چرا مغول‌ها هرگز لباسهای خود را نمی‌شستند؟
کد خبر: ۱۵۴۵۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

جالب است بدانید که مغولها در تاریخ باستان هرگز لباس های خود را نمی شستند. باورتان می شود دلیل آنها فرار از حمله اژدها بود؟

مغولها از ترس این که مبادا اژدهای احتمالی موجود در آب را عصبی کنند لباس های خود را درآب نمی شستند. این عقیده تا سالهای سال مانع از شستن لباسهای آنان بود.

چرا مغول‌ها هرگز لباسهای خود را نمی‌شستند؟

مغولها معتقد بودند که گروهی اژدها مسئولیت کنترل چرخه آبها را بر عهده دارند و در نتیجه هیچ انسانی حق دارند در آب رودخانه حمام کند یا لباسهای خود را شستشو دهد. امپراتوری مغول ، بزرگترین امپراتوری سرزمینی در تاریخ جهان ، در سال 1206 تأسیس شد و قرن ها رونق داشت. مغول ها به خاطر موارد زیادی مانند تاکتیک های جنگی بی رحمانه ، گزارش های اطلاعاتی و سیستم های ارسال نامه از طریق پست مشهور بودند. با این حال ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که آنها برخی از اقدامات بهداشتی را کمتر رعایت کرده اند.

بسیاری از مورخان اظهار داشتند که مغول ها به دلیل یک خرافات رایج هرگز لباسهای خود را نمیشستند. مغولان به این اسطوره اعتقاد داشتند كه اژدها كنترل چرخه آب را انجام می دهد و شستن لباس یا حمام باعث آلوده شدن آب و اژدها می شود. همچنین گفته می شود که آنها تا زمانی که لباسشان پوسیده نمی شد یا خود به خود از تنشان پاره و جدا نمی شد همان لباس را می پوشیدند. تنها استثنا در این مورد در جشنواره‌ها و سایر موارد خاص بود.

بعضی از مورخان اظهار داشته اند که مغول ها بوی بدی می دادند و وقتی یک انبوه مغول ها نزدیک مکانی می شد ، ابتدا بوی بد بدن آنها می رسید. گذشته از بهداشت شخصی آنها، بوی ناخوشایند بدن آنها را می توان به رژیم غذایی آنها که بیشتر شامل شیر مادیان ، گوشت فاسد شده، کشک خشک ، موش ، سگ ، ریشه درخت و شیر تخمیر شده بود ، نسبت داد. وقتی شیر مادیان در دسترس نبود ، آنها خون اسبهایشان را می نوشیدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
مغولها بزرگترین امپراتوری را تشکیل ندادند، امپراتوری نوعی حکومت کردن یکپارچه است، مغولها سرزمینهای زیادی را فتح کردند اما هرگز یک حکومت یکپارچه نداشتند و امرای مغول در بخشهای مختلف سرزمینهای فتح شده به حکمرانی مستقل مشغول بودند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
الان چنگیز خان کجاست حتی قبری هم نداره!موندم مغول ها چرا بهش افتخار میکنن!
پاسخ ها
IQ
| |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
خودتو بگذار جای یک مغول که در گذشته تقریبا نصف کره زمین را فتح کرده بودنن چیزی گه هیچ قومی و دینی تا الان نتوانسته انجام بده البته وحشی گریشان را خودشان اصلا قبول ندارند و چنگیز و تیمور و هولاکو و دیگران به چشمشان یک بت هستند نه یک وحشی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
یعنی به همین دلیله که بعضی از هموطنان مترو سوارمون هم تو گرمای 45 درجه تهران در مقابل شستشو خودشون و لباساشون مقاومت می کنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار