مدیر غله برای جداسازی گندم‌های آلوده آزاد شد
کد خبر: ۱۵۴۶۳۸
تاریخ انتشار: 2019 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

در فاصله یک روز پس از انتشار خبر دستگیری مدیر غله گنبدکاووس به دلیل تخلف، در مراسمی با عنوان جشن برداشت گندم، مدال به گردن این فرد آویخته می شود، این در حالی است که رئیس کل دادگستری گلستان معتقد است به دلیل اینکه تعداد سیلوها زیاد است، برای اینکه تحقیقات کامل شود و جداسازی گندم ‌های آلوده نیز اتفاق بیفتد، نیاز به حضور این فرد بود.

پنجشنبه هفته گذشته بود که خبر دستگیری مدیر و 8 نفر از کارکنان شرکت غله گنبدکاووس به خاطر ترکیب کردن نخاله ها و فضولات حیوانی با گندم و تخلیه آن در سیلوی دولتی از سوی رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام شد.

هاشمیان اعلام کرد که این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه ای انجام شده است که تاکنون 200 تن از این گندم های آلوده در چهارده کامیون شناسایی شد و بررسی ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده ادامه دارد.

مدیر غله برای جداسازی گندم‌های آلوده آزاد شد

در این رابطه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در نشست خبری، گفت: هیچ یک از محموله‌ های گندم آلوده که چند روز پیش در این شهرستان کشف شد، به چرخه غذایی وارد نشده و مردم گنبدکاووس هیچ ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

موضوع دیگری که بعد از این اتفاق تعجب همگان را بر انگیخت، تجلیل از مدیر غله گنبدکاووس در جشن برداشت گندم بود. در مراسمی که جمعه شب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به منظور تجلیل از 300 نفر از کشاورزانی که بیشترین گندم را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند برگزار شد، از این مدیر خاطی نیز تجلیل به عمل آمد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس که خود یکی از حاضرین در این مراسم بود، در نشست خبری در واکنش به این اتفاق، گفت: این مدیر ظاهرا با قید وثیقه و برای تسریع در روند پیگیری آزاد شده است. بنده به محض ورود این فرد به جلسه به شدت به متولیان جلسه اعتراض کردم اما آنها گفتند که برنامه از قبل پیش ‌بینی شده ‌بود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در واکنش به این اتفاق در گفتگو با خبرنگاران، گفت: اینکه چرا عده ‌ای از یک مجرم متخلف تجلیل می‌ کنند را باید خود آنها پاسخگو باشند. نمی‌ دانم پشت این ماجرا که از یک متخلف حمایت می ‌شود، چیست!

هادی هاشمیان در خصوص علت آزادی مدیر غله گنبدکاووس، بیان کرد: به دلیل اینکه تعداد سیلوها زیاد است و برای اینکه تحقیقات کامل شود و جداسازی گندم ‌های آلوده نیز اتفاق بیفتد، نیاز به حضور این فرد بود.

هاشمیان با اشاره به اینکه احتمال بازداشت افراد بیشتر در این پرونده همچنان وجود دارد، تاکید کرد: گندم‌ های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است. بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه ‌های آرد منتقل نمی ‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار