹ با مطالعه آثار «رنه گنون» فیلسوف مسلمان فرانسوی، به دین اسلام درآمده بود.

کریستین بونو که نام خود را به یحیی علوی تغییر داده بود، در سال ۱۹۵۷ میلادی در شهر فرایبورگ آلمان در خانواده‌ای مسیحی و کاتولیک، متولد شد.

کریستین بونو درگذشت

وی به خاطر شغل پدر تا سن ۱۰ سالگی در آلمان و الجزایر می‌زیست و پس از آن راهی استراسبورگ فرانسه شد.
به گفته خودش میل به آشنایی با ادیان شرقی در وجود او بود و از این رو به مطالعه آثار موجود در این زمینه و به سفرهای متعدد به اسپانیا، مراکش، ایتالیا، بلژیک، هلند، آلمان و... پرداخت.

وی با آثار رنه گنون فیلسوف مسلمان فرانسوی آشنایی پیدا کرد و تحت تأثیر آثار او در سال ۱۹۷۹ به دین اسلام درآمد.

پس از آن در رشته زبان و ادبیات عرب و اسلام‌شناسی به تحصیل پرداخت و آنجا بود که در دانشگاه با آثار هانری کربن که عرفان شیعی را به غرب شناسانده بود آشنا شد.

بونو در سال ۱۹۸۷ مدرک پروفسور اگرژه را اخذ کرد و در سال ۱۹۹۵ از رساله دکتری خود تحت عنوان « الهیات در آثار فلسفی و عرفانی امام خمینی» در دانشگاه سوربون دفاع کرد که در سال ۱۹۹۹ به عنوان پژوهش سال برگزیده شد. وی برای تدوین رساله خود از سال ۱۹۹۱ به ایران آمد و مدت هفت سال از جلسات سید جلال الدین آشتیانی در مشهد، در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی استفاده برد.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
روانش شاد
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
صد حیف از این ضابعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
خدا بیامرزدشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار