ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون به فضولات حیوانی
کد خبر: ۱۵۴۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده در یکی از سیلو‌های این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

سیروس آبادی، رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و در کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم‌های مشکوک به آلودگی هستیم.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰ میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.

سیروس آبادی گفت: اسامی ۴ نفر از پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون‌های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می‌کردند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۴ کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است ادامه داد: این گندم‌های آلوده به میزان ۷۰۰ تن در یکی از کندو‌های سیلوی گندم ریخته شده است.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم‌های آلوده چه شد؟ گفت: گندم‌های تمام کندو‌ها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.

سیروس آبادی با بیان اینکه گندم‌های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می‌شود گفت: سیلوی بتنی دست نخورده است و آلودگی ندارد انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت، اما سیلوی بتنی ۱۲ کندو دارد که یکی از آن‌ها آلودگی داشت که حجم آن ۷۰۰ تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه این ۷۰۰ تن گندم دور ریز می‌شود گفت: خیر؛ این گندم‌ها خاک دارند و بوجاری می‌شوند!

این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم‌ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون‌ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون‌ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن ۱۴ کامیون نیز افراد بازداشت شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی در میان گندم‌های تخلیه شده مشاهده نشده است و کندوی ۱۱ (سیلوی فلزی) که ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم دارد در حال بررسی است.

وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه بردار را تامین می‌کند.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر، اما کارگران وی این تخلف را انجام می‌دادند و گندمی که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد را سخت گیری نمی‌کردند و نمونه گندم آورده شده را با کیفیت نشان میدادند.

وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست گفت: فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل انگاری انجام داده ام.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

سیروس آبادی گفت: به دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی سازی قرار دارد چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کار‌های تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می‌شود و این کارگران به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می‌شوند و اعتبار کافی ندارند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آن‌ها را همزمان کنترل کنم اظهار داشت: متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می‌دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می‌کردم.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
ماشالله به اینهمه فساد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
خوار وذلیل وزمینگیر شود هر که پشت این ماجراست ومیخواهد ماست مالی کند ............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار