واکنش خانواده دختری که بعد از عمل بینی درگذشت
کد خبر: ۱۵۴۷۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

چند روز پیش دختر 27 ساله‌ای به نام «ثریا شهبازی» در بیمارستان بعثت عمل جراحی بینی انجام داد اما یک روز بعد از ترخیص فوت کرد، این خبر در رسانه‌های مختلف منعکس شد و چند نفر هم در این رابطه اظهار نظر کردند، مدیر بیمارستان بعثت گفت «بیمار پس از جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان خارج شده» و مدیرکل پزشکی قانونی هم «آمبولی ریه» را علت مرگ اعلام کرد.

درج این اظهارات باعث شد خانواده این دختر جوان نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد، بنابراین طی تماس با خبرگزاری فارس خواستار انعکاس مطالب آنها از این تریبون شدند.

عمو و پدر مرحومه شهبازی در دفتر خبرگزاری فارس حضور یافتند که عموی مرحومه ماجرا را این طور بیان کرد: ثریا 27 سال داشت و هیچ گونه سابقه بیماری، مشکل قلبی، تفسی و ریوی نداشت، آزمایش‌های قبل از عمل هم گویای این ادعاست، داستان جراحی بینی او مربوط به ماه‌‌ها قبل بود و قرار بود زودتر از این‌ها انجام شود پزشک معالج او بارها عمل را به تعویق انداخت که نتیجه‌اش هم شد مرگ عزیزمان.

برادزاده‌ام 29 مردادماه برای عمل جراحی بستری شد اما نمی‌دانم چه اصراری بود ساعت سه نصف شب عمل جراحی بینی او انجام شود؟ اروژانسی‌تر از این عمل وجود نداشت که بخواهند به خاطر ضیق وقت شبانه عمل جراحی را انجام دهند.

ثریا 29 مرداد بستری شد، سه بامداد 30 مرداد عمل کرد و ساعت 13 روز 31 مرداد هم مرخص شد، او در شرایطی که اصلاً حال عمومی خوبی نداشت مرخص شد به طور که مدام فشارش در نوسان بود؛ کادر بیمارستان به او گفته بودند این شرایط عادی است و مشکلش حاد نیست، این درحالی است که به محض ترخیص جلوی بیمارستان دچار تنگی نفس شده بود و هنگام ورود به منزل هم افت فشار شدید داشت تا آن جا که از درد، فریاد می‌کشید.

با مشاهده این وضعیت با آمبولانس تماس گرفتیم، امدادگران گفتند «فشارش روی سه است و ما آنطور که باید دستگاه‌ احیا نداریم؛ تماس بگیرید آمبولانس خصوصی بیاید، از آن جا که منزل برادرم با بیمارستان بعثت یک خیابان بیشتر فاصله ندارد برادرزاده‌ام را به آن جا منتقل کردیم، ثریا سرگیجه و تنگی نفس شدید داشت اما متاسفانه کارمندان اورژانس بیمارستان حاضر نشدند او را بستری کنند و گفتند باید پزشکی که عمل کرده بیاید و دستور دهد تا او را بستری کنیم!

از لحظه مرخصی و برگشت او به بیمارستان 25 دقیقه تا نیم ساعت بیشتر طول نکشید؛ در گزارش خلاصه پرونده فوت او در بیمارستان ساعت را چهار بعد از ظهر عنوان کرده‌اند و ساعتی که از بیمارستان بعد از عمل ترخیص شده را هم یک بعد از ظهر. طبق این گفته‌ها از زمان مرخصی تا فوت ثریا سه ساعت طول می‌کشد، چطور می‌شود مدیر بیمارستان بعثت مدعی است بیمار با حال عمومی خوب مرخص شده است؟ حال عمومی مساعد با نوسان وضعیت همخوانی ندارد.

متاسفانه نزدیک یک ساعت و نیم بیمار ما جلوی اورژانس بیمارستان روی برانکارد منتظر بوده تا او را پذیرش کنند، وقتی همسر برادرم عصبانی می‌شود و درخواست کمک می‌کند او را از اورژانس بیرون می‌اندازند و دعوا می‌کنند که «خانم سرو صدا نکن و دخترت تمارض می‌کند»، وقتی مادر ثریا به اورژانس برمی‌گردد فریاد می‌زند دخترم نبض ندارد و فوت کرده است، بعد از این حرف یک پرستار می‌گوید «بیا برویم ببینم چه می‌گویی؟» که می‌بینند حال بیمار مساعد نیست و دیگر پرسنل را صدا می‌زند.

سوال من این است که برادرزاده‌ام چرا باید آمبولی ریه کند و خون به بدن برگردد در صورتی که افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند روی بینی آنها فیلترهایی هست که از برگشت خون به داخل بدن جلوگیری می‌کند اما برای ثریا از آن استفاده نشده بود؛ از روزی که او از اتاق عمل بیرون آمد فیلتری استفاده نشد، وقتی مادرش پرسیده بود چرا از فیلتر استفاده نکرده‌ای گفته بودند «روش جدیدی از عمل است که احتیاج به فیلتر ندارد»!

ناراحتی ما بیشتر از این است که بیمارستان از همان روز می‌توانست اقدامات پزشکی قانونی را انجام دهد نه اینکه کاری کند تا خانواده از شکایت منصرف شود، سوپروایزر بخش به خانواده‌ برادرم گفته بود «شما داغدارید؛ بروید، ما خودمان جنازه را به پزشک قانونی می‌فرستیم و کارهایش را هم خودم انجام می‌دهم؛ خیالتان راحت باشد!» برادرم همان روز به کلانتری می‌رود و می‌گویند اگر می‌خواهی جنازه را تحویل بگیری باید به دادگاه بروی؛ آنجا هم می‌رود و می‌گویند باید از بیمارستان برای پزشک قانونی به خاطر ترخیص نامه بیاوری اما متاسفانه سوپروایزر بیمارستان اجازه نمی‌دهد و می‌گوید «ما تمام این کارها را انجام می‌دهیم و شما بروید و به مهمان‌هایتان برسید و فردا جنازه را تحویل بگیرید»

روز یکم شهریور وقتی به بیمارستان رفتیم تا جنازه را تحویل بگیریم گفتند «چه کسی این حرف را زده است و باید جنازه را به پزشک قانونی تحویل بدهید» ما دو روز بعد تازه جنازه را به پزشکی قانونی تحویل دادیم، متاسفانه پرونده بیمار ما در بایگانی نبود و مجبور شدم با مسوول بایگانی تمام بیمارستان را بگردم و پرونده را پیدا کنم؛ پنج شنبه شب پزشکان آمدند و پرونده را گرفتند و بردند تا بررسی کنند.

حسین شهبازی؛ پدر ثریا نیز با ابراز تأسف از این وضعیت گفت: نام دو پزشک را برای عمل دخترم شنیدیم؛ نمی‌دانیم کدام اتاق عمل بوده و کدام پذیرش کرده است؟

چندین خبرگزاری خبری را منتشر کرده‌اند که هیچ شکایتی نشده است درحالی که ما همان روز شکایت کردیم؛ وقتی قاضی گفت از فردی شکایت دارید گفتیم خیر از فرد خاصی نیست از کل مجموعه اورژانس، بیمارستان، مسوولان اورژانس بیمارستان و پزشکان شکایت داریم.

من هم آزاده هستم و هم جانباز؛ اگر دنبال شکایتم برای احقاق حق است و هیچ چشم داشتی به پول ندارم، هنوز علت فوت مشخص نیست و از پزشک قانونی می‌خواهیم همه مراحل را بررسی کند نه فقط عمل جراحی و نه قسمتی که در اورژانس رسیدگی صورت نگرفته است

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
چرا چرت و پرت میگید؟ فیلتر چیه؟ اون پانسمانه که میذارن داخل بینی که خونو جذب کنه و بعضی از روشهای جراحی لازم نداره.
آمبولی بخاطر خون لخته شده تو ورید های پا ایجاد میشه که باید بررسی شه علتش چیه.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
در این مملکت ، پزشک و بیمارستان فقط پول بیمار را میخواهند، نه سلامتی و بهبودی بیمار . . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
9
خدا صبر بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
7
سلام. متاسفانه اواخر ماه رمضان امسال نيز دايي خنم بنده براي عمل روده در بيمارستان كاشاني بستري شد. يك هفته بعد از عمل به دليل دل درد شديد به بيمارستان مراجعه كرد مشخص شد به هنگام عمل تعدادي از گازهاي استريل در شكم ايشان جامانده و باعث عفونت شده و همين باعث شد آمبولي ريه كنه و ده روز بعد از عمل فوت كنند. حالا هم خانواده ايشون در به در دنبال احقاق حق خود هستند ولي متاسفانه گوش شنوائي نيست. با اينكه مدارك و مستندات هم وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خدا رحمت کنه دایی خانومتونو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار